the666bbq Geplaatst: 28 mei 2008 Delen Geplaatst: 28 mei 2008 Wat zijn zoal de beste manieren om de vespa vast te leggen ? Zijn er kettingen/sloten die algemeen als zeer betrouwbaar worden ervaren en waar moet ge zeker vanaf blijven ? Ik denk dat ik thuis een oog chemisch ga verankeren in een muur van het huis waaraan ik dan de ketting kan vastleggen maar als de ketting niet deugd is dat een maat voor niets natuurlijk. Heeft er iemand ervaring met van die handvatsloten (koppeling en/of rem immobiliseren) ? Is dat (technisch) wel een goed idee om de koppeling of de voorrem voor een langere tijd ingeknepen te houden ?? Het is misschien geen goed idee om de vespa te starten als hij in vierde versnelling staat geblokkeerd ook niet, en met de voorrem geblokkeerd moeten ze toch al met twee zijn om ermee te gaan lopen want dan moet je hem naar huis (of in de bestelwagen) tillen. Ik heb wel eens ergens gelezen dat die ronde sleuteltjes niet de meest betrouwbare zouden zijn. De oldies hebben ook geen contactsleutel, dus in principe zou je er zo mee kunnen wegbollen als je weet hoe je een vespa moet in gang zetten - bestaan daar creatieve oplossingen voor om het de slechte mens wat moeilijker te maken ? Peter Link naar reactie
stanman Geplaatst: 28 mei 2008 Delen Geplaatst: 28 mei 2008 Ik was ven de week bij sdn scootershop, hij heeft mij een perfect slot laten zien voor een vespa, dat bevestig over de gashendel en de voorrem Link naar reactie
Bulldog Geplaatst: 28 mei 2008 Delen Geplaatst: 28 mei 2008 Het beste is nog altijd uwe Vespa vast te maken aan een lantaarnpaal of iets anders dat ze zeker niet loskrijgen, met een goeie stevige ketting zoals http://www.abusbelgium.be/nl/catalog.de ... EME_X-PLUS rond de vloerplaat. Zolang uwe Vespa losstaat kunnen ze ermee weg. Link naar reactie
Quick Geplaatst: 28 mei 2008 Delen Geplaatst: 28 mei 2008 Ge moet wel oppassen met uwe vespa vast te maken aan verlichtingspalen of palen van verkeersborden , ik heb al gezien dat de kettingen dan worden doorgeknipt of geslepen door stadsdiesten.Het is naar schijnt verboden voorwerpen vast te maken aan palen met een "openbare nut"( goe gelachen). Link naar reactie
Bulldog Geplaatst: 28 mei 2008 Delen Geplaatst: 28 mei 2008 Die zwaar ABUS sloten, daar moeten ze al met een tweetakt slijpschijf voor afkomen. Ik maak de mijne meestal vast aan van die fietsparkingpaaltjes. Link naar reactie
fajes Geplaatst: 28 mei 2008 Delen Geplaatst: 28 mei 2008 uwe scooter ni teveel kuisen helpt soms ook al een beetje... Link naar reactie
frutsab Geplaatst: 28 mei 2008 Delen Geplaatst: 28 mei 2008 Als het een PX betreft zal je moeilijkheden hebben om het slot tussen de velg en de schijfrem te plaatsen wegens te nauw ik was onlangs in parijs (samen met italië zowat het walhalla van de scooters) - daar adviseerde een PX-rijder me om een zwaar slot (type ABUS of KRYPTONITE) aan te komen en de ketting rond de vork te doen en dan rond een paaltje of dergelijke (dus boven de band) heb toen op opendeurdag van een motowinkel een city chain X plus van abus aangeschaft (voorafgaand gepast of het wel paste) van 140 cm - daarnaast heb ik nog een klein schijfremslotje aangeschaft pro's beweren dat hij nu ni meer kan gestolen worden - contra's beweren dat wanneer mijn wiel wordt losgevezen ze der ook weer mee vandoor kunnen - je zal nooit weten of een slot echt effectief is zolang je troeteldier niet wordt gestolen ... - neem anders eens een kijkje op abus http://www.abusbelgium.be/nl/catalog.php?cat=2 grts frutsab Link naar reactie
the666bbq Geplaatst: 28 mei 2008 Auteur Delen Geplaatst: 28 mei 2008 heb net nog zo'n abus ketting in mijn pollen gehad van 110 cm maar dat was precies maar nipt om rond de vloer te leggen dus misschien best direkt één van 150 pakken? dit ben ik op een nederlands forum nog tegengekomen : dan moet ge al op z'n minst het wiel er afhalen me dunkt... en dit is nog zo'n hendelslot, zwakte van die dingen is misschien dat de hendels kunnen afgebroken worden maar bij de koppeling wordt schakelen dan wel lastig (rijden zonder voorrem is misschien nog wel te doen, maar wordt waarschijnlijk ook wel wat lastiger met de hete adem van de eigenaar in de nek) Link naar reactie
luc180 Geplaatst: 30 mei 2008 Delen Geplaatst: 30 mei 2008 Heb als dealer goede ervaringen met de Abus 8KS Chain (110 cm): stevige ketting, niet te groot, past perfect rond de vork van een PX, en ook door het oog op het frame van een ET, LX of GT(S). Luc Link naar reactie
the666bbq Geplaatst: 25 juni 2008 Auteur Delen Geplaatst: 25 juni 2008 bij mij is het dus het kryptonite muur/vloeranker geworden voor thuis (het is niet de bedoeling dat je dat anker nog verplaatst) en een kryptonite new York ketting en slot van ongeveer 160cm. Achteraf bekeken had de ketting misschien zelfs nog wel wat langer gemogen, om de vespa aan een boom te hangen mag de boom al niet te dik zijn maar van de ander kant: die 160cm lange ketting weegt al redelijk wat, nog langer dan helt de vespa misschien weer over naar de andere kant (bagagebil ipv motorbil) Link naar reactie
