Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Nieuwe 150CC motor onder vnb?


flatsky

Aanbevolen berichten

Hey,

even jullie gedacht vragen,

zou mijn motor 125cc een totale opknapbeurt willen geven, gezien de kost hoog is van zo'n beurt is er ook de optie om er een nieuwe 150cc onder te steken...

Wat denken jullie hiervan? Is dit zonde of eerder interessant? Wat gebeurt er met de waarde van de scooter? Is die dan plots minder waard? En qua veiligheid?

bedankt!

steve

Link naar reactie

ik denk dat hij bedoelt een nieuwe LML 150cc motor steken.

je zal dan wel met een 10 inch achterwiel zitten en een 8 inch voorwiel want is vnb niet standaard 8 inch? (maar dat kan aangepast worden)

electriciteit wordt dan omgeschakeld van 6v naar 12v.

verder kan ik maar zeggen,doen!! ik rij met die motor onder een GL en ben daar super tevreden over...

Domi.

Link naar reactie
als ge het moest doen, go for a 200...

haha, ik ga eindigen met ne Goldwing vrees ik ;-)

heeft er daar trouwens nog nooit iemand problemen mee gehad bij een ongeval met de verzekering?

Dat achterwiel terug naar 8" ombouwen, is dat een kostelijke zaak? Doenbaar door iemand met 3 linkerhanden op gebied van achterwielanica?

Als ik goed begrijp, zit ge met een originele 125 aan een snelheid van 70.

Met dienen LML aan 100?

moeten er dan geen andere dingen aangepsat worden? remmen? uitlaat?

merci!

steve

Link naar reactie

wat ik ook toch even wou zeggen is dat ik niet echt een ervaren rijder ben,

rijd momenteel met een pk50XL (sexy!) niet getuned!

en rijd enkel als het goe weer is, dus zie mij nog ni zo direct 100 rijden, maar ken

mezelf en zou het kot wel nekeer willen opentrekken moest ik voor dienen LML gaan, en

ik vind sterven voor mijn 30 nogal zonde (mijn Jezus reïncarnatie is toch al mislukt).

Dus, hou hier toch wel rekening mee! Las trouwens al een paar keer van mensen met

wheelies op smallframe met 125 motor... ben daar genen held in en snelheid is ni mijn

hoofddoel...

super bedankt gasten!

steve

Link naar reactie

Zit zelf met een gekitteld 150cc blokje (wel geen LML) onder men VNB, omgezet naar 8". Qua veiligheid: op achterwiel vertrekken KAN, optrekken is fenomenaal, en den top ligt over de 110km/h.

Maar vanaf 90 kan je best maar zien dat er geen ENKEL steentje in de weg ligt.

Enja keuzes moet je zelf maken eh: wat kies je: power of veiligheid...

Link naar reactie

@ Flatsky: omdat je een defect vliegwiel hebt (en eventueel krukas) hoef je toch geen nieuwe motor te steken? Deze gaan nog altijd veel meer kosten, en zoals je zelf aanhaalde "de waarde van je vespa verminderen". Als je geen snelheidsduivel bent, ga je veel meer genieten van je vnb met het originele motorgeluid en het uitzicht. Groetjes, nero.

Link naar reactie
@ Flatsky: omdat je een defect vliegwiel hebt (en eventueel krukas) hoef je toch geen nieuwe motor te steken? Deze gaan nog altijd veel meer kosten, en zoals je zelf aanhaalde "de waarde van je vespa verminderen". Als je geen snelheidsduivel bent, ga je veel meer genieten van je vnb met het originele motorgeluid en het uitzicht. Groetjes, nero.

straf da ge da ni tegen mij hebt gezegd nero!! ;)))

Link naar reactie
@ Flatsky: omdat je een defect vliegwiel hebt (en eventueel krukas) hoef je toch geen nieuwe motor te steken? Deze gaan nog altijd veel meer kosten, en zoals je zelf aanhaalde "de waarde van je vespa verminderen". Als je geen snelheidsduivel bent, ga je veel meer genieten van je vnb met het originele motorgeluid en het uitzicht. Groetjes, nero.

straf da ge da ni tegen mij hebt gezegd nero!! ;)))

Da's waar, maar gij ziet er nu juist wel een snelheidsduivel uit. :) (en een sprint heeft al 10 inch-wielen). Groetjes, nero.

Link naar reactie

Als je een PX motor in een scooter met 8" bandjes steekt en hem op 8" bandjes wilt laten rijden kan je ook best een langere primaire overbrenging in je motor steken. Anders gaat je motor zeer veel toeren maken bij hoge snelheid omdat hij op die kleine 8" bandjes rijdt.

Normaal kost de complete installatie, dus PX motor inbouwen, electriciteit aanpassen (regulator plaatsen en remschakelaar), remtrommel aanpassen voor 8" velgen en de andere primair inbouwen rond de 500€ bij de meeste scootershops.

Ik heb zelf met een 125 Super met PX motor rondgereden, wel met 10" achterwiel en een 10" conversion voorwiel.

Qua wegligging was dat veel beter dan met de originele 8" velgen maar qua zicht trok dat op niks, zo'n 10" velg op een 8" remtrommel en die grote banden in zo'n klein spatbord. Bovendien vond ik het levensgevaarlijk vanaf 90km/h met die kleine voorrem.

Persoonlijk zou ik uw motor houden, eventueel een revisie met een 177cc cilinder. Omdat je motor maar twee poorten heeft ga je niet het volle efffect hebben maar het zal in ieder geval toch wat vlotter zijn dan wat je nu hebt. Met een PX motor denk ik idd dat de waarde van uw scooter daalt alhoewel het redelijk wat geld zal kosten om te installeren.

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...