Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Alle vespisten hens aan dek ! Ik geraak er niet uit


Pascal C

Aanbevolen berichten

Een lml is inderdaad een goede keuze. Je zal er geen spijt van hebben. Voor een plaat snel aan te vragen kan je ze zelf gaan afhalen. Je zal wel veel geduld moeten hebben want voor een lml kan je alleen gaan als de douane op de dienst zitten en dan is het heel druk. Je mag dan ook niet vergeten je gelijkvormigheidsattest mee te nemen. Dit hebben ze bij mij allemaal nodig gehad. Maar het wachten ben je snel vergeten als je aan het genieten bent.

Succes met je aankoop.

Guy

Link naar reactie
Een lml is inderdaad een goede keuze. Je zal er geen spijt van hebben. Voor een plaat snel aan te vragen kan je ze zelf gaan afhalen. Je zal wel veel geduld moeten hebben want voor een lml kan je alleen gaan als de douane op de dienst zitten en dan is het heel druk. Je mag dan ook niet vergeten je gelijkvormigheidsattest mee te nemen. Dit hebben ze bij mij allemaal nodig gehad. Maar het wachten ben je snel vergeten als je aan het genieten bent.

Succes met je aankoop.

Guy

In mijn geval was de douane niet nodig (ben op vrijdagnamiddag gegaan), maar het moest wel in Brussel op de douane passeren ... hebben ze nu voor mij een uitzondering gemaakt, geen idee, maar volgens mij moet je enkel via de douane in de DIV passeren als je het voertuig zelf invoert als 2dehands. Een nieuw voertuig uit het buitenland (zoals de LML) valt daar niet onder ... of ik heb gewoon geluk gehad met de DIV dat ze me niet lieten terugkomen ...

Link naar reactie
Hallo guys,

thanks.. was even een dag aan zee ! Inderdaad.. mijn besluit staat vast.. het wordt een zwarte Lml met witte banden.. Ik ga hem asap halen..

zitten daar standaard wel achteruitkijkspiegels op?

Pascal

Groot gelijk. Een lml is met alles erop en eraan. Zelfs spiegels.

Guy

Link naar reactie

Hallo,

wil absoluut niet ambetant overkomen, maar kan er niet goed bij dat echte vespisten zo positief doen over een lml. Dit is een kopie en zal nooit de waarde noch betekenis hebben van een echte vespa. Vind het zoiezo al raar dat dit allemaal toe gelaten is. Vind eigenlijk dat de lml-ers de echte vespa zijn waarde volledig afneemt. Wij doen alle moeite voor iets speciaal en de chinezen doen aan massa namaak productie.

Kan allemaal zijn da da goed rijdt maar ik zou zelf nooit zo eentje kopen, gaf liever iets meer voor een echte.

De px is nu zo een hype geworden maar worden niet meer gebouwd door Vespa, omwille van milieu redenen maar de chinezen hechten daar weinig belang aan en produceren er lustig op los.

Snap ook niet dat Piaggio dit neemt en de dealers niet voor een keuze zet Piaggio of LML.

Dit is mijn mening eh en wil niemand tegen de kar rijden maar wou dit toch even kwijt.

Vespa per sempre

Link naar reactie
Hallo,

wil absoluut niet ambetant overkomen, maar kan er niet goed bij dat echte vespisten zo positief doen over een lml. Dit is een kopie en zal nooit de waarde noch betekenis hebben van een echte vespa. Vind het zoiezo al raar dat dit allemaal toe gelaten is. Vind eigenlijk dat de lml-ers de echte vespa zijn waarde volledig afneemt. Wij doen alle moeite voor iets speciaal en de chinezen doen aan massa namaak productie.

Kan allemaal zijn da da goed rijdt maar ik zou zelf nooit zo eentje kopen, gaf liever iets meer voor een echte.

De px is nu zo een hype geworden maar worden niet meer gebouwd door Vespa, omwille van milieu redenen maar de chinezen hechten daar weinig belang aan en produceren er lustig op los.

Snap ook niet dat Piaggio dit neemt en de dealers niet voor een keuze zet Piaggio of LML.

Dit is mijn mening eh en wil niemand tegen de kar rijden maar wou dit toch even kwijt.

Vespa per sempre

Rocco, rocco toch... hier moeten we voor de zoveelste keer ingrijpen. Ik weet niet hoeveel keer dit al gezegd is(ga dat toch eens natellen zenne...) LML valt onder licentie van Piaggio.Is ook niet echt een kopie,want je ziet de verschillen hoor...

En het is toegelaten aangezien ze dit op europees vlak verkopen. Of wordt dit volgens jou ook omzeild?

