Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Alle vespisten hens aan dek ! Ik geraak er niet uit


Pascal C

Aanbevolen berichten

Hallo Allemaal!

Ik had al eens aangesloten bij een ander forum vandaag maar ene Fajes raadde me aan om er een neiuwe topic van te maken.. vermoedelijk om meer reacties te krijgen..

Hierbij, een potentiële Vespist in wording. Ik speel al een tijdje met de gedachte en sta op het punt om tot actie over te gaan, nl. de aankoop van een 125cc Vespa...ik ben bereid daar een 2500 euro voor neer te tellen..nadat ik wat research gedaan heb op websites en fora kwam ik tot volgende conclusies:

1. de nieuwe lichting viertakt hebben "het" niet en zijn duur en met minder charme dan de oude Vespa's

2. er bestaat een LML de luxe voor 2499 euro.. garantie op zekerheid en lang levensgenot.. een bijna-vespa ervaring

3. er bestaat veel CURRY

*er is een verkoper die gerenoveerde vespa's verkoopt op onderstaande link aan 2600 euro.. zien er mooi uit.. is dit bedrog ?

http://www.2dehands.be/vespa-25-stuks-a ... or_merk=62

*er is een verkoper die vespa's zo goed als nieuw verkoopt voor 1250 euro !!!! komende met containers van India (ginds op maat gemaakt)en de papieren worden je na betaling per post opgestuurd.. wat weinig vertrouwen inboezemt..

http://www.kapaza.be/Motoren/Vespa/1016 ... ml#reageer

Kan iemand mij even raad geven en mij zeggen wat ik voor dat budget het beste doe ?? Een wijze mijnheer op een ander Forum raadde mij aan om Ofwel een LML te kopen ofwel een Tweedehands-PX..

Is er dan geen enkele manier om voor 2500 euro een Vespa te kopen met de charme zoals de eerste link en die dan ook nog eens garant staat voor vele zorgeloze kilometers??? Ik ben zo verkocht aan die oude modellekes !!

Alvast super hard bedankt!

P

Link naar reactie

ik wou je er op wijzen dat je met een totaal nieuw gegeven in een bepaald topic was komen aanwaaien (en dit dan nog deed in twee topics tezelfdertijd...).

wat ik dus al eerder zei, blijf weg van het soort dat je aanhaalt in dat 3de en 4de puntje. da's allemaal brol. ziet er goed uit, maar daar stopt het dan ook volledig!

ik hoop dat je nu ook de zoekfunctie hebt gebruikt ivm de zogenaamde 'curry vespas'.

koop inderdaad best een jonge PX of een nieuwe LML, je bent dan (waarschijnlijk) verzekerd van je rijplezier voor een hele tijd.

je kan ook bij www.lambrettafinder.com een oldtimer vastleggen en hem daar laten restaureren. alleen vrees ik dat je er dan met je 2500 euro niet gaat komen...

die 'oude modellekes' zijn idd de meest charmante, maar a pain in the arse als het op betrouwbaarheid aankomt. je zal hier merken dat de meeste die zo iets op stal hebben staan ook een betrouwbare PX in het assortiment hebben zitten voor het dagelijks gebruik.

Link naar reactie

je kan onder alle modellen vanaf '58 mits enkele aanpassingen een moderne PX motor hangen. dit kan de betrouwbaarheid zeker verhogen.

(@sommigen onder ons: ja ik weet het... :( haha)

voor een 850 euro heb je een LML motor en voor een 1500 euro een piaggio P200 motor. je kan ook je oude motor (laten) reviseren en daar plezier van hebben, maar het is en blijft een oldtimer.

Link naar reactie

Eigenlijk is de vraag simpel: Wil je rijden of wil je rijden én sleutelen.

Mocht ik me in jouw situatie bevinden en met jouw budget, dan ging ik morgen naar de eerste de beste LML verdeler, kocht ik meteen wat hij me in stock kan bieden.

Met mijn verhaal zit je volgende dinsdag al op een scooter. Met die eindeloze zoektocht naar een oldie die meer dan waarschijnlijk nog wat werk zal vergen, zit je deze zomer niet meer op een scooter. Soit, 't is maar een gedacht...

Link naar reactie

Thanks guys...alle pijlen wijzen in de richting van LML.. gek eigenlijk.. had veel meer weerstand verwacht van Vespisten.. LML is eigenlijk een replica hè..

Het gaat me uiteraard vooral om het rijden, sleutelen is niet aan mij besteed... en in de juiste kleur en met van die witte banden zal die LML ook wel "iets hebben"

Ik zal dan maar eens ASAP naar Nieuwrode bollen hè (de invoerder)..

Hoe lang duurt het om voor ik de plaat en verzekering heb ? (TIPS van jullie kant?)

P

Link naar reactie

Plaat: als je zelf naar de DIV gaat... zolang als er wachtende mensen voor je staan. (of moest er iemand aanwezig zijn omdat het een nieuw voertuig is ? Iemand zal dit wel kunnen bevestigen).

Verzekering: onmiddellijk als je via een verzekeringsmakelaar gaat.

Link naar reactie

Hoi, Ik heb zelf een lml heb hem sinds begin juni en heb nu een dikke 900km op de teller staan. Ben vorige week naar het vespa treffen in maaseik geweest heb niets dan positieve reacties gehad. Hebben mij zelfs 2 personen aangesproken welke een oude vespa hadden en nu twijfelden om een lml bij te kopen. Naar rijplezier toe is ongeveer hetzelfde als een px. De lml trekt goed op alleen in 4de voel je dat hij "dichtgeknepen" is maar hier bied een sito+ de oplossing.

