Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Strippen van Vespa


bear

Aanbevolen berichten

Laten zitten heeft geen zin, want na het zandstralen is ie toch om zeep en ja, het is moeilijk om hem er nadien door te krijgen, maar met wat karakter en doorzettingsvermogen lukt dat wel...

Link naar reactie

de beste tip die ik hier over kan geven is laat ze zitten en vervang ze na het zandstralen door nieuwe kabels maar doe dit door de nieuwe aan de oude te bevestigen en zo de nieuwe er in te trekken als je de oude eruit trekt dit verhelpt een hoop problemen en uren werk

ik verkies deze wijze je trekt de binnen kabel uit de gaine steek hierdoor een electriciteitsdraad van 1.5 eventueel gestript met een lengte van ongeveer 3 a 4 m steek deze in de oude gaine maak aan 1 van de einde een lus steek hem aan de andere kant in de nieuwe gaine maak hier ook een lus en dan aan de oude gaine trekken maar zo trek je de nieuwe er in

daarna lus lossen en vet aan de nieuwe binnen kabel en deze in de nieuwe gaine en klaar is hij werk ongeveer 5 min per kabeltje

zo niet uren plezier van vloeken en tieren

grtz sidvespa

Link naar reactie

Ik trek de oude kabelboom er volledig uit, samen met een oude ambreyagebinnenkabel en gebruik dan die ambreyagekabel om de nieuwe kabelboom erdoor te trekken, nieuwe kabelboom een beetje insmeren met vet of olie(glijmiddel?) voor een maximale glijcoëfficiënt...

en steek een apart kabeltje door het frame voor de kabels voor de voetrem, bespaart ook een hoop gevloek en gekneusde kneukels...!

Bericht bewerkt (20.07.2005 | 15:25)

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...