bartie Geplaatst: 12 mei 2008 Delen Geplaatst: 12 mei 2008 Hallo Vespa-boys en girls, Een vraagje van nen beginnende amateur-liefhebber. Al jaren ben ik gefascineerd door de vespa-looks, maar zoals zovelen 'veel dromen en weinig doen'. Maar momenteel zal het er toch van komen. Jammergenoeg vernam ik dat de PX versie niet meer te koop is maar als waardig alternatief een LML (2499,00 euro) is. Voor de 2de hands PX ben ik niet zo te vinden daar ikzelf niet veel van techniek ed ken en wil vermijden dat ik een kat in een zak koop. Hebben jullie hierover enkele meningen ? Zou dit een goed keuze zijn voor nen beginner? Worden LML'ers aanvaard binnen vespa-wereldje? Greetz en thanx voor uw mening en info Link naar reactie
jurgen Geplaatst: 12 mei 2008 Delen Geplaatst: 12 mei 2008 Ik ben pro LML... Lees eerst 'ns de andere topics omtrent LML (zoeken). Er is de laatste tijd al het één en ander over geschreven. Voor 2499 euro kun je niet sukkelen (gezien de tweedehandsprijzen vandaag de dag). Je hebt een nieuwe scooter, garantie en alle voordelen die horen bij een nieuwe scooter. Of een LML aanvaard wordt ? Ik mag het hopen. Er zullen altijd tegenstanders zijn, net zoals er tegenstanders zijn van GTS'en enzo. Anderen zijn dan weer logo-freaks die op alles neerkijken waar geen Piaggio/Vespa opstaat. Ik zou er mij niet druk om maken in elk geval en netjes morgen naar je dealer gaan en een LML bestellen ;o) Voor de LML haters: Ik bied mijn propere PX125 van 1992 altijd te koop aan voor 2499... koop ik daarmee dan maar 'ns een LML ;o) Link naar reactie
greenbull Geplaatst: 13 mei 2008 Delen Geplaatst: 13 mei 2008 Sommige die hard vespisten vinden dit maar niets, anderen hebben er juist een positieve mening over. Ik zat een maand geleden in hetzelfde schuitje: bijna geen px'n meer te vinden nieuw en al zeker qua kleur geen keus meer. Op aanraden van verschillende mensen dan toch beginnen kijken naar LML en bezweken voor de charmes. Ik heb geïnformeerd bij mijn lokale vespa club en die zien er helemaal geen graten in om me met de LML aan te sluiten. Link naar reactie
stanman Geplaatst: 13 mei 2008 Delen Geplaatst: 13 mei 2008 Die LML is juist hetzelfde als de px, behalve dat de motor beter is, standaard reedvalve Link naar reactie
fastpx Geplaatst: 13 mei 2008 Delen Geplaatst: 13 mei 2008 Die LML is juist hetzelfde als de px, behalve dat de motor beter is, standaard reedvalve +1 Link naar reactie
Mod66 Geplaatst: 13 mei 2008 Delen Geplaatst: 13 mei 2008 Anderen zijn dan weer logo-freaks die op alles neerkijken waar geen Piaggio/Vespa opstaat. In Engeland heb ik al redelijk wat LMLs zien rondrijden die van Vespa logo's voorzien werden... Maar da's ook stom, kom er gewoon voor uit! Liever een handgeschakelde LML zonder Vespa logo dan een LX of GTS met Vespa logo! Link naar reactie
josse Geplaatst: 14 mei 2008 Delen Geplaatst: 14 mei 2008 ik kan je alvast geruststellen, binnen VCA gaan we niet moeilijk doen over LML... maar logo's veranderen, dat vind ik dan weer wel not done. Link naar reactie
mgent Geplaatst: 14 mei 2008 Delen Geplaatst: 14 mei 2008 Liever een handgeschakelde LML zonder Vespa logo dan een LX of GTS met Vespa logo! 't Is genoteerd zulle Franske, zal ik u nog eens op sleeptouw meenemen met de GTS ! Link naar reactie
Speedracer Geplaatst: 14 mei 2008 Delen Geplaatst: 14 mei 2008 't Is genoteerd zulle Franske, zal ik u nog eens op sleeptouw meenemen met de GTS ! je bedoelt waarschijnlijk: 'Wanneer mogen wij die coole Lambrettas nog eens escorteren met onze Vespa GTSen'? Link naar reactie
