Ga naar inhoud
Vespaforum.be

verdere aanpassingen bij een Simonini uitlaat


ticce

Aanbevolen berichten

En dus mijn uitlaat erop gezet. Eerst een beetje moeten vijlen want waar die moer erin moet was het te smal. Dan bij de laatste moer vast te zetten breekt toch wel de vijs aan de cilinder af zeker. Dus nu zit ik in de shit, is dat ,nog te verhelpen of moet er een andere cilinder op? En natuurlijk past mijn achterband er niet meer op dus gvd, terug een orginele mijn Simona wil precies geen sportievere uitlaat aan haar lijf.

En de sproeiers moest ik niet vervangen, weet ik van een zeer bekwame technieker uit Koningshooikt... Maar toch bedankt voor de raad.

Ciao, Ticce

Link naar reactie

jep, band omdraaien... lijkt stom maar ik had zelf ook beide banden er verkeerd opzitten(zo gekocht). Ik heb trouwens op de vespa meeting in boom ook enkele vespa's gezien waarbij de velg(wiel) er verkeerd opstond. De brede kant van uw band moet gericht zijn naar de kant waar je motor aanhangt. Je moet wel eens zien of je tube(binnenband) er goed opzit. Het ventieltje moet door de uitkeping gaan die in je velg voorzien is. Dan zal je pijp wel passen.

Link naar reactie

Wat een slecht weer hier in België, in Puglia heel de week niet onder de 35°!!! Merci voor de raad, ik had er ook aan gedacht om eerst ie vijs eruit te draaien want ik had bij mijn join van de uitlaat, twee vijzen met aan weerskanten een draad.

Maar ik had een beetje paniek denk ik.

Maar wat bedoel je met de band omdraaien? er is toch maar een manier??

Ciao, Ticce

Link naar reactie
Maar wat bedoel je met de band omdraaien? er is toch maar een manier??

neenee, er zijn meerdere manieren op te splisten in 2 categorieën

Goed:

de band in de juiste rijrichting, en velg juist geplaatst

verkeerd:

-de band in de verkeerde rijrichting

-de velg verkeerd gemonteerd

-de band binnenstebuiten gedraaid (vraag me niet hoe je dat doet)

-...

Maar volgens mij is de band omdraaien toch niet de juiste oplossing :S

Link naar reactie

Slijpen en lassen.

De lassen die je niet langs de binnenkant kunt bijwerken zullen de stroming van de uitlaatgassen ook tegenwerken.

Maar je pijp zou nog steeds moeten doen wat ze zou moeten doen (misschien in iets mindere maten)

Het beste is om zo'n nieuwe pijp gewoon terug te sturen.

Moest je toch willen aanpassen, kun je volgens mij best enkel aan de voorpijp (tussen cilinder en de expansiekamer) gaan aanpassen.

Ook kan je best de lengte en diameter van de voorpijp hetzelfde proberen te laten. Best niet aan de conische delen en het middenstuk komen.

Hier een foto van hoe de pijp bij mij zat.

pk50xlsimoninitegenabanzz4.jpg

Link naar reactie

Stel nu, ik krijg de vijs eruit of ik koop een andere cilinder. Als de uitlaat dan nog steeds tegen de band aankomt, kan ik dat stuk waar hij tegen de band komt niet verhitten en heel voorzichtig indeuken? Of gaat dan de prestatie van de uitlaat helemaal verminderen? Merci alvast..

En nog iets, nu ga ik wel zelf off topic, als ik een andere cilinder koop bv. een DR 50 moet ik dan nog iets anders aanpassen want dat is toch een replica.

Maar eerst die klote vijs eruit!!!!

Ciao

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...