Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Is dit een echte vespa?


Ziggy1876

Aanbevolen berichten

waarom slechte restauratie? ik denk dat hij nog origineel staat of ik ben mis...

Link naar reactie

zelf zoiets wil ik ook nog eens hebben.

gr nico

Link naar reactie

Ii wil even reageren op de opmerking ,,VBB1T komen 9 van 10 keer uit Italie.

VBB2T komen 10 van 10 keer uit Asiaaa,, van Paulzooi.

Dus in het jaar 1963 t/m 1965 werden er geen Vespa,s verkocht in Europa.

Schrijf geen dingen die je niet weet.

Lees het dikke Vespa boek 1946-2006,2008 eens door, heb ik net gekocht omdat ik ene Vespa heb gekocht en alles wil weten van de Historie.

Gr,

Valentino

Link naar reactie
  • 1 maand later...

Ik heb de mijne via de douane, en dan naar de URP, de PRA en de ACI, das allemaal den italiaanse DIV, gebeld en geschreven met de oude nummerplaat nummer om een "ESTRATTO CRONOLOGICO" te verkrijgen. betaal 21.44euro en +/- 1 maand later zou dat in je bus moeten zitten. Bij mij zijn er nog maar 2 weken voorbij, dus ik verwacht dat zo rond de 20ste. Dan naar de verzekering en den DIV. en dan zou het volgens de DIV brusssel afdeling oldtimers in orde moeten komen.

Link naar reactie
Ii wil even reageren op de opmerking ,,VBB1T komen 9 van 10 keer uit Italie.

VBB2T komen 10 van 10 keer uit Asiaaa,, van Paulzooi.

Dus in het jaar 1963 t/m 1965 werden er geen Vespa,s verkocht in Europa.

Schrijf geen dingen die je niet weet.

Lees het dikke Vespa boek 1946-2006,2008 eens door, heb ik net gekocht omdat ik ene Vespa heb gekocht en alles wil weten van de Historie.

Gr,

Valentino

Ik bedoel natuurlijk now-a-days.

Als je een vbb2t gerestaureerd ziet op kapaza of ebay.com dan zijn ze 10 van de 10 keer uit die curry landen.

Link naar reactie
Ik heb de mijne via de douane, en dan naar de URP, de PRA en de ACI, das allemaal den italiaanse DIV, gebeld en geschreven met de oude nummerplaat nummer om een "ESTRATTO CRONOLOGICO" te verkrijgen. betaal 21.44euro en +/- 1 maand later zou dat in je bus moeten zitten. Bij mij zijn er nog maar 2 weken voorbij, dus ik verwacht dat zo rond de 20ste. Dan naar de verzekering en den DIV. en dan zou het volgens de DIV brusssel afdeling oldtimers in orde moeten komen.

Ik wil je niet ontmoedigen, maar ik krijg mijn vespa vnb van 1960 niet op de baan met het estratta chronologico... sterker nog, niet eens langs de douane. Maar in belgië hangt veel af van de bereidwilligheid van de loketbediende. Het laatste wat ik hoorde was dat ik mijn Estratta Chr.. kon laten geodkeuren door het italiaanse consulaat in Brussel, na contact op te nemen met die mensen, blijkt dat ze daarvoor het origineel nodig hebben, en geen kopie, zoals ze je opsturen. Ookal staat er een stempel en een handtekening op.

Ach ja, gelukkig heb ik mijn vespa niet gekocht maar gekregen.

heb je toevallig een contactadres van die afdeling oldtimers van de div? Dat is zowat het enige adres waar ik niet ben langsgeweest.

Stiekem hoop ik hem toch nog ingeschreven te krijgen met het huidige chassisnummer.

groetjes,

Dimitri

Link naar reactie
  • 3 maanden later...

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...