bonenfant Geplaatst: 7 juli 2008 Delen Geplaatst: 7 juli 2008 Ik ben een totale vespa-leek, maar heb toch een prachtexemplaar op de kop kunnen tikken, welliswaar zonder papieren. Daarvoor heb ik het chassisnummer nodig, maar ik vind het nergens. Kan iemand mij vertellen waar ik dat kan vinden? Alvast bedankt. Link naar reactie
mr160 Geplaatst: 7 juli 2008 Delen Geplaatst: 7 juli 2008 http://www.scooterhelp.com/serial/vespa ... cator.html Link naar reactie
bonenfant Geplaatst: 7 juli 2008 Auteur Delen Geplaatst: 7 juli 2008 Merci Heb het dankzij uw link gevonden. Mijn beginletters kloppen wel niet met die op scooterhelp.be. Hopelijk krijg ik toch mijn gelijkvormigheidsattest. Nogmaals bedankt Link naar reactie
mr160 Geplaatst: 7 juli 2008 Delen Geplaatst: 7 juli 2008 Wat zijn de beginletters dan? Die bepalen wat voor scooter het is, en zijn dus redelijk belangrijk... Link naar reactie
Chris Geplaatst: 7 juli 2008 Delen Geplaatst: 7 juli 2008 GS? Van voor 1974 en dus geen gelijkvormigheidsattest nodig. Link naar reactie
mr160 Geplaatst: 7 juli 2008 Delen Geplaatst: 7 juli 2008 @chris: Kun jij uit die post opmaken dat ie geen GS200 gescoord heeft dan? Link naar reactie
Chris Geplaatst: 7 juli 2008 Delen Geplaatst: 7 juli 2008 @chris: Kun jij uit die post opmaken dat ie geen GS200 gescoord heeft dan? Je hebt gelijk. Sorry...was even te snel. Maar er stond wel geschreven 'een prachtexemplaar' en zonder papieren. Ik ging dus uit van een 150/160. Hoewel ik een GS200 ook leuk vind. Link naar reactie
nero Geplaatst: 7 juli 2008 Delen Geplaatst: 7 juli 2008 De duitse gs'en hadden (dacht ik) ook een ander serienr. Als je scooter van voor 1974 is heb idd geen gva nodig, maar wel altijd een inschrijvingsbewijs. Groetjes, nero. Link naar reactie
bonenfant Geplaatst: 8 juli 2008 Auteur Delen Geplaatst: 8 juli 2008 Het betreft een GS 160 van het jaar 1962. De beginletters van het chassisnummer zijn SB. Dat is toch hetgeen ik kan lezen, want er is over gespoten. Heb ik daarvoor geen gelijkvormigheidsattest nodig misschien? Link naar reactie
mr160 Geplaatst: 8 juli 2008 Delen Geplaatst: 8 juli 2008 Hier zou het moeten staan: En het zou er zo uit moeten zien: VSB1T * 12345 * Link naar reactie
Chris Geplaatst: 8 juli 2008 Delen Geplaatst: 8 juli 2008 Het betreft een GS 160 van het jaar 1962. De beginletters van het chassisnummer zijn SB. Dat is toch hetgeen ik kan lezen, want er is over gespoten. Heb ik daarvoor geen gelijkvormigheidsattest nodig misschien? Alle motorfietsen en bromfietsen van VOOR 15 november 1974 hebben geen GVA nodig. Wel een inschrijvingsbewijs. Link naar reactie
Seb Geplaatst: 8 juli 2008 Delen Geplaatst: 8 juli 2008 Hi, heb onlangs ook een oude GS 150 van '62 op de kop knn tikken. Mooi exemplaar maar ook zonder papieren en een bijna niet te lezen chassis nr, de politie liet mij weten dat inderdaad voor modellen voor '74 geen GVA nodig is maar de verzekeraar wil dit niet aanvaarden en dus niet verzekeren. Via de Benelux invoerder ben ik toch aan het volledig chassis nr gekomen. Is waarschijnlijk niet de standaard weg maar is toch gelukt en kan er nu mee de baan op. Link naar reactie
Chris Geplaatst: 8 juli 2008 Delen Geplaatst: 8 juli 2008 Verzekeraar wil dit niet aanvaarden? Als die zijn vak niet kent, best naar een andere gaan. Als je ooit een ongeval hebt en hij kent zijn vak dan ook niet...Verzeker je oldtimers bij een specialist. Link naar reactie