Zelf heb ik ook getwijfeld om een tweedehands px te kopen maar als je ziet wat je voor 2500€ krijgt!!! Eentje van 20j oud en daar ik niet te veel van deze techniek gegeten heb heb ik maar voor de meest zekere oplossing gekozen. Over de nieuwe vespa's kan ik niet veel zeggen alleen dat ik het "schakelen" met een px of een lml fantastisch vind en dat smaken verschillen. Veel succes nog met je zoektocht!!!!

Link naar reactie

Haha..alst ne mooie is zal ik er eens over denken..kleur en leeftijd? foto ?

Tja.. ik heb toch al door dat ik er witte banden onder wil en iets ga willen doen om die snelheidsbegrenzing te omzeilen want wil toch vlotje 80 doen hoor... dus bovenop die 2499 euro zal ik wat kosten moeten doen.. want zelf iets doen begin ik niet aan.. :-(

Waar laat ik best verzekeren ? (ik heb geen autoverzekering op eigen naam want ik heb company car)

cheers

Link naar reactie

Ik zou als beginneling vandaag ook opteren voor een LML, alhoewel ik zelf begonnen ben met een Primavera helemaal te restaureren. Maar de prijzen toen lagen een stuk lager dus kon je het je makkelijker veroorloven om "vergissingen" te maken. Ik had bovendien het voordeel dat ik een kennis had die Vespa's van buiten kende en me bij het restaureren erg geholpen heeft.

Vandaag zou ik -zonder iemand die me kan helpen en met de huidige prijzen- voor een LML opteren als dagelijkse rijder, en dan op het gemak rondkijken naar een oldie waaraan ik zelf zoveel mogelijk zou doen. Waarom zelf doen ? Omdat je dan het meeste leert voor als er achteraf iets fout gaat (en zo moeilijk zitten Vespa's echt niet in elkaar) en omdat je dan ook goedkoper uitkomt. Bovendien is er ook zoiets als een gevoel van trots dat je zelf veel hebt gedaan (bij mij toch). Maar daar moet je zin én tijd voor hebben natuurlijk.

Zoals Jurgen dus zegt : wil je snel rijden, koop een LML, heb je een jaartje tijd, koop dan nu een oldtimer die je kan opknappen, steek daar een PX motor in en gebruik de winter om 'm in orde te zetten.

Ik heb zelf (na 3 oldtimers) een LML gekocht en rij daar nu mee rond als m'n enige scooter. Enig nadeel is als je ooit terugkeert naar een oldtimer dat je iets aan rijcomfort zal inboeten (vering, remmen, ...).

Inschrijven is kinderspel, alleen krijg je je inschrijvingsformulier niet meteen mee (moest bij mij van in Brussel komen omdat hij nieuw ingevoerd wordt beschouwd), maar met de post opgestuurd 2 dagen later.

Link naar reactie

Dag Pascal,

Als je zelf niets wil doen (zoals je zegt), dan moet je niet twijfelen en geen oldtimer kopen. Foto's van m'n oranje LML vind je hier : http://www.krewcial.com/pictures/LML_Star_125/

Ondertusen hangen hier ook al witte banden onder (duurt voor de 3 wielen een klein halfuurtje).

De aanpassingen zoals uitlaat e.d. kan je meestal wel laten doen door een Vespaverdeler of een collega-Vespist. Een andere uitlaat kost goed 80 EUR, meer is het niet.

Link naar reactie

Hallo Allemaal

Ben Een Beetje Ontroerd Door Jullie Vriendelijke En Talrijke Opkomst.. Geweldige Raad En Advies.. Super Hard Bedankt Aan Iedereen Op Dit Forum.

Ik Begrijp Na 2 Uurtjes Plots Dat Vespa Een Beleving Is Met Zeer Sterke Spirit En Aanhang, Dat Siert Jullie !!

Vespa-club En Treffens, Here I Come ! :-)

Link naar reactie

eigenlijk zou je de aanpassingen moeten doen zoals ze in scootering staan, niet?

staat ergens beschreven in de topic die ik hierboven ergens aanhaalde. of was het dat wat je bedoelde pascal?

Link naar reactie

@Fajes: naar het schijnt moet je niet van antwerpen zijn om op de verzekeringsmakelaar van de antwerpse club te kunnen beroepen..hij komt tot bij jou..

@Pascal: Nice piece of jewelry jouw oranje monstro ! kriebelt al als ik hem zie.. ik ga bij de invoerder vragen dat hij al die aanpassingen meteen doet.. die zal dat wel doen volgens de regels van scooteringmagzine zeker?

Link naar reactie

Neen niet doen... eerst roderen. Ik wacht tot ik min 1000km heb om iets aan het vermogen te doen. Ik rij nu vlot 75 km/u met een originele lml en natuurlijk kriebelt het om hem aan te passen en naar de 90 te gaan maar als je dit te snel doet komt het je motor niet ten goede. Ik weet dat er hier nog zijn die zolang niet gewacht hebben maar toch...

Link naar reactie
Neen niet doen... eerst roderen. Ik wacht tot ik min 1000km heb om iets aan het vermogen te doen. Ik rij nu vlot 75 km/u met een originele lml en natuurlijk kriebelt het om hem aan te passen en naar de 90 te gaan maar als je dit te snel doet komt het je motor niet ten goede. Ik weet dat er hier nog zijn die zolang niet gewacht hebben maar toch...

Ik heb meteen alles laten aanpassen, maar rodeer zoals het hoort : schakelen naar 2de op 10/u, naar 3de op 20/u en naar 4de op 35 en nooit sneller dan 70/75 rijden. Denk dat dat behoorlijk veilig is. Maar goed, zal wel zien op termijn.

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...