Link naar reactie
Hallo,

wil absoluut niet ambetant overkomen, maar kan er niet goed bij dat echte vespisten zo positief doen over een lml. Dit is een kopie en zal nooit de waarde noch betekenis hebben van een echte vespa. Vind het zoiezo al raar dat dit allemaal toe gelaten is. Vind eigenlijk dat de lml-ers de echte vespa zijn waarde volledig afneemt. Wij doen alle moeite voor iets speciaal en de chinezen doen aan massa namaak productie.

Kan allemaal zijn da da goed rijdt maar ik zou zelf nooit zo eentje kopen, gaf liever iets meer voor een echte.

De px is nu zo een hype geworden maar worden niet meer gebouwd door Vespa, omwille van milieu redenen maar de chinezen hechten daar weinig belang aan en produceren er lustig op los.

Snap ook niet dat Piaggio dit neemt en de dealers niet voor een keuze zet Piaggio of LML.

Dit is mijn mening eh en wil niemand tegen de kar rijden maar wou dit toch even kwijt.

Vespa per sempre

Ik vrees dat je bijzonder slecht geïnformeerd bent :

Het is géén Chinese kopie ... maar een Indische versie, gebouwd door een firma die al meer dan 20 jaar Vespa's maakt (met akkoord van Piaggio). Gemaakt in mallen van Piaggio ...

Ook jouw milieuargument slaat nergens op : LML is er in geslaagd om wél aan de Euro 3 norm te voldoen, waar Piaggio het blijkbaar niet de moeite vond om dat te doen ...

Link naar reactie

Als je het mondiaal bekijkt, dan valt er op termijn veel meer te verdienen met 4takters dan met oude 2takters... Piaggio is en blijft een commerciële onderneming... Vandaar dus dat Piaggio hoogstwaarschijnlijk niet meer de moeite deed om de euro3 norm te halen.

Link naar reactie

wees blij dat er nog een alternatief bestaat voor mensen die nu of volgend beslissen dat ze met een handgeschakelde scooter op 2takt willen rijden.

als je de scootergeschiedenis goed kent dan weet dat er altijd 'kopies' zijn geweest van alle mogelijke modellen en merken, sommigen zelfs beter dan het origineel.

Link naar reactie
Moeten ze ook maar beginnen met porsches na te maken dan kunnen we allemaal een kopen, blijf erbij dat dit gewoon namaak is en vind het spijtig dat de echte vespisten mee akkoord gaan.

Rocco, klein vraagje :

koop je dan ook enkel en alleen onderdelen en accessoires van Piaggio/Vespa en dus ook geen 'namaak' remblokjes, remkabels, uitlaat, ... ?

of is het dan niet zo erg dat het van een andere firma komt die het (onder licentie) 'namaakt', omdat niemand het ziet/weet ?

Link naar reactie

Dat Rocco een 'échte' Vespa verkiest boven een LML, daar heb ik geen probleem mee. Elk zijn goesting natuurlijk. Maar dat hij als Vespist neerkijkt op iedereen die met een LML of Bajaj rijdt, daar kan ik me niet in vinden.

Btw, ze mogen hier gerust een copie Porsche in mijn garage droppen... die werden wel degelijk gemaakt en ik zou er mijn neus niet voor ophalen.

Link naar reactie
Moeten ze ook maar beginnen met porsches na te maken dan kunnen we allemaal een kopen, blijf erbij dat dit gewoon namaak is en vind het spijtig dat de echte vespisten mee akkoord gaan.

Rocco, klein vraagje :

koop je dan ook enkel en alleen onderdelen en accessoires van Piaggio/Vespa en dus ook geen 'namaak' remblokjes, remkabels, uitlaat, ... ?

of is het dan niet zo erg dat het van een andere firma komt die het (onder licentie) 'namaakt', omdat niemand het ziet/weet ?

Ja pascal ik koop enkel originele stukken en dit allemaal in een vespa winkel in Pescara, aangezien mijn nonkel daar vaak verblijft en hij misschien al meer dan 30 jaar aan vespas werkt.

Link naar reactie

Tot de dag dat porsche besluit geen sportwagens meer te verkopen... Indien er dan een indiër een chinees of watever nog onder de licentie van porsche sportwagens verkoopt op de europeese markt zullen we eens zien hoeveel er met deze "kopies" gaan rondrijden. Indien Vespa nog de px zou verkopen had ik ook zoeentje gekocht maar daar dit niet het geval is ben ik opzoek gegaan naar een waardig alternatief welk een lml is. En Rocco aan je reactie te zien ben je maar weinig op de hoogte misschien eerst wat informatie opdoen voordat je hier flauwe kul komt verkopen.

