Sebacmoi Geplaatst: 6 mei 2008 Delen Geplaatst: 6 mei 2008 Hallo, Ben heel nieuw op dit forum en heb me deze avond me eerste restauratie object gekocht. Kan me iemand vertelen welk model dit exact is. Ik heb de papieren nog niet maar weet wel dat hij van 1962 is. Thx, Sebastian Link naar reactie
Sebacmoi Geplaatst: 6 mei 2008 Auteur Delen Geplaatst: 6 mei 2008 hoe plaats ik een foto? Link naar reactie
vespapostino Geplaatst: 6 mei 2008 Delen Geplaatst: 6 mei 2008 hoe plaats ik een foto? Je gaat naar: http://scoot.net/gallery/bbs/index.html Dan volg je wat ze vragen. Daarna kopieer je het adres waar je foto opstaat hier op het forum maar wel tussen de volgende regel: That's it.Ik hoop dat het wat verstaanbaar is. Link naar reactie
Sebacmoi Geplaatst: 6 mei 2008 Auteur Delen Geplaatst: 6 mei 2008 Thx, Zal morgen eens uitpluizen> ondertussen in men profiel gezet. Ik weet het, de kleur is niet dat, maar de scooter is wel heel belgisch heb hem onderzocht op plamuur... niets te vinden. Tot nu toe ;-0 Link naar reactie
Sebacmoi Geplaatst: 6 mei 2008 Auteur Delen Geplaatst: 6 mei 2008 En nog een kist vol onderdelen... Link naar reactie
nero Geplaatst: 6 mei 2008 Delen Geplaatst: 6 mei 2008 Waarschijnlijk is het deze? Groetjes, nero. Link naar reactie
Sebacmoi Geplaatst: 6 mei 2008 Auteur Delen Geplaatst: 6 mei 2008 Ben al meer dan een jaar op zoek naar iets betaalbaar, heb altijd een T5 gehad... dan kwam het huis... en de rest kennen jullie waarschijnlijk al. Pijn in het hard, weg T5, grootste blunder... Link naar reactie
nero Geplaatst: 6 mei 2008 Delen Geplaatst: 6 mei 2008 De wielen lijken me 10inch. Als de kilometerteller tot 120 gaat gok ik op een Belgische gl, maar op 1 foto kan je niets alles opmaken. Zoek het chasis- en motornr op en zoek het op in http://scooterhelp.com Daar ga je ook meer info vinden over je vespa. Waren er geen papieren bij? Groetjes, nero. Link naar reactie
Sebacmoi Geplaatst: 6 mei 2008 Auteur Delen Geplaatst: 6 mei 2008 Het is een 150cc De papieren ging de verkoper me nog bezorgen. Het enige dat ik weet is dat hij voor de eerste poging tot restauratie hij bordeau was, en waarschijnlijk terug zal worden. morgen meer foto,s Link naar reactie
jeansprint Geplaatst: 6 mei 2008 Delen Geplaatst: 6 mei 2008 opgelet! vespa T5's werken verslavend, vroeg of laat koop je er terug ééntje! jeanke Link naar reactie
fajes Geplaatst: 7 mei 2008 Delen Geplaatst: 7 mei 2008 als het chassisnr VGLA1T... is dan is het waarschijnlijk een belgische GL, maar naar mijn weten hebben ze die alleen gemaakt tussen 1959 en 1961. ik heb zo één gehad van '60 en de overeenkomsten zijn er wel. nog een typisch punt van die GL's is dat hun voorspatbord uit één geheel is, niet met een naad in het midden. origineel rolden ze in een soort gebroken wit van de band geloof ik. Link naar reactie
Sebacmoi Geplaatst: 7 mei 2008 Auteur Delen Geplaatst: 7 mei 2008 Hallo, De kenners hadden het juist, het is een gl 150. hij sta nu in men garage te pronken. De kleur valt echt wel mee... baby blauw en is vrij goed gespoten geweest dus laten we hem een paar maanden zo. Nu een werkhandboek vinden en hij wordt in elkaar gezet Ik heb nu al een pak vragen... maar eerst een pintje, zetel, en dat in de garage ;-0 cheers ! Link naar reactie
fajes Geplaatst: 8 mei 2008 Delen Geplaatst: 8 mei 2008 maar een belgische GL van 1962, daar had ik dan weer nog nooit van gehoord... Link naar reactie
vespaleek Geplaatst: 8 mei 2008 Delen Geplaatst: 8 mei 2008 zou toch kunnen hoor,heb er ook zo ééntje... Link naar reactie
fajes Geplaatst: 8 mei 2008 Delen Geplaatst: 8 mei 2008 kan natuurlijk zijn da ze gemaakt zijn tot '61 maar verkocht tot in '62. Link naar reactie
Sebacmoi Geplaatst: 10 mei 2008 Auteur Delen Geplaatst: 10 mei 2008 Dit week-end veel te druk met het werk... ;-( maar volgend week-end starten we met hem weer voor deze zomer in orde te zetten. Heeft iemand goede raad hoe men start? Het werkhandboek heb ik al. grt Link naar reactie
fajes Geplaatst: 10 mei 2008 Delen Geplaatst: 10 mei 2008 Heeft iemand goede raad hoe men start?grt met de kickstarter. anders in 2de zetten met koppeling in, lopen, koppeling lossen en een beetje gas geven? ;-) Link naar reactie
Sebacmoi Geplaatst: 18 mei 2008 Auteur Delen Geplaatst: 18 mei 2008 Eindelijk begonnen, motor eruit genomen, naar jan (classicscooter) gereden om te laten reviseren, en nu komt het dilema nieuwe lml moter of oude laten reviseren? Heeft iemand al ervaring met die ombouw en met de motors, ik prefereer de originele motor. Maar schijnt dat die nieuwe motoren echt wel goed zijn. En ik vetrouw op de kennis van Jan. Maar men motor heeft compresie, de remblokjes zijn nieuw... dus spijtig om het te veranderen... Link naar reactie
psycho Geplaatst: 18 mei 2008 Delen Geplaatst: 18 mei 2008 Moest dat beestje in mijn kot staan ... Ik zou het origineel houden denk ik. (indien mogelijk natuurlijk) Succes met je project. Link naar reactie
Sebacmoi Geplaatst: 2 juni 2008 Auteur Delen Geplaatst: 2 juni 2008 Ok de motor blijft, nu een adres vinden om een revisie te laten uitvoeren, nu vele vragen 650 euro en dit lijkt me wat veel? Heeft iemand daar al wat meer ervaring mee en goede adresjes? De motor heeft veel compresie maar vonkt niet... alle rubbers zijn besteld, en op het frame na zijn alle stuuken binnean voor een zandstraal en metalisatie beurt> Weet iemand of die onderdelen waar de velg wordt op vastgebout (ALU ?) ook mogen gestraald worden Thx voor de raad... Link naar reactie
nero Geplaatst: 2 juni 2008 Delen Geplaatst: 2 juni 2008 Als je alu-onderdelen nadien in de verf zet mogen ze gestraald worden, anders zou ik ze aftapen of demonteren voor het stralen. Bedenk ook dat de lagers bij het zandstralen waarschijnlijk vol met zand gaan zitten, ze reinigen is niet zo evident, tenzij je ze wil vervangen. Groetjes, nero. Link naar reactie
Sebacmoi Geplaatst: 2 juni 2008 Auteur Delen Geplaatst: 2 juni 2008 Beste nero, Ik heb geen lageres gezien in die onderdelen, ik ken de juiste benaming niet maar het zijn de delen waar de remblokjes in remmen, de delen waar de velg aan wordt gebout... bedankt grt Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.