ticce Geplaatst: 27 juni 2008 Delen Geplaatst: 27 juni 2008 Ik heb een Simonini uitlaat gekocht, maar moet ik nu nog iets anders aanpassen? Het is voor mijn PK50XL. Link naar reactie
dries9260 Geplaatst: 27 juni 2008 Delen Geplaatst: 27 juni 2008 De spoeiers zullen waarschijnlijk veranderd moeten worden... Link naar reactie
coney T-town Geplaatst: 27 juni 2008 Delen Geplaatst: 27 juni 2008 Sproeier. Hopelijk moet je je pijp zelf niet aanpassen. Heb een tijdje terug zo 1 gehad, waar de pijp tegen de achterband kwam. Dit was bij een lefthand, van simonini Ook bij een pk50xl. Daarmee. Link naar reactie
ticce Geplaatst: 30 juni 2008 Auteur Delen Geplaatst: 30 juni 2008 waarschijnlijk zullen het grotere sproeiers zijn maar welke? moet ik alleen de main jet vervangen of gewoon alle drie. wat moest je dan aanpassen aan de pijp, en is dat zo omslachtig? Ciao, Ticce Link naar reactie
ticce Geplaatst: 1 juli 2008 Auteur Delen Geplaatst: 1 juli 2008 En dus mijn uitlaat erop gezet. Eerst een beetje moeten vijlen want waar die moer erin moet was het te smal. Dan bij de laatste moer vast te zetten breekt toch wel de vijs aan de cilinder af zeker. Dus nu zit ik in de shit, is dat ,nog te verhelpen of moet er een andere cilinder op? En natuurlijk past mijn achterband er niet meer op dus gvd, terug een orginele mijn Simona wil precies geen sportievere uitlaat aan haar lijf. En de sproeiers moest ik niet vervangen, weet ik van een zeer bekwame technieker uit Koningshooikt... Maar toch bedankt voor de raad. Ciao, Ticce Link naar reactie
josse Geplaatst: 1 juli 2008 Delen Geplaatst: 1 juli 2008 dat is gewoon een draadstangetje in uw cylinder. Kun je volgens mij gewoon vervangen door die eruit te draaien en een andere erin. maar ik kan me vergissen. Link naar reactie
coney T-town Geplaatst: 1 juli 2008 Delen Geplaatst: 1 juli 2008 jep, klopt. Als deze gelijk met de rand is afgebroken, kun je proberen met een linkse tap. Als er nog een stukje uit je cilinder steekt, kun je proberen met een griptang. Link naar reactie
niels123 Geplaatst: 9 juli 2008 Delen Geplaatst: 9 juli 2008 je moet je achterband omdraaien dan gaat de uitlaat er wel op, heb dit ook voorgehad en je vijs, een gaatje in boren en met een linkse tap uitdraaien dan komt het er wel uit Link naar reactie
Spinning Sara Geplaatst: 9 juli 2008 Delen Geplaatst: 9 juli 2008 jep, band omdraaien... lijkt stom maar ik had zelf ook beide banden er verkeerd opzitten(zo gekocht). Ik heb trouwens op de vespa meeting in boom ook enkele vespa's gezien waarbij de velg(wiel) er verkeerd opstond. De brede kant van uw band moet gericht zijn naar de kant waar je motor aanhangt. Je moet wel eens zien of je tube(binnenband) er goed opzit. Het ventieltje moet door de uitkeping gaan die in je velg voorzien is. Dan zal je pijp wel passen. Link naar reactie
ticce Geplaatst: 10 juli 2008 Auteur Delen Geplaatst: 10 juli 2008 Wat een slecht weer hier in België, in Puglia heel de week niet onder de 35°!!! Merci voor de raad, ik had er ook aan gedacht om eerst ie vijs eruit te draaien want ik had bij mijn join van de uitlaat, twee vijzen met aan weerskanten een draad. Maar ik had een beetje paniek denk ik. Maar wat bedoel je met de band omdraaien? er is toch maar een manier?? Ciao, Ticce Link naar reactie
