freek Geplaatst: 7 april 2008 Delen Geplaatst: 7 april 2008 Sinds ik de carbu heb uitgekuist en een nieuwe naftdarm heb gestoken start mijn Vespa veel minder goed als hij koud staat. Ofwel start hij na één keer kicken (zelden) ofwel zit er niets anders op dan hem in gang te lopen. Ik heb er al eens een andere bougie in gestoken maar dat veranderde niet veel... Eens hij gestart is draait hij als een zonnetje! Ook starten met een warme motor is geen probleem. Aan wat zou dit kunnen liggen? Link naar reactie
sidvespa Geplaatst: 7 april 2008 Delen Geplaatst: 7 april 2008 benzine darmpje te lang of gekreukt? grtz sidvespa Link naar reactie
freek Geplaatst: 7 april 2008 Auteur Delen Geplaatst: 7 april 2008 De nieuwe benzine darm komt van de Vespa dealer, die zou toch de juiste lengte moeten hebben? En kan dat ervoor zorgen dat enkel koud starten minder goed gaat? Voor de rest is er geen probleem : optrekken en topsnelheid is zeker niet minder dan voordien... Link naar reactie
nero Geplaatst: 7 april 2008 Delen Geplaatst: 7 april 2008 Ofwel de luchtregelvijs iets bijregelen, ofwel heb je de sproeieropeningen iets te grondig aan gepakt. Mij lijkt het dat hij, als hij niet direct start, verzuipt. Dit kan de reden zijn waarom je hem telkens moet aanlopen. Groetjes, nero. Link naar reactie
nero Geplaatst: 7 april 2008 Delen Geplaatst: 7 april 2008 Of je vlotter die niet 100% meer afsluit. Groetjes, nero. Link naar reactie
freek Geplaatst: 7 april 2008 Auteur Delen Geplaatst: 7 april 2008 ofwel heb je de sproeieropeningen iets te grondig aan gepakt. Mij lijkt het dat hij, als hij niet direct start, verzuipt. Dit kan de reden zijn waarom je hem telkens moet aanlopen. Groetjes, nero. Het zou goed kunnen dat ik iets te onvoorzichtig ben geweest bij het uitkuizen van de sproeiers. Ik vond dat die nogal vuil waren en heb er flink in zitten "koteren" met een speld... Vooral de kleinste (is dat de choke sproeier?) Zal ik dan maar de choke-sproeier vervangen? Link naar reactie
dries9260 Geplaatst: 7 april 2008 Delen Geplaatst: 7 april 2008 Nooit doen !!! Nooit een speld of ijzerdraad gebruiken... Je zit in koper bezig dus die opening kan zeer snel vergroten ! dus verzuipt de boel... uitblazen met een compresor is de ideale oplossing ! Groeten dries Link naar reactie
nero Geplaatst: 7 april 2008 Delen Geplaatst: 7 april 2008 ofwel heb je de sproeieropeningen iets te grondig aan gepakt. Mij lijkt het dat hij, als hij niet direct start, verzuipt. Dit kan de reden zijn waarom je hem telkens moet aanlopen. Groetjes, nero. Het zou goed kunnen dat ik iets te onvoorzichtig ben geweest bij het uitkuizen van de sproeiers. Ik vond dat die nogal vuil waren en heb er flink in zitten "koteren" met een speld... Vooral de kleinste (is dat de choke sproeier?) Zal ik dan maar de choke-sproeier vervangen? Ik zou ze alle drie vervangen (toch deze waar je liggen in "koteren" hebt). Als je de hoofdsproeier vergroot hebt ga je bougies verbruiken bij vleet. Groetjes, nero. Link naar reactie
fastpx Geplaatst: 7 april 2008 Delen Geplaatst: 7 april 2008 Brake-cleaner gebruiken, werkt redelijk goed voor hardnekkig vuil. Mike. Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.