Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Adres voor aankoop vespa's!


px-crazy girl

Aanbevolen berichten

Gelijk hebben jullie hoor! In ieder geval is het misschien toch dankzij mij ( als ik het zo mag zeggen ) dat we via dit forum bekend kunnen maken dat er niet bij die bedrieger gekocht mag worden!!

Voilà, da's pas gesproken! Groetjes,nero.

Link naar reactie
Ik vindt dit een redelijke prijs, je moet er al op voorhand van uitgaan dat dit geen top restauratie is. Koop maar eens een ongerestaureerde gezonde Italiaanse Sprint (minimum 1200€), laat de carrosserie maar eens onderhande nemen(minimum 600€),het blokje zelf reviseren(+-200€ als er geen onverwachte gebreken zijn), "al"de prullekes vernieuwen(+-800€) en dan niet te vergeten al uw uurtjes op te schrijven (+-1000€)als je ermee toekomt.Totaal;3800€ ( dan heb je nog niet den beste lak).Is dit dan geen koopje? Ik was het loopwerk om de papieren in orde te brengen nog vergeten.

Beste Speedboy. Een hobbiest rekent zijn uren niet hé, anders moet je er niet aan beginnen. Een goed gerestaureerde sprint verkoop je trouwens nooit voor 3800 euro dacht ik. Maar ik ben nog niet zo goed ingewijd, dus vergeef me als ik hier verkeerd ben. In dit geval (bij deze verkoper) kost de basis minstens 2350 euro, en dan moet je nog beginnen restaureren... ..volgens jouw berekening 2600 extra (met uren) en dan zit je aan een 5000 euro voor een sprint. Das wel heeeel veel. Je kan er zo wel mee beginnen rijden, maar hoe lang voor de problemen beginnen? Ik weet uit ervaring dat het (bijna) evenveel kost om een 'wrak' te restaureren als een 'mooi uitziend voertuig'. (Ben aan mijn derde bezig).

Zoals gezegd wou ik er één kopen en zo mee rijden, maar ik ken mezelf...ik ga me dan ergeren aan een rimpeltje op het stuurhuis, aan de verroeste bouten/moeren, aan de wielen die niet geschilderd zijn, aan de oude kabels die er op zitten, enz...

Maar nogmaals, ik breek de (overigens zeer sympathieke) verkoper niet af hé. Hij zet hier een handeltje op en wie dat wil kopen, koopt natuurlijk. Het is hem gegund.

Willen we trouwens allemaal niet een beetje met Vespa's bezig zijn?

Inderdaad een hobbiest rekent zijn uurtjes niet, er zijn er zoveel die er den tijd of zin niet voor hebben om een vespa te restaureren daarom wil ik zeggen dat dit prijs/kwaliteit is (heb hem alleen maar op foto gezien).Opstappen en rijden. Je hebt mij ook verkeerd verstaan denk ik, ik zou deze nooit kopen om te restaureren. Nee,kopen 3-4jaar goed mee rondbollen en dan is het waarschijnlijk nodig om hem even uiteen te zwieren, te restaureren en dan ineens te goei.Dan heb je toch al 4 jaar plezier gehad hé.

Een vraagje; je hebt er ondertussen al bijna drie gedaan, wat is jouw eindrekening bij een restauratie? Niets vergeten hé (zandstralen,benzine van het over en weer rijden,enz)zonder de uurtjes.Kom je niet aan de 2800€ aankoop inbegrepen? Ik heb er nu een tiental gedaan en elke keer zit ik toch rond dat bedrag.Groetjes

Link naar reactie

Hallo Allemaal!

Hierbij, een potentiële Vespist in wording. Ik speel al een tijdje met de gedachte en sta op het punt om tot actie over te gaan, nl. de aankoop van een 125cc Vespa...ik ben bereid daar een 2500 euro voor neer te tellen..nadat ik wat research gedaan heb op websites en fora kwam ik tot volgende conclusies:

1. de nieuwe lichting viertakt hebben "het" niet en zijn duur en met minder charme dan de oude Vespa's

2. er bestaat een LML voor 2495 euro.. garantie op zekerheid en lang levensgenot.. een bijna-vespa ervaring

3. er is een verkoper die gerenoveerde vespa's verkoopt op onderstaande link aan 2600 euro.. zien er mooi uit.. is dit bedrog ?

http://www.2dehands.be/vespa-25-stuks-a ... or_merk=62

4. er is een verkoper die vespa's zo goed als nieuw verkoopt voor 1250 euro !!!! komende met containers van India (ginds op maat gemaakt)en de papieren worden je na betaling per post opgestuurd.. wat weinig vertrouwen inboezemt..

http://www.kapaza.be/Motoren/Vespa/1016 ... ml#reageer

Kan iemand mij even raad geven en mij zeggen wat ik voor dat budget het beste doe ?? Er zitten kennelijk veel sjarlatans in de branche en als leek weet je dus niet wat je best koopt hè...

