Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Rijbewijs


Aanbevolen berichten

hello,

Ik heb een VBB 150cc,1964 en kilowatuur ( KW) ken ik niet ik denk 4kw, ik heb al langer dan 2 jaar mijn rijbewijs B moet ik een motorijbewijs halen om ermee te rijden? Indien ja, is er dan een mogelijkheid om dit te ontwijken? Kan ik dan het aantal cc laten afstellen tot bijvoorbeeld 125cc of minder?

Dank u

Link naar reactie

Je kan er drie dingen mee doen, je motorrijbewijs halen, illegaal rijden of hem verkopen en een 125cc in de plaats nemen. Andere mogelijkheden zijn er niet (alhoewel ik hier nog een inschrijvingsbewijs liggen heb van een gs 125cc uit de tijd dat missen nog menselijk was). Groetjes, nero.

Link naar reactie

De gs 125 werden nooit geproduceerd (bestaan dus niet) en toch heb ik er hier een officieel inschrijvingsbewijs van liggen. Ik weet niet of dit een vergissing was, of een poging om taxen te ontduiken indertijd. Moest je nu een gs150 (met hetzelfde chasisnr) hebben zou je daarmee wettelijk gezien in orde zjn. Voor alle duidelijkheid: ik bied dit hier niet te koop aan, het was eerder ironisch bedoeld! Moest ik van jou zijn zou ik voor mijn motorijbewijs gaan, dan kun je met een gerust geweten de baan op. Groetjes, nero.

Link naar reactie

En kan je het aantal CC niet laten afstellen van 150 naar 125? Dat maakt volgens mij toch niet zoveel uit op gebied van rijplezier en zou mij een hele hoop kosten en moeite besparen? Krijg je dan geen attest hiervan en ben je dan niet in orde voor de wetgeving?

iemand die hier iets van kent?

merci!

Link naar reactie

Je kan in principe een 150cc niet wettelijk laten ombouwen tot een 125cc. Dat zou helemaal niet conform zijn met het uitgegeven gelijkvormigheidsattest of de bestaande homologatie. Je zou eventueel wel het ding opnieuw kunnen laten homologeren, maar dat zou je dan eerst eens moeten voorleggen aan Piaggio Belgium. Ik denk dat je, zoals Pieter al aangaf, het best eens zou gaan voor je motorrijbewijs. Dan ben je met alles in orde en hoef je geen illegale dingen te doen. Het kost wel wat, maar dan heb je ook iets :)

Link naar reactie
Ok bedankt voor de info!

Als er toch mensen zijn die een oplossing weten? don't hesitate and let me know!!

er is geen andere oplossing mogelijk. Je hebt een scooter waarmee je enkel met een motorrijbewijs mag rijden. Punt.

oplossing : motorrijbewijs halen of verkopen en een 125 cc kopen of wisselen met iemand.

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...