greenbull Geplaatst: 25 juni 2008 Delen Geplaatst: 25 juni 2008 Hier zie je hoe relatief de zekerheid is van een zware ketting: Link naar reactie
the666bbq Geplaatst: 25 juni 2008 Auteur Delen Geplaatst: 25 juni 2008 akkoord. Maar als uw slot/ketting een ART keurmerk heeft van de maximaal 4 sterren dan zou je er iets geruster mogen in zijn dat het slot/ketting net iets langer meegaat dan het standaard fietsslot die je in een warenhuis kan vinden (van 10 tot 20 euro). Waarschijnlijk krijgen ze slot en ketting nog sneller open met een kniptang met nog langere hefbomen maar als ik iemand zo zie springen op een slot langs de baan dan zou ik toch eens de politie bellen of ze toch nie even willen komen zien; Dat geldt trouwens ook voor gasbranders, lasercutters, benzine-slijpschijven, vloeibare stikstof... het gaat er maar om om de gelegenheidsdief wat af te ontmoedigen (of te stimuleren om maar die andere moto te pikken met het 'fietsslotje' :-)), en anders wat af te remmen ... zeker ben je nooit want soms zal het 'anker' van dienst (de boom, het verkeersbord, de brugspijl,...) 'zachter' zijn dan het slot - als ze hier de berk zien omvallen hoop ik toch dat er bij iemand een belletje gaat rinkelen. Er is ooit een tijd geweest dat het stuurslot voldoende was, ook al was een gerichte trap misschien al voldoende om die hindernis uit te schakelen ... Link naar reactie
Derrick Geplaatst: 26 juni 2008 Delen Geplaatst: 26 juni 2008 Zo zie je maar dat zelfs ABUS of KRYPTONITE niet voldoende diefstalveiligheid bied. Leuk filmpje GREENBULL. tot slot: Naar mijn mening kan je je ketting of slot beter bevestigen aan je Vespa zodat de ketting niet op grond ligt. Als de ketting van de grond hangt lijkt het mij moeilijker om zo'n slot te breken. In het filmpje liggen de kettingen steeds op de grond en zo is het (makkelijker) om een ketting te kraken. Link naar reactie
Thomassker Geplaatst: 26 juni 2008 Delen Geplaatst: 26 juni 2008 het is nu ook niet dat die mannen in dat filmpje onopvallend tewerk gaan e zo is geen enkel slot onbreekbaar :/ Link naar reactie
thQS Geplaatst: 27 juni 2008 Delen Geplaatst: 27 juni 2008 iemand ervaring met dit laatste? Thomas Link naar reactie
Derrick Geplaatst: 28 juni 2008 Delen Geplaatst: 28 juni 2008 Weet iemand waar ik de Grip Lock in België kan kopen? Op eBay staat er eentje te koop: http://cgi.benl.ebay.be/GRIP-LOCK-NOUVE ... dZViewItem Link naar reactie
Derrick Geplaatst: 28 juni 2008 Delen Geplaatst: 28 juni 2008 Ik heb vandaag een e-mail ontvangen van Belinda Johnson, marketing consultant van Grip Lock. Blijkbaar is Frankrijk de enige plaats in Europa waar ze de Grip Lock verkopen, vandaar ook die advertentie op eBay. Spijtig dat ze in België niet te koop zijn. Link naar reactie
the666bbq Geplaatst: 30 juni 2008 Auteur Delen Geplaatst: 30 juni 2008 dat is inderdaad het handvatslot waarmee ik de discussie begonnen ben ;-) en als ge het online kunt krijgen dan kan je het in België ook krijgen he, 't is niet dat we in quarantaine liggen Link naar reactie
EriX Geplaatst: 30 juni 2008 Delen Geplaatst: 30 juni 2008 Voor 89 dollar kunt ge niet sukkelen. Ik ga er alvast eentje bestellen. In verschillende kleuren te verkrijgen: hoe feller de kleur hoe meer het opvalt dat je een slot hebt! http://www.grip-lock.com/shop/ Link naar reactie
Gette Geplaatst: 30 juni 2008 Delen Geplaatst: 30 juni 2008 Voor 89 dollar kunt ge niet sukkelen. Ik ga er alvast eentje bestellen. Erix, zin om de transportkosten te delen? Link naar reactie
the666bbq Geplaatst: 30 juni 2008 Auteur Delen Geplaatst: 30 juni 2008 maar dan kom ik weer bij het begin van mijn thread : is het wel een goed idee om rem en/of koppeling langere tijd ingeknepen te houden (ik heb er geen idee van hoe ver de hendels dicht moeten om in die klem te kunnen). Link naar reactie
krikke Geplaatst: 30 juni 2008 Delen Geplaatst: 30 juni 2008 Voor 89 dollar kunt ge niet sukkelen. Ik ga er alvast eentje bestellen. Erix, zin om de transportkosten te delen? Door drie... Link naar reactie
Gette Geplaatst: 30 juni 2008 Delen Geplaatst: 30 juni 2008 ik begin echter wel te twijfelen aan de veiligheid. aan je voorrem-hendel vast maken, heeft niet veel nut. Die aluminiumhendeltjes, zijn met 1 tik van de hamer door denk ik. Of simpelweg de kabel doorknippen... En zonder voorrem werkt een gestolen scooter nog prima... aan de ontkoppelingshendel is al lastiger, Hoewel met wat gesukkel krijg je die nog wel snel in 1ste versnelling denk ik. Natuurlijk alle beetjes helpen... Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.