Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Vespa start moeilijk als hij koud staat


freek

Aanbevolen berichten

Sinds ik de carbu heb uitgekuist en een nieuwe naftdarm heb gestoken start mijn Vespa veel minder goed als hij koud staat. Ofwel start hij na één keer kicken (zelden) ofwel zit er niets anders op dan hem in gang te lopen.

Ik heb er al eens een andere bougie in gestoken maar dat veranderde niet veel...

Eens hij gestart is draait hij als een zonnetje! Ook starten met een warme motor is geen probleem.

Aan wat zou dit kunnen liggen?

Link naar reactie

De nieuwe benzine darm komt van de Vespa dealer, die zou toch de juiste lengte moeten hebben?

En kan dat ervoor zorgen dat enkel koud starten minder goed gaat? Voor de rest is er geen probleem : optrekken en topsnelheid is zeker niet minder dan voordien...

Link naar reactie

Ofwel de luchtregelvijs iets bijregelen, ofwel heb je de sproeieropeningen iets te grondig aan gepakt. Mij lijkt het dat hij, als hij niet direct start, verzuipt. Dit kan de reden zijn waarom je hem telkens moet aanlopen. Groetjes, nero.

Link naar reactie
ofwel heb je de sproeieropeningen iets te grondig aan gepakt. Mij lijkt het dat hij, als hij niet direct start, verzuipt. Dit kan de reden zijn waarom je hem telkens moet aanlopen. Groetjes, nero.

Het zou goed kunnen dat ik iets te onvoorzichtig ben geweest bij het uitkuizen van de sproeiers. Ik vond dat die nogal vuil waren en heb er flink in zitten "koteren" met een speld... Vooral de kleinste (is dat de choke sproeier?)

Zal ik dan maar de choke-sproeier vervangen?

Link naar reactie
ofwel heb je de sproeieropeningen iets te grondig aan gepakt. Mij lijkt het dat hij, als hij niet direct start, verzuipt. Dit kan de reden zijn waarom je hem telkens moet aanlopen. Groetjes, nero.

Het zou goed kunnen dat ik iets te onvoorzichtig ben geweest bij het uitkuizen van de sproeiers. Ik vond dat die nogal vuil waren en heb er flink in zitten "koteren" met een speld... Vooral de kleinste (is dat de choke sproeier?)

Zal ik dan maar de choke-sproeier vervangen?

Ik zou ze alle drie vervangen (toch deze waar je liggen in "koteren" hebt). Als je de hoofdsproeier vergroot hebt ga je bougies verbruiken bij vleet. Groetjes, nero.

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...