Macfever Geplaatst: 15 mei 2008 Delen Geplaatst: 15 mei 2008 Hallo, Kent iemand het verschil tussen een originele PX 200 12 pk uit 2002 en een recentere Duitsland import ? Ik bedoel is er een verschil buiten het feit dat de laatste een katalysator heeft ? Carbu verschillend ? Bedankt Eric Link naar reactie
sidvespa Geplaatst: 15 mei 2008 Delen Geplaatst: 15 mei 2008 er zit een verschil in de cilinder normaal gezien bij de Duitsers heb je ook 10 pk cilinders om een of andere wet of belasting te omzeilen je kan daar gewoon een 12 pk opzetten dus om daaraan te komen grtz sidvespa Link naar reactie
Dr Who Geplaatst: 15 mei 2008 Delen Geplaatst: 15 mei 2008 De 10 pk versies werden de laatste jaren niet meer gemaakt denk ik. In Duitsland was er een wet dat je met scooters die max 90km/h reden geen moto rijbewijs nodig had, of zoiet. Deze wet is echter al verscheidene jaren afgeschaft en daarna zijn er ook geen 10pk modellen meer gemaakt voor Duitsland. Het enigste verschil is de cilinder. Ik dact dat de poorten van een 10pk cilinder iets kleinder zijn. Link naar reactie
Dr Who Geplaatst: 15 mei 2008 Delen Geplaatst: 15 mei 2008 Ik heb nog even snel gezocht en die 90km/h was iets met de verzekering. Het verschil tussen een 10pk en een 12 cilinder is dat de uitlaatpoort van een 10pk cilinder 1,5mm lager staan. Gemeten van onderkant cilinderkop tot bovenkant uitlaatpoort: ca. 39mm = 12PS ca. 41mm = 10 PS Gemakkelijker is nar het motornummer te kijken, 12pk versies hebben een motornummer dat begint met VSE1M. De Duitse 10pk begint met VDE1M. Link naar reactie
Macfever Geplaatst: 15 mei 2008 Auteur Delen Geplaatst: 15 mei 2008 Is het dan moeilijhk om van een 10 pk een 12 pk te maken ???? Bedankt Eric Link naar reactie
josse Geplaatst: 15 mei 2008 Delen Geplaatst: 15 mei 2008 Is het dan moeilijhk om van een 10 pk een 12 pk te maken ????Bedankt Eric nope, gewoon 12PK/PS cylinder erop zetten en klaar is kees. Link naar reactie
Dr Who Geplaatst: 15 mei 2008 Delen Geplaatst: 15 mei 2008 Ik heb nog een 12 pk PX 200 cilinder en zuiger liggen die slechts 300km heeft gereden. Voor 75€ mag je hem hebben, kost 165€ nieuw. Link naar reactie
Macfever Geplaatst: 15 mei 2008 Auteur Delen Geplaatst: 15 mei 2008 Is de verstuiver in de carbu ook hetzelfde tussen de 10 en 12 pk? Ik denk eraan om een T5 aangepast voor px eronder te steken, moet de carbu dan aangepast worden (er zit nu een katalysator onder) Wat is het beste : een originele cilinder en zuiger van een 12 pk of een tuning cilinder steken ? Link naar reactie
sidvespa Geplaatst: 15 mei 2008 Delen Geplaatst: 15 mei 2008 datlaatste wat je zet zal je iets duidelijker moeten stellen denk ik ,iik snap er niets van van die post???? wat bedoel je met aangepaste T5 voor PX grtz sidvespa Link naar reactie
Dr Who Geplaatst: 15 mei 2008 Delen Geplaatst: 15 mei 2008 Ik denk dat hij een T5 uitlaat, aangepast voor PX 200 bedoeld. Kost rond de 200€. Van welk jaar is die Duitse? Link naar reactie
Macfever Geplaatst: 15 mei 2008 Auteur Delen Geplaatst: 15 mei 2008 Inderdaad : een T5 uitlaat aangepast voor PX van bij SIP lijkt mij interessant Mijn PX is van 3/2008, jaja niet lachen : is in maart ingeschreven in Duitsland en dan terug uitgeschreven Wordt binnenkort ingevoerd enz Link naar reactie
sidvespa Geplaatst: 15 mei 2008 Delen Geplaatst: 15 mei 2008 ja na deze uitleg snap ik het grtz sidvespa Link naar reactie
Dr Who Geplaatst: 15 mei 2008 Delen Geplaatst: 15 mei 2008 En van welk bouwjaar is ie, de PX wordt toch al sinds 2003 of 2004 niet meer gemaakt? In Duitsland kan je wel legaal tunen en b.v. legaal een 200 blok in een 125 steken mits je dat laat keuren bij een keuringsstation en het aangeeft. Link naar reactie
Macfever Geplaatst: 15 mei 2008 Auteur Delen Geplaatst: 15 mei 2008 Het zijn de allerlaatste Een vriend van mij en ikzelf hebben er net elk 1 gekocht, slinternieuw maar in en uitgeschreven in maart 2008 (= laatste extentie ter immatriculatie in de EU) Voor mensen die het interesseert : hij heeft er nog enkele te koop ! Het betreft Cycles Shop Köln en ze leveren zefs in Belgie Link naar reactie
Macfever Geplaatst: 15 mei 2008 Auteur Delen Geplaatst: 15 mei 2008 Inderdaad nu nog px 125 maar binnen 1 week een px 200 ! Link naar reactie
Dr Who Geplaatst: 16 mei 2008 Delen Geplaatst: 16 mei 2008 http://www.cycleshopkoeln.de/vehDetail.php?vehicle=9 Op zijn site staat het idd als nieuwe PX 200. Zelfs in vier kleuren leverbaar. Wel raar is dat bij het vermogen 6Kw staat. Dat is 8pk, gelijk aan een 125cc. Zijn dit soms legaal omgebouwde 125cc's met 200 motor? Link naar reactie
Dr Who Geplaatst: 16 mei 2008 Delen Geplaatst: 16 mei 2008 Volgens de GSF site is zijn dit echte nieuwe PX 200's maar zo toegeknepen om aan de nieuwe milieunormen te voldoen dat ze dus echt nog maar 8 pk hebben, hetzelfde als een 125 dus. Link naar reactie
Macfever Geplaatst: 16 mei 2008 Auteur Delen Geplaatst: 16 mei 2008 Maar indien ik er een "normale" cilinder op steek van een px 200 en een andere uitlaat steek zonder katalysator zal ik toch 12 pk hebben, niet ? Link naar reactie
Dr Who Geplaatst: 16 mei 2008 Delen Geplaatst: 16 mei 2008 Idd, en andere sproeiers in uw carburator en uw ontsteking ook terug afstellen waarschijnlijk. Een 10pk versie had zijn ontsteking op 21° i^p.v. de normale 23° dus bij die 8pk versie zal die ook wel anders staan. Link naar reactie
Dr Who Geplaatst: 16 mei 2008 Delen Geplaatst: 16 mei 2008 irgendwo hat doch einer mal berichtet, dass nach seiner Erfahrung die standard PX 125 beim fahren in der Praxis spürbar stärker ist als so eine neue KATstrierte PX 200 mit 6 kw Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.