Ik vermoede dat de 4e optie sterk zal worden afgeraden dus ik vraag eigenlijk vooral of die dealer van vlaams Brabant (puntje 3) betrouwbaar zou kunnen zijn?

Alvast super hard bedankt!

P

Link naar reactie
Hallo Allemaal!

Hierbij, een potentiële Vespist in wording. Ik speel al een tijdje met de gedachte en sta op het punt om tot actie over te gaan, nl. de aankoop van een 125cc Vespa...ik ben bereid daar een 2500 euro voor neer te tellen..nadat ik wat research gedaan heb op websites en fora kwam ik tot volgende conclusies:

1. de nieuwe lichting viertakt hebben "het" niet en zijn duur en met minder charme dan de oude Vespa's

2. er bestaat een LML voor 2495 euro.. garantie op zekerheid en lang levensgenot.. een bijna-vespa ervaring

3. er is een verkoper die gerenoveerde vespa's verkoopt op onderstaande link aan 2600 euro.. zien er mooi uit.. is dit bedrog ?

http://www.2dehands.be/vespa-25-stuks-a ... or_merk=62

4. er is een verkoper die vespa's zo goed als nieuw verkoopt voor 1250 euro !!!! komende met containers van India (ginds op maat gemaakt)en de papieren worden je na betaling per post opgestuurd.. wat weinig vertrouwen inboezemt..

http://www.kapaza.be/Motoren/Vespa/1016 ... ml#reageer

Kan iemand mij even raad geven en mij zeggen wat ik voor dat budget het beste doe ?? Er zitten kennelijk veel sjarlatans in de branche en als leek weet je dus niet wat je best koopt hè...

Ik vermoede dat de 4e optie sterk zal worden afgeraden dus ik vraag eigenlijk vooral of die dealer van vlaams Brabant (puntje 3) betrouwbaar zou kunnen zijn?

Alvast super hard bedankt!

P

www.lambrettafinder.com

Die heeft een boel 125 PX'en staan. Jong en ouder. Eerlijke verkoper. De door jou bovengenoemde zijn... hmhm?

Link naar reactie
Ik vindt dit een redelijke prijs, je moet er al op voorhand van uitgaan dat dit geen top restauratie is. Koop maar eens een ongerestaureerde gezonde Italiaanse Sprint (minimum 1200€), laat de carrosserie maar eens onderhande nemen(minimum 600€),het blokje zelf reviseren(+-200€ als er geen onverwachte gebreken zijn), "al"de prullekes vernieuwen(+-800€) en dan niet te vergeten al uw uurtjes op te schrijven (+-1000€)als je ermee toekomt.Totaal;3800€ ( dan heb je nog niet den beste lak).Is dit dan geen koopje? Ik was het loopwerk om de papieren in orde te brengen nog vergeten.

Beste Speedboy. Een hobbiest rekent zijn uren niet hé, anders moet je er niet aan beginnen. Een goed gerestaureerde sprint verkoop je trouwens nooit voor 3800 euro dacht ik. Maar ik ben nog niet zo goed ingewijd, dus vergeef me als ik hier verkeerd ben. In dit geval (bij deze verkoper) kost de basis minstens 2350 euro, en dan moet je nog beginnen restaureren... ..volgens jouw berekening 2600 extra (met uren) en dan zit je aan een 5000 euro voor een sprint. Das wel heeeel veel. Je kan er zo wel mee beginnen rijden, maar hoe lang voor de problemen beginnen? Ik weet uit ervaring dat het (bijna) evenveel kost om een 'wrak' te restaureren als een 'mooi uitziend voertuig'. (Ben aan mijn derde bezig).

Zoals gezegd wou ik er één kopen en zo mee rijden, maar ik ken mezelf...ik ga me dan ergeren aan een rimpeltje op het stuurhuis, aan de verroeste bouten/moeren, aan de wielen die niet geschilderd zijn, aan de oude kabels die er op zitten, enz...

