Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Alle vespisten hens aan dek ! Ik geraak er niet uit


Pascal C

Aanbevolen berichten

Pascal C, het is allemaal al gezegd intussen, maar een LML lijkt me absoluut een goede keuze. Ik zat ongeveer in dezelfde situatie als jij, vind de nieuwe Vespa's maar niets, maar heb anderzijds ook niet de technische kennis om met een tweedehands aan de slag te gaan, en dan is de keuze snel gemaakt. Ik mag de mijne morgen gaan halen :-)

Er zijn enkelingen die de LML maar niets vinden, maar als je de geschiedenis kent dan weet je dat een LML the next best thing is, én dat hij op een aantal vlakken zelfs beter is dan de PX. Gewoon na het inrijden (500 km) een sito onder hangen zodat het wat vooruit gaat.

Passeer eens langs classicscooter.be in Nieuwrode, daar vind je zeker een mooie LML op stock én daar zullen ze je ook alle uitleg kunnen geven die je nodig hebt.

Inschrijven is eenvoudig. Met de papieren die je van de verkoper krijgt ga je eerst langs je verzekeringsagent (die je dan normaal gezien een tijdelijke verzekering kan geven) en voor de inschrijving passeer je daarna langs de DIV waar je meteen je platen meekrijgt. Let er wel op dat je gaat als er iemand van de douane zit, dat kan je checken op de website van het DIV. Als het een beetje meezit kan je dus na een paar dagen al rondrijden op je nieuwe aanwinst.

Link naar reactie
Inschrijven is eenvoudig. Met de papieren die je van de verkoper krijgt ga je eerst langs je verzekeringsagent (die je dan normaal gezien een tijdelijke verzekering kan geven) en voor de inschrijving passeer je daarna langs de DIV waar je meteen je platen meekrijgt. Let er wel op dat je gaat als er iemand van de douane zit, dat kan je checken op de website van het DIV. Als het een beetje meezit kan je dus na een paar dagen al rondrijden op je nieuwe aanwinst.

Inderdaad van die Douane! En dat is lang aanschuiven en er is maar 1 douane-loket, want daar komt alle zever bij mekaar van andere nummerplaat-aanvragers! Die douanier heeft me zelfs bedankt, ik was de eerste (omstreeks 14u) die van de eerste keer in orde was met de douanepapieren! Ook niet op de middag gaan naar de DIV (12u) want dan werkt de dienst niet waarnaar ze moeten bellen om te bevestigen dat het wel een Euro3 is! Mannekes toch, dat was een miserie. Maar ik dacht: "Blijf kalm, je hebt u nummerplaat nog niet" :-)

Link naar reactie

@ rocco,

ik zie dat je met een laatste reeks px rijdt, waar denk je dat al die onderdelen vandaan komen. Denk je echt dat die allemaal in Italie gefabriceerd worden?

Sterker nog: een groot deel komt uit de fabriek van LML

Link naar reactie

Ik wil ook nog even iets kwijt, als de voorraad binnen pakweg 15jaar uitgeput raakt in "Prescara" (geen originele meer te verkrijgen)wat ga je dan doen? Vespa op stal zetten? Of met namaakkoppelingsplaatjes rijden? Dit verschil voel je niet hoor.Potverdorie er zit origineel een Ducatti ontsteking op wat nu? En mijn bougiekop is van NGK,Hooo ik trek mijn kabeltje over, even naar Italie een ander gaan halen.Terug thuisgekomen merk ik toch niet dat mijn lampje gesprongen is,van welk merk is dit nu weer? even naar Italie bellen dat ze nog vlug een lampje kunnen opsturen, enzovoort enzovoort.Mijn nonkel meer dan 30jaar aan vespa's werkt en misschien maar 2000km/jaar rijdt(als je dan eens nieuwe "originele" koppelingplaatjes hebt vervangen kun je je leven lang wel verder).Ik wil maar zeggen dat je effectief met uwe vespa rijdt en geregeld stukken nodig hebt ben je blij dat je direct voortgeholpen bent ongeacht namaak of niet.En als het puur om het plezier van het rijden gaat, dan beleef je met een LML evenveel plezier,het gaat hier een beetje over snobisme vind je niet? No hard feelings hé!

Greets

Ja pascal ik koop enkel originele stukken en dit allemaal in een vespa winkel in Pescara, aangezien mijn nonkel daar vaak verblijft en hij misschien al meer dan 30 jaar aan vespas werkt.

Wel chapeau, maar dan ben je waarschijnlijk de enige denk ik, want de meesten van ons hebben geen toegang tot een winkel in Italië. Iedereen die wel eens iets bij SIP bestelt heeft zeker al iets replica in de bus gekregen.

Nee zo zijn er veel maar vind deze discusie een beetje eindeloos Pascal weet zeker dat je veel genot hebt van met je vespa te rijden en dat is het belangrijkste. Misschien als het weer beter wordt en we onze wespje kunnen uitlaten dat we weer wat beter gezind worden.

Link naar reactie

Niet te veel aandacht meer aan rocco geven. Hij heeft hier ook een px voor veeeeel te veel geld proberen te verkopen. Daar heeft hij ook al heel wat over hem heen gehad. Niet voor niets dat hij tegen een lml is kan hij zijn materiaal niet voor overdreven prijzen verkopen...

Link naar reactie

ocharme speelytje toch krijg jezelf wel genoeg aandacht, had me voor genomen niet meer te reageren maar jij maakt het wel echt bont. Wa zever verkoop jij hier eigenlijk allemaal. Was en ben er nog altijd niet van overtuigd van de lml maar als ik lees hoeveel mensen dat hier dan zo gelukkig zijn met een lml en hun argumenten waarom ze dat kopen, kan ik ze wel ergens begrijpen. Maar mag iedereen geen eigen mening er op na houden. Wat die witte px kijk ma eens te goei op het internet wat ze voor een einde serie vragen, zelfs in Duitsland en Italie. Was een vraagprijs eh geen minimumprijs. weet eigenlijk nie waarom ik de moeite nog doe om hierop te reageren.

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...