Ga naar inhoud
Vespaforum.be

india is great for 700 miles


rockit

Aanbevolen berichten

Kzat er een tijdje over te twijfelen of ik het wel of niet zou posten...

Een week of vier geleden kocht ik een lambretta Gp...na een ganse rompslomp met papieren eindelijk officieel kunnen rijden en dan gebeurt hetgene waar je nooit durft aan denken..

Onderweg naar rumst is mijn krukas kapotgedraaid..bij het openen van de motor zag ik dat er zelf geen rollement meer in me krukas zat maar een soort bus die ooit een rollement moet geweest zijn lang geleden met een opgaande speling van zo'n 3mm... dat was dus zeker geen nieuwe krukas maar ééntje waarmee je een dolle geile hamster mee op afstand kan houden...dit was dan nog niet het enige..aan de kettingkaszijde zitten er twee tandwieltjes (sprockets?) met daarop een veer en een systeem met tandjes die 'normaal' gezien mooi passen op het daaronder liggende deel...NOT dus..dat stuk zat er verkeerd op met als gevolg dat het gans de binnenzijde van me chaincase case cover heeft beschadigd en zelf een barst in me deksel zelf heeft teweeggebracht..die barst was langs de buitenzijde nie echt zichtbaar en een mens staat er ook nie bij stil dat zoiets zou kunnen..toen ik de cover goe bekeek langs de buitenzijde kon er de chromé zo vanschrapen waardoor de barst zichtbaar werd...happy days!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Nu heb ik ondertussen alles vervangen lagers bourages...een nieuwe krukas, een mugello 200 kit..en ik hoop...dat alles nu inorde is...

india pics follows later

Link naar reactie

Brrrrrrr... Weeral zo'n horror verhaal. Al een geluk dat je niet de lucht bent ingevlogen of zwaar gecrashed bent tijdens de rit.

Hopelijk (duur) lesje geleerd en weer iets bijgedragen om anderen af te raden om zoiets te kopen en dus liever wat meer uit te geven en wat meer zekerheid te hebben.

Link naar reactie

Uit India komen 2 soorten scooters: goeie en slechte, ge moet gewoon weten waar ge ze koopt. Bij deze wordt er eentje uit mijn lijst geschrapt. Spijtig dat het aan u moest voorvallen Dave. See you at Speedboys??

Mike.

Link naar reactie
Mike hoe zit het met die 200 blok die jij had.

Kwinten

Ben content tot nu toe. Heb nog ni veel kms. Vanaf volgende week is hij kompleet af en zal er intensief mee gereden worden.

Mike.

Link naar reactie
Mike hoe zit het met die 200 blok die jij had.

Kwinten

Ben content tot nu toe. Heb nog ni veel kms. Vanaf volgende week is hij kompleet af en zal er intensief mee gereden worden.

Mike.

amiens zou ik durven? Heb nu een 50 tal km gereden..en tlijkt al inorde kweet dak me cilinder nog eens ga moeten aanspannen en me bougie controleren...

Link naar reactie

Op zich is er niks verkeerd aan om een SIL 200 blok te kopen. Je moet dus meteen je bourage, krukas, ... vervangen. Of best ook nog ineens een Mugello opzetten. Davey, ik ben er zeker van dat je nu een hele goeie scooter hebt met je Mugello erop. Ok, een 225 zou nog mooier geweest zijn, maar die Mugello 200 GP zal nu de beste scooter zijn die je ooit had. Ik zal volgende week een nieuw deksel meebrengen, met die barst erin zou ik niet lang rondrijden!

Link naar reactie

ik leefde met u mee David,ben blij dat je weer kan rondbollen

Link naar reactie

Hoop dat je goed bent thuis gekomen van Amiens.

SIL 200 blokken moeten net zoals italiaanse blokken gerodeerd worden.

En aan een scooter die 2 maand onderweg is geweest kan je best ook ALLES opnieuw zelf eens grondig vastzetten.

Is het eigenlijk niet verstandiger om een dergelijk voorval te bepreken met de persoon waar je die gekocht hebt?

Ik weet dat daar een identieke rondrijd die het wel heel goed doet en dagelijks wordt bereden.

weet goed dat hetzelfde in het Italiaans minstens 3 keer zoveel kost...

Link naar reactie

Ben goe thuisgekomen in één trek naar huis gereden met Luc en Isa..zonder problemen..geeft wel een supervoldoening moet ik zeggen..als de motor twee dagen voordien openlag op de tafel in me living..

Ik heb die motor goed gerodeerd..je zou die krukas eens moeten zien..nee ik wijs zeker nie de vinger naar de verkoper..die kon zeker nie weten wat er aan de hand was..shit happens en ik heb het gehad maar nu ist weer in orde en kan ik terug rijden en dat is het belangrijkste é

Link naar reactie

toen ik mij in oktober een splinternieuwe gilera runner kocht stond hij de 2de dag ook al in panne...

Shit happens, da's waar.

ben alleszins vree content dat in orde is nu, en hoop dat je er veel genot van mag hebben.

Indien je de banden nog niet vervangen zou hebben, denk ik dat je dat best op je lijstje stelt. Er zitten geen correcte binnenbanden in heb ik gemerkt bij Bert zijnen Indiër.

Heb zelf nu ook zo een SIL200 blok hangen onder mijn series 1. rijd zalig. Remt iets minder zalig... (maar heb al nieuwe veerkes en blokskes liggen)

tot in Boom

Link naar reactie

Heb net mijne nieuwe (geen New Old Stock) SIL200 uit elkaar gehaald en heb toch besloten om nieuwe krukas, lagers en bourages te steken. De krukas die er origineel instak lijkt toch heel bedenkelijk van kwaliteit.

Mike.

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...