Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Verschil PX 200 10 en 12 pk ?


Macfever

Aanbevolen berichten

er zit een verschil in de cilinder normaal gezien bij de Duitsers heb je ook 10 pk cilinders om een of andere wet of belasting te omzeilen je kan daar gewoon een 12 pk opzetten dus om daaraan te komen

grtz sidvespa

Link naar reactie

De 10 pk versies werden de laatste jaren niet meer gemaakt denk ik. In Duitsland was er een wet dat je met scooters die max 90km/h reden geen moto rijbewijs nodig had, of zoiet. Deze wet is echter al verscheidene jaren afgeschaft en daarna zijn er ook geen 10pk modellen meer gemaakt voor Duitsland. Het enigste verschil is de cilinder. Ik dact dat de poorten van een 10pk cilinder iets kleinder zijn.

Link naar reactie

Ik heb nog even snel gezocht en die 90km/h was iets met de verzekering.

Het verschil tussen een 10pk en een 12 cilinder is dat de uitlaatpoort van een 10pk cilinder 1,5mm lager staan.

Gemeten van onderkant cilinderkop tot bovenkant uitlaatpoort:

ca. 39mm = 12PS

ca. 41mm = 10 PS

Gemakkelijker is nar het motornummer te kijken, 12pk versies hebben een motornummer dat begint met VSE1M. De Duitse 10pk begint met VDE1M.

Link naar reactie

Is de verstuiver in de carbu ook hetzelfde tussen de 10 en 12 pk?

Ik denk eraan om een T5 aangepast voor px eronder te steken, moet de carbu dan aangepast worden (er zit nu een katalysator onder)

Wat is het beste : een originele cilinder en zuiger van een 12 pk of een tuning cilinder steken ?

Link naar reactie

En van welk bouwjaar is ie, de PX wordt toch al sinds 2003 of 2004 niet meer gemaakt?

In Duitsland kan je wel legaal tunen en b.v. legaal een 200 blok in een 125 steken mits je dat laat keuren bij een keuringsstation en het aangeeft.

Link naar reactie

Het zijn de allerlaatste

Een vriend van mij en ikzelf hebben er net elk 1 gekocht, slinternieuw maar in en uitgeschreven in maart 2008 (= laatste extentie ter immatriculatie in de EU)

Voor mensen die het interesseert : hij heeft er nog enkele te koop !

Het betreft Cycles Shop Köln en ze leveren zefs in Belgie

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...