Ga naar inhoud
Vespaforum.be

inschrijving in 2008 van tweedehands of ingevoerde Vespa's


Aanbevolen berichten

Ik weet niet of het waar is, maar een politie-inspecteur heeft er mij op gewezen dat het waarschijnlijk gedaan is op 01 juli 2008 met invoeren en/of inschrijven van oudere Vespa's omdat ze niet voldoen aan de EU-norm... ? Weet er iemand wat meer over, of schoot hij in het niet met zijn opmerking?

Link naar reactie

Heb dit verhaal ook gehoord. Wat er van waar is weet ik niet, maar moest iemand nog een vespa hebben zonder papieren, denk ik wel dat hij die best zo snel mogelijk in orde maakt. Uit vrij betrouwbare bron heb ik vernomen dat het in ieder geval niet gemakkelijker zal worden om een oude tweetakt-vespa nieuw in te schrijven in Belgie. Groetjes, nero.

Link naar reactie

ik krijg het de laaste tijd toch af en toe aan mijnen tikker als ik hier binnenkom. Ik zal dan ook maar niet te lang treuzelen met het invoeren van mijn sprint veloce. De eerste stap is douane (naar keuze) - hoort het kantoor douane en accijnzen van Leuven op de Philipssite daar ook bij ?? (Nederlandse papieren)

Moet zo'n regel niet door een aantal communicatiekanalen (media, staatsblad,...) of zijn ze weer van plan dat stilletjes achter de rug door de strot te duwen...

Link naar reactie

om even te verduidelijken.

Ik heb dit jaar een vespa px 125 van '82 ingevoerd uit italië en deze zonder problemen ingeschreven.

Je moet wel de kopie´s hebben van de originele papieren met stempel van land van herkomst + verkoopsovereenkomst.

Met die papieren ga je naar douanen voor vignette 705, kost 3cent dacht ik.

Dan een kopie van al je papieren opsturen voor administratieve keuring in Brussel, Dat kost een kleine € 50.00 en krijg je een pvg nummer. Dan met alles naar verzekering en dan naar DIV, Maar dan kan ik je aanraden om in Brussel te gaan want op andere plaatsen doen ze soms moeilijk.

That's it

Ik hoop hiermee enkele mensen gerustgesteld te hebben.

Greats

Link naar reactie

@Gette

sorry, even de datum niet goed gezien. ik hoop in elk geval van wel want wil er met de tijd nog eentje bij. Maar ken invoerder en die heeft mij verzekerd(waar of niet waar) dat er altijd nog een achterpoortje is.

Laat ons hopen dat dit waar is en vooral dat het nog op een gewone manier kan.

Link naar reactie

Hetgeen ik ervan weet:

Een kennis bij de douane heeft mij vermeld dat import van voertuigen zonder:

- ofwel de originele inschrijvingsdocumenten

- of een kopie hiervan

in de toekomst NIET meer mogelijk is. Zonder 705 vignet van de douane kan je een inschrijving bij DIV vergeten.

Er is VOORLOPIG nog een achterpoortje, voor zolang het duurt.

Je moet nl. voorbij de douane geraken om zo'n 705 vignet te bemachtigen.

En Josse heeft gelijk, het heeft te maken met de autmatisering bij de douane, die samenloopt met deze van de DIV.

Ik vrees dat de import binnenkort HISTORY is!

Grtz

Link naar reactie

Wat bedoel je met originele papieren? De papieren van waar hij oorspronkelijk de eerste keer ingeschreven is of papieren van de laatste inschrijving in BVB Nederland of zo?

Of gaat het hier over inschrijven ZONDER papieren (maw, dat je geen nieuwe papieren meer kan aanvragen voor een scooter die nog nooit in belgië ingeschreven is en momenteel geen buitenlandse papieren heeft?)

Thomas

ps; waarom zou de automatisering van douane en DIV zorgen voor het niet meer kunnen inschrijven?

Link naar reactie

Heb deze morgen bij de DIV gestaan om mijn px125 in te schrijven

Het is een Belgische en dus niet ingevoerd uit het buitenland ofzo.

En daar kreeg ik de melding ... wij kunnen/mogen dat voertuig niet meer inschrijven want het beantwoord niet meer aan de huidige emissienorm ...

deze regel is in voege sinds 1 januari 2008.

na lange discutie terug naar huis zonder nummerplaat

heb ook nog een brief meegekregen met uitleg over de nieuwe ouro 3 norm

Link naar reactie

Dus dan zal er geen enkele oldtimer vespa meer kunnen ingeschreven worden. Dus degene die er geen heeft zal er ook nooit meer een kunnen kopen. Ik ben blij dat ik men plaat nog in december heb aangevraagd voor dat ik aan de restauratie begon.

Volgens mij moet er toch nog ergens een regel zijn dat oude voertuigen wel moet toelaten. Anders zal iedereen die nu een oldtimer koopt hem enkel kunnen gebruiken om in de living te zetten. Niet?

Groeten

Link naar reactie

Regel nr 1: treed nooit in discutie met mensen van de DIV.

Regel nr2: de mensen van de DIV hebben ALTIJD gelijk, zelfs als ze GEEN gelijk hebben.

Regel nr3: als ze je geen nummerplaat willen geven, ga gewoon in een ander kantoor. Misschien heb je daar geluk.

De euro3norm geldt alleen voor NIEUWE voertuigen, deze regel is idd in voege getreden op 1 januari 2008.

Voorlopig zou het nog mogelijk moeten zijn om tweedehandsvoertuigen die geen euro3norm halen in te schrijven, anders is 3/4 van alle voertuigen die op het Belgisch wegennet rijdt, onverkoopbaar.

PS: misschien toch niet te lang wachten met inschrijven, je weet nooit...

Groetjes, nero.

Link naar reactie
Dus dan zal er geen enkele oldtimer vespa meer kunnen ingeschreven worden. Dus degene die er geen heeft zal er ook nooit meer een kunnen kopen. Ik ben blij dat ik men plaat nog in december heb aangevraagd voor dat ik aan de restauratie begon.

Volgens mij moet er toch nog ergens een regel zijn dat oude voertuigen wel moet toelaten. Anders zal iedereen die nu een oldtimer koopt hem enkel kunnen gebruiken om in de living te zetten. Niet?

Groeten

WTF!!! Ik voel 't koude angstzweet uitbreken ?? Scan/fotografeer of weet ik veel anders die brochure keer?

Thomas

Link naar reactie

Misschien moet ge uw nieuwe vriendin aan het loket uitleggen dat ze haar papieren aandachtig moet lezen :

http://www.mobilit.fgov.be/data/div/moteu3n.pdf

"Vanaf 1 januari 2008 kunnen enkel de motorfietsen die conform zijn aan de Euro 3

norm nog een eerste inschrijving bekomen (Richtlijnen 97/27/EG, 2002/51/EG en

2003/77/EG)."

Een eerste inschrijving dus, zoals ook al een tijdje op het forum de ronde doet : nieuwe (oude) px'en kunnen dus niet meer worden ingeschreven tenzij ze al eens ingeschreven waren (nearly new vespa).

Oftewel zit ge met ne nieuwe px die niet meer voldoet aan de normen en niet meer zijn eerste inschrijving kan bekomen en heeft het kind dus wel gelijk ;-)

Link naar reactie

zit idd met een gerestaureerde vespa die nooit ingeschreven geweest is ( heeft altijd op privé terein rondgereden ) heb wel belgisch gelijkvormigheids attest ...

dus het kind heeft gedeeltelijk gelijk ... het is geen oud ijzer :-)

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...