Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Vespa 1962


Sebacmoi

Aanbevolen berichten

als het chassisnr VGLA1T... is dan is het waarschijnlijk een belgische GL, maar naar mijn weten hebben ze die alleen gemaakt tussen 1959 en 1961. ik heb zo één gehad van '60 en de overeenkomsten zijn er wel.

nog een typisch punt van die GL's is dat hun voorspatbord uit één geheel is, niet met een naad in het midden.

origineel rolden ze in een soort gebroken wit van de band geloof ik.

Link naar reactie

Hallo,

De kenners hadden het juist, het is een gl 150.

hij sta nu in men garage te pronken. De kleur valt echt wel mee... baby blauw en is vrij goed gespoten geweest dus laten we hem een paar maanden zo.

Nu een werkhandboek vinden en hij wordt in elkaar gezet

Ik heb nu al een pak vragen... maar eerst een pintje, zetel, en dat in de garage ;-0

cheers !

Link naar reactie
Heeft iemand goede raad hoe men start?

grt

met de kickstarter. anders in 2de zetten met koppeling in, lopen, koppeling lossen en een beetje gas geven? ;-)

Link naar reactie
  • 2 weken later...

Eindelijk begonnen, motor eruit genomen, naar jan (classicscooter) gereden om te laten reviseren, en nu komt het dilema nieuwe lml moter of oude laten reviseren?

Heeft iemand al ervaring met die ombouw en met de motors, ik prefereer de originele motor. Maar schijnt dat die nieuwe motoren echt wel goed zijn. En ik vetrouw op de kennis van Jan.

Maar men motor heeft compresie, de remblokjes zijn nieuw... dus spijtig om het te veranderen...

Link naar reactie
  • 2 weken later...

Ok de motor blijft, nu een adres vinden om een revisie te laten uitvoeren, nu vele vragen 650 euro en dit lijkt me wat veel? Heeft iemand daar al wat meer ervaring mee en goede adresjes?

De motor heeft veel compresie maar vonkt niet...

alle rubbers zijn besteld, en op het frame na zijn alle stuuken binnean voor een zandstraal en metalisatie beurt>

Weet iemand of die onderdelen waar de velg wordt op vastgebout (ALU ?) ook mogen gestraald worden

Thx voor de raad...

Link naar reactie

Als je alu-onderdelen nadien in de verf zet mogen ze gestraald worden, anders zou ik ze aftapen of demonteren voor het stralen. Bedenk ook dat de lagers bij het zandstralen waarschijnlijk vol met zand gaan zitten, ze reinigen is niet zo evident, tenzij je ze wil vervangen. Groetjes, nero.

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...