Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Open helm met zonnebril


jurgen

Aanbevolen berichten

Ik wissel tussen een integraalhelm en een jethelm (Momo Fighter) afhankelijk van het weertype/goesting. Nu, wanneer ik mijn Momo Fighter draag, doe ik dat altijd in combinatie met een zonnebril. Kwestie van mezelf niet blind te maken wanneer wat ongedierte aan volle snelheid tegen mij botst.

Probleem: Na een tijdje rijden begint dat boven mijn oren pijn te doen omdat de benen van die zonnebril daar duwen tegen mijn hoofd (de helm duwt tegen de benen van de bril, de benen van de bril tegen mijn hoofd). Enfin, het is dus niet ideaal. Heb ik de verkeerde zonnebril ? Zijn er alternatieven ? Iemand een tip ?

Link naar reactie

Ik heb ook een Momo helm en draag er een zonnebril met hele fijne beentjes aan de zonnebril. ze zijn zo dun als een ijzerdraadtje en ik voel die helemaal niet zitten.

Dus een andere zonnebril kopen of van die andere en dunnere beentjes voor je zonnebril laten opzetten.

Grtz Michel

Link naar reactie

Mijn vrouw heeft zich verleden jaar ook een momo-helm gekocht. Daar waren verschillende soorten schermen bij die men apart kon aankopen (geel, zwart, oranje,..). Die schermpjes moet me in de zijkant van de helm inklikken (naar achteren duwen). Misschien bestaan er voor de fighter ook verschillende kleuren van scherm?

Ik heb die helm eenmaal aangehad maar door de wind schoof de helm altijd naar achteren waardoor ik de wind recht in mijn ogen kreeg. Bij vriestemperaturen is dat geen lachtertje, ik ben dan ook halfblind thuisgekomen. Het kan nu ook zijn dat de helm voor mij een maatje te groot is. Groetjes, nero.

Link naar reactie

Ik draag constant een fiets op me neus en had vroeger ook die 'pijn'-lijke ervaring bij lang rijden.

Huidige bril heeft van die flinterdunne, onbreekbare titanium-beentjes en die plooien zo zacht weg dat ik er geen last meer van heb, onder geen enkele van mijn drie helmen. Bovendien vervormen de beentjes ook niet onder druk van de helm. Bril is bovendien fotosensitief en kleurt een beetje bruin in bij zonlicht. Alleen vergt het wat ervaring om helm en bril op hun plaats te krijgen zonder dat de ene de andere verstoort. Met de integraal-helm bvb heeft het eventjes geduurd dat mijn bril telkens op mijn kin zat ... Opgelost door de helm ongelijk op te zetten, eerst rechteroor erin, dan linkeroor. Brilleke opzetten als je eerst de helm op hebt lukt niet omdat de beentjes niet stijf genoeg zijn. Montuur is van het merk 'Silhouette'

Link naar reactie
Probleem: Na een tijdje rijden begint dat boven mijn oren pijn te doen omdat de benen van die zonnebril daar duwen tegen mijn hoofd (de helm duwt tegen de benen van de bril, de benen van de bril tegen mijn hoofd). Enfin, het is dus niet ideaal. Heb ik de verkeerde zonnebril ? Zijn er alternatieven ? Iemand een tip ?

Ken je van die zwembrilletjes zoals ze in een competitie gebruiken? Dat is met een rekker i.p.v. met beentjes. In elke motospeciaalzaak hebben ze zonnebrillen met een rekker i.p.v. beentjes. Ik gebruik dit in combinatie met diverse helmen en dat werkt goed. Je hebt dan nooit last van pijn aan je oren maar je kan wel niet even de zonnebril afzetten zonder je helm eerst af te nemen.

Link naar reactie
Denk dat het ook met model van helm te maken heeft hoor want ik heb geen probleem met mijn zonnebril en is nochtans ene met dikke brede beentjes. Mijn helmke is nen Grantourismo van Vespa.

Grtz

is inderdaad best mogelijk - draag al circa 42 jaar brillen en heb flink wat helmen gedragen in die periode - draag momenteel momo ezzentiale helm en heb met geen van mijn 2 brillen last

even langsgaan bij de optieker mét bril én helm is dan ook aangeraden - grts frutsab

Link naar reactie
Denk dat het ook met model van helm te maken heeft hoor want ik heb geen probleem met mijn zonnebril en is nochtans ene met dikke brede beentjes. Mijn helmke is nen Grantourismo van Vespa.

Grtz

is inderdaad best mogelijk - draag al circa 42 jaar brillen en heb flink wat helmen gedragen in die periode - draag momenteel momo ezzentiale helm en heb met geen van mijn 2 brillen last

even langsgaan bij de optieker mét bril én helm is dan ook aangeraden - grts frutsab

Of bij plastische chirurg, kan ook aan Uw oren liggen hé !!! LOL

De leden van de VC hieronder dragen dan ook allemaal pothelmen!

http://www.ardjoena.nl/Alex/Erelid-Gezicht.html

Grtz,

IB

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...