Maar nogmaals, ik breek de (overigens zeer sympathieke) verkoper niet af hé. Hij zet hier een handeltje op en wie dat wil kopen, koopt natuurlijk. Het is hem gegund.

Willen we trouwens allemaal niet een beetje met Vespa's bezig zijn?

Inderdaad een hobbiest rekent zijn uurtjes niet, er zijn er zoveel die er den tijd of zin niet voor hebben om een vespa te restaureren daarom wil ik zeggen dat dit prijs/kwaliteit is (heb hem alleen maar op foto gezien).Opstappen en rijden. Je hebt mij ook verkeerd verstaan denk ik, ik zou deze nooit kopen om te restaureren. Nee,kopen 3-4jaar goed mee rondbollen en dan is het waarschijnlijk nodig om hem even uiteen te zwieren, te restaureren en dan ineens te goei.Dan heb je toch al 4 jaar plezier gehad hé.

Een vraagje; je hebt er ondertussen al bijna drie gedaan, wat is jouw eindrekening bij een restauratie? Niets vergeten hé (zandstralen,benzine van het over en weer rijden,enz)zonder de uurtjes.Kom je niet aan de 2800€ aankoop inbegrepen? Ik heb er nu een tiental gedaan en elke keer zit ik toch rond dat bedrag.Groetjes

Ik zit FERM BOVEN dat bedrag. Ik ben perfectionist en daarom kost alles natuurlijk een smak geld. Maar dat is de hobby. Een tennisser betaalt ook lidgeld, verplaatsing,enz.

Maar ik heb je goed begrepen hoor, en ik geef je geen ongelijk. Ik heb trouwens gezegd dat IK het niet zou kunnen verdragen met verroeste vijzen in mijn scooter rondrijden (perfectionist weet je wel). Je kan er inderdaad zo mee beginnen rijden, ik heb daar trouwens over getwijfeld om er één te kopen. Maar ja, nu 2800 om drie jaar te rijden en dan nog eens over 3 jaar 2000 om te restaureren,...Geef mij dan maar een wrak van 1000 euro en laat me direct restaureren, dan weet ik waarmee ik op de weg ben.

Maar ja, iedereen denkt (gelukkig) anders. Dat maakt de wereld zo leuk. Ik zag trouwens op een ritje een tijd geleden een Vespa, uiterlijk ongerestaureerd maar met een nieuw PX blok, nieuwe kabeltjes en de remmen in orde gebracht. OOK een leuk idee. Zo zie je maar.

PS: jij hebt er al een tiental gedaan? Ben daar benieuw naar. Ik wil altijd bijleren.

Link naar reactie

@pascal c: Koop een tweedehandse PX, een nieuwe LML of een tweedehandse viertakter (GT, GTS, LX) en je zal jezelf veel 'shit' besparen. Uiteindelijk wil je rijden en liefst gisteren al. 'Charme' is trouwens een relatief begrip. Oké, een oude Vespa ziet er 'coooler' en mooier uit, maar daar stopt het dan ook. Een oude wagen uit pakweg de jaren '60 heeft ook veel meer charme dan een nieuwe en toch kopen we allemaal een nieuwe wagen.

Elke nieuwe potentiële Vespist raad ik altijd bovenstaande aan. Begin bij het begin... bevalt het je na twee jaar, kijk dan uit om er nog eentje bij te nemen die ouder is dan je eigen leeftijd... Tegen dan weet je al veel meer, zul je je niet zo snel in 't zak laten zetten en weet je ook meer wat je wilt qua model/motor.

BTW, gerestaureerde Vespa's die in lot worden aangeboden in ons land, dat ruikt sowieso altijd zeer onfris... om even te zeggen wat ik denk over punt 3.

Link naar reactie

Bedankt !!

Doet wel beetje pijn in het hart.. ik weet niet welk model die in puntje 3 zijn maar die zien er zoooo knap uit !! Ik zal er maar niet heen geen of ik laat me zo verleiden tot een aankoop vrees ik.

Als je zegt dat ik een tweedehands PX moet kopen, waar moet ik dan op letten? en hoeveel mag ik dan geven? welke leeftijd ?

Muchos gracias!

Pascal

Link naar reactie

van punt 3 en 4 moet ver van wegblijven! gebruik de zoekfunctie maar eens met als trefwoorden 'curry', 'vietnam', enz...

doe dus nog maar wat 'research'!

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...