stanman Geplaatst: 14 mei 2008 Delen Geplaatst: 14 mei 2008 Als ik geld te veel had, kocht ik me een LML Link naar reactie
mgent Geplaatst: 14 mei 2008 Delen Geplaatst: 14 mei 2008 't Is genoteerd zulle Franske, zal ik u nog eens op sleeptouw meenemen met de GTS ! je bedoelt waarschijnlijk: 'Wanneer mogen wij die coole Lambrettas nog eens escorteren met onze Vespa GTSen'? Tom, wij zijn nu eenmaal niet éénhandig(vespa). En wij doen dat met plezier iemand escorteren, eender met welk vespaframe hij of zij tussen de billen heeft. Link naar reactie
Mod66 Geplaatst: 14 mei 2008 Delen Geplaatst: 14 mei 2008 Marc, ik moet wat duidelijker zijn. Ik heb uiteraard niks tegen 4-takt Vespas. Blijkbaar zal LML nu ook een PX maken met 4-takt motor. Dat zal ook nooit hetzelfde zijn. De looks van een classic scooter is één iets, maar ik ben vooral ook verslaafd aan "the sound of 2 stroke"... Maar ik wil hier geen discussie over beginnen, elk zijn gedacht daarover. In elk geval nog eens bedankt om ons te escorteren naar Leuven!! Link naar reactie
mgent Geplaatst: 14 mei 2008 Delen Geplaatst: 14 mei 2008 Frans, is allemaal geen discussie waard. Maar we grappen allemaal al wel eens. En steeds welkom met of zonder je " sound of 2 stroke" Link naar reactie
Davidje Geplaatst: 14 mei 2008 Delen Geplaatst: 14 mei 2008 Om over plastieken Vespa's nog maar te zwijgen ;-) Link naar reactie
Pewe Geplaatst: 14 mei 2008 Delen Geplaatst: 14 mei 2008 Anderen zijn dan weer logo-freaks die op alles neerkijken waar geen Piaggio/Vespa opstaat. In Engeland heb ik al redelijk wat LMLs zien rondrijden die van Vespa logo's voorzien werden... Maar da's ook stom, kom er gewoon voor uit! Liever een handgeschakelde LML zonder Vespa logo dan een LX of GTS met Vespa logo! Frans, ik voel mij aangesproken zene. Ik rij in mijn vrije tijd met een handgeschakelde vespa maar voor m'n werk met een GT200. En dit rijdt zalig !!!!!!! Beter een goede GT, lx, GTS dan de wrakken die steeds weer in pan vallen omdat men er maar blijft rijden tot ze ... .. zonder naft vallen. Hahah, graptje he. David, voel U niet aangesproken he. Link naar reactie
Davidje Geplaatst: 14 mei 2008 Delen Geplaatst: 14 mei 2008 David, voel U niet aangesproken he. Neenee, het was cynisch bedoeld omdat plastiek hier niet altijd geapprecieerd wordt, ik rij zelf ook met een GTS ;-) Het is een zalig machien. Link naar reactie
rvd Geplaatst: 14 mei 2008 Delen Geplaatst: 14 mei 2008 Metaal , plastic , 4takt, 2takt, ... zolang het maar geen buizenchassis heeft ... Link naar reactie
Mod66 Geplaatst: 14 mei 2008 Delen Geplaatst: 14 mei 2008 Davidje, ik vrees dat Pewe het op David van Oostende heeft... en die zal wel weten waarom. Link naar reactie
Davidje Geplaatst: 14 mei 2008 Delen Geplaatst: 14 mei 2008 Davidje, ik vrees dat Pewe het op David van Oostende heeft... en die zal wel weten waarom. Ah ok ;-) Link naar reactie
fastpx Geplaatst: 15 mei 2008 Delen Geplaatst: 15 mei 2008 ... zolang het maar geen buizenchassis heeft ... Iets tegen Lambretta's misschien? Link naar reactie
rockit Geplaatst: 15 mei 2008 Delen Geplaatst: 15 mei 2008 Davidje, ik vrees dat Pewe het op David van Oostende heeft... en die zal wel weten waarom. ik weet van niks hoor :-) zonder nafte? tiens..ja die vriend aan wie ik me scooter uitleende zei dat hij zonder naft gevallen was onderweg en dat iedereen hem uitlachte..ik zei hem dattie een LML moest kopen en dattem da nie zou tegenkomen..:-) Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.