Gette Geplaatst: 10 juli 2008 Delen Geplaatst: 10 juli 2008 Maar wat bedoel je met de band omdraaien? er is toch maar een manier?? neenee, er zijn meerdere manieren op te splisten in 2 categorieën Goed: de band in de juiste rijrichting, en velg juist geplaatst verkeerd: -de band in de verkeerde rijrichting -de velg verkeerd gemonteerd -de band binnenstebuiten gedraaid (vraag me niet hoe je dat doet) -... Maar volgens mij is de band omdraaien toch niet de juiste oplossing :S Link naar reactie
coney T-town Geplaatst: 10 juli 2008 Delen Geplaatst: 10 juli 2008 aha. Niet op gelet. Merci voor de tip. Link naar reactie
ticce Geplaatst: 12 juli 2008 Auteur Delen Geplaatst: 12 juli 2008 @ coney t-town Je zei dat je de uitlaat zelf hebt moeten aanpassen, wat moet je dan juist veranderen? Want hoe dat ik die band erop zet, gaat niet veel uitmaken denk ik want de velg zelf kan er niet tussen. Ciao, Ticce Link naar reactie
fajes Geplaatst: 12 juli 2008 Delen Geplaatst: 12 juli 2008 simonini is toch een zogenaamde 'rhs'? wat is dan het probleem met die band, velg,...? Link naar reactie
ticce Geplaatst: 13 juli 2008 Auteur Delen Geplaatst: 13 juli 2008 Als ik de uitlaat erop heb gezet, is het onmogelijk om de band ertussen te krijgen. De ruimte tussen de uitlaat en waar de achterband op moet is veel te smal. Wat is een rhs? Ciao, Ticce Link naar reactie
fajes Geplaatst: 13 juli 2008 Delen Geplaatst: 13 juli 2008 rhs=right hand side. maar nu zie ik pas dat het voor een 50cc is... stupid! Link naar reactie
coney T-town Geplaatst: 14 juli 2008 Delen Geplaatst: 14 juli 2008 Slijpen en lassen. De lassen die je niet langs de binnenkant kunt bijwerken zullen de stroming van de uitlaatgassen ook tegenwerken. Maar je pijp zou nog steeds moeten doen wat ze zou moeten doen (misschien in iets mindere maten) Het beste is om zo'n nieuwe pijp gewoon terug te sturen. Moest je toch willen aanpassen, kun je volgens mij best enkel aan de voorpijp (tussen cilinder en de expansiekamer) gaan aanpassen. Ook kan je best de lengte en diameter van de voorpijp hetzelfde proberen te laten. Best niet aan de conische delen en het middenstuk komen. Hier een foto van hoe de pijp bij mij zat. Link naar reactie
coney T-town Geplaatst: 14 juli 2008 Delen Geplaatst: 14 juli 2008 Oeps. Wat groot uitgevallen de foto. :-) :-) Link naar reactie
ticce Geplaatst: 21 juli 2008 Auteur Delen Geplaatst: 21 juli 2008 gvd, ik krijg die vijs met geen stokken uit de cilinder. Het lijkt alsof ze toch in de cilinder vastzit. Is het zeker dat die eruit kan? Ciao Link naar reactie
ticce Geplaatst: 21 juli 2008 Auteur Delen Geplaatst: 21 juli 2008 Stel nu, ik krijg de vijs eruit of ik koop een andere cilinder. Als de uitlaat dan nog steeds tegen de band aankomt, kan ik dat stuk waar hij tegen de band komt niet verhitten en heel voorzichtig indeuken? Of gaat dan de prestatie van de uitlaat helemaal verminderen? Merci alvast.. En nog iets, nu ga ik wel zelf off topic, als ik een andere cilinder koop bv. een DR 50 moet ik dan nog iets anders aanpassen want dat is toch een replica. Maar eerst die klote vijs eruit!!!! Ciao Link naar reactie
coney T-town Geplaatst: 21 juli 2008 Delen Geplaatst: 21 juli 2008 Zou ik niet doen. (kan niet zoveel kwaat denk ik) Maar je moet ook maar eens zien of de uitlaat ook niet tegen je bodemplaat komt. Was bij mij ook het geval. Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.