Link naar reactie

Hey Rocco.. geen probleem hoor !

Indien ik een nonkel of vriend had die er veel van afwist en aan de bron zat deed ik wellicht hetzelfde, zonder twijfel... jammer genioeg heb ik geen enkele vriend of contact die zelfs een vespa HEEFT bij mijn weten en gezien tijdelijk voor dagelijks gebruik zal zijn en beperkt budget zal het een LML worden.. tenzij jij of je nonkel voor mij een superaanbod hebben ? :-)

Groetjes allemaal

Link naar reactie
Tot de dag dat porsche besluit geen sportwagens meer te verkopen... Indien er dan een indiër een chinees of watever nog onder de licentie van porsche sportwagens verkoopt op de europeese markt zullen we eens zien hoeveel er met deze "kopies" gaan rondrijden. Indien Vespa nog de px zou verkopen had ik ook zoeentje gekocht maar daar dit niet het geval is ben ik opzoek gegaan naar een waardig alternatief welk een lml is. En Rocco aan je reactie te zien ben je maar weinig op de hoogte misschien eerst wat informatie opdoen voordat je hier flauwe kul komt verkopen.

zet ze eens naast elkaar en dan zal je met je eigen ogen merken dat een echte beter afgewerkt is kijk maar eens gewoon naar de kuiprand. Maar als jullie daar nix mee inzitten wie ben ik dan om daar iets van te zeggen tis tenslotte jullie geld. Hopelijk heb je er even veel plezier aan als ik

Link naar reactie
Moeten ze ook maar beginnen met porsches na te maken dan kunnen we allemaal een kopen, blijf erbij dat dit gewoon namaak is en vind het spijtig dat de echte vespisten mee akkoord gaan.

Rocco, klein vraagje :

koop je dan ook enkel en alleen onderdelen en accessoires van Piaggio/Vespa en dus ook geen 'namaak' remblokjes, remkabels, uitlaat, ... ?

of is het dan niet zo erg dat het van een andere firma komt die het (onder licentie) 'namaakt', omdat niemand het ziet/weet ?

Ja pascal ik koop enkel originele stukken en dit allemaal in een vespa winkel in Pescara, aangezien mijn nonkel daar vaak verblijft en hij misschien al meer dan 30 jaar aan vespas werkt.

Wel chapeau, maar dan ben je waarschijnlijk de enige denk ik, want de meesten van ons hebben geen toegang tot een winkel in Italië. Iedereen die wel eens iets bij SIP bestelt heeft zeker al iets replica in de bus gekregen.

Link naar reactie

Rocco, klein vraagje :

koop je dan ook enkel en alleen onderdelen en accessoires van Piaggio/Vespa en dus ook geen 'namaak' remblokjes, remkabels, uitlaat, ... ?

of is het dan niet zo erg dat het van een andere firma komt die het (onder licentie) 'namaakt', omdat niemand het ziet/weet ?

Ja pascal ik koop enkel originele stukken en dit allemaal in een vespa winkel in Pescara, aangezien mijn nonkel daar vaak verblijft en hij misschien al meer dan 30 jaar aan vespas werkt.

Wel chapeau, maar dan ben je waarschijnlijk de enige denk ik, want de meesten van ons hebben geen toegang tot een winkel in Italië. Iedereen die wel eens iets bij SIP bestelt heeft zeker al iets replica in de bus gekregen.

Nee zo zijn er veel maar vind deze discusie een beetje eindeloos Pascal weet zeker dat je veel genot hebt van met je vespa te rijden en dat is het belangrijkste. Misschien als het weer beter wordt en we onze wespje kunnen uitlaten dat we weer wat beter gezind worden.

Link naar reactie
Nee zo zijn er veel maar vind deze discusie een beetje eindeloos Pascal weet zeker dat je veel genot hebt van met je vespa te rijden en dat is het belangrijkste. Misschien als het weer beter wordt en we onze wespje kunnen uitlaten dat we weer wat beter gezind worden.

Les gouts et les couleurs ... geen probleem. Al genoeg rondgereden hoor de laatste dagen, als 't droog is is dat al genoeg. En ik voel mij niet geviseerd, ik kan op een bepaalde manier jouw standpunt wel begrijpen, maar ik voel me er niet minder Vespist door of zo (heb hiervoor ook 3 "echte" Vespa's gehad en kan dus vergelijken, en de LML is dus niet minder Vespa dan een "echte" in mijn ogen).

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...