EriX Geplaatst: 8 juli 2008 Delen Geplaatst: 8 juli 2008 Hi, heb onlangs ook een oude GS 150 van '62 op de kop knn tikken. Mooi exemplaar maar ook zonder papieren en een bijna niet te lezen chassis nr, de politie liet mij weten dat inderdaad voor modellen voor '74 geen GVA nodig is maar de verzekeraar wil dit niet aanvaarden en dus niet verzekeren. Via de Benelux invoerder ben ik toch aan het volledig chassis nr gekomen. Is waarschijnlijk niet de standaard weg maar is toch gelukt en kan er nu mee de baan op. Als we nu zouden weten via je profiel van waar je bent dan konden we je doorverwijzen naar verzekeraars in de buurt die wel enige kennis van zaken hebben in deze materie. Maar helaas pindakaas wederom een onbekende dus kunnen we u moeilijk verder helpen. Waar een ingevuld profiel toch niet goed voor is hé! Nu moeten wij daar constant achter vragen: van waar ben, welke vespa, etc... redelijk vermoeiend op den duur met alle gevolgen vandien... Link naar reactie
Seb Geplaatst: 8 juli 2008 Delen Geplaatst: 8 juli 2008 Sorry nieuw sinds vandaag, profiel pas ik aan. Kom uit Brugge. Verzekerraar wil dit niet verzekeren zonder GVA. Maar GVA komt in orde want heb chassisnr verkregen via de invoerder en nu dus via officiële dealer aangevraagd. Link naar reactie
Chris Geplaatst: 8 juli 2008 Delen Geplaatst: 8 juli 2008 Misschien kunnen andere forumleden mij en iedereen anders even inlichten: hoe geraak je aan een GVA van een scooter/moto van VOOR 1974 als dat toen nog niet bestond? Er is gewoon geen nummer van typegoedkeuring. Of wel? Voor mijn scooters zeker niet. Dit vakje is leeg op het inschrijvingsbewijs. @ SEB: Dat zouden zowel je verzekeraar én de officiële dealer moeten weten. Doet de dealer dit gratis? PS. Ik ken een goede verzekeraar in jouw buurt. Ik betaal 15 euro per scooter. ZONDER GVA. Link naar reactie
Seb Geplaatst: 8 juli 2008 Delen Geplaatst: 8 juli 2008 "Ter info: ben een vespa leek." Heb die vespa nu al een maand en ben van pier naar pol rondgestuurd geweest om aan papieren te komen. Niet de politie niet de verzekeraar(s) wisten wat te doen. Nu heb ik eindelijk via de invoerder het chassis nr en met het politiedocument van verlies van documenten zou ik via de dealer een GVA kunnen krijgen en dan laten verzekeren...Hopelijk is dit de juiste weg want zou er toch eindelijk graag mee toeren. Ik hou je op de hoogte morgen weet ik normaal meer. Link naar reactie
Chris Geplaatst: 8 juli 2008 Delen Geplaatst: 8 juli 2008 SEB: je moet wel goed lezen als je raad vraagt. Een GVA van VOOR 1974 is er niet. Ze maken je iets wijs. Je hebt dit NIET nodig. Ik heb al verschillende voertuigen van VOOR 1974 ingeschreven zonder GVA, gewoon omdat dat toen nog niet bestond. Als je mij niet gelooft, neem eens contact op met de MAG. (Motorcycle Action Group). www.mag.be Link naar reactie
nero Geplaatst: 8 juli 2008 Delen Geplaatst: 8 juli 2008 Waarschijnlijk bedoelen ze "inschrijvingsbewijs" , gva is onmogelijk! Groetjes, nero. Link naar reactie
Chris Geplaatst: 8 juli 2008 Delen Geplaatst: 8 juli 2008 Waarschijnlijk bedoelen ze "inschrijvingsbewijs" , gva is onmogelijk! Groetjes, nero. Voila. Kort, bondig en correct. Bedankt Nero. Dat moet ik nog leren. Hoewel ik het raar vindt dat je via een dealer een inschrijvingsbewijs zou kunnen krijgen. @ SEB: Bel anders eens naar http://www.mobilit.fgov.be/divnl/detail/adrbrus.htm Die kunnen je misschien overtuigen. Link naar reactie
Seb Geplaatst: 9 juli 2008 Delen Geplaatst: 9 juli 2008 Ok zal ik doen! Dank voor de hulp. Hopelijk binnenkort op de baan ! Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.