Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Een vna 2t restaureren


vital

Aanbevolen berichten

Ik ben van zin een vna 2t te restaureren en heb wat vraagjes.

Restaureren is nu mischien niet het juiste woord want hij is redelijk in orde.

Ik zou hem vooral om te beginnen optisch een beetje willen opsmukken.

Dit is hij zoals hij er nu uit ziet.

vespa_vna_2t_001.jpg

vespa_vna_2t_002.jpg

vespa_vna_2t_003.jpg

vespa_vna_2t_004.jpg

Ik had zo in gedachte om nog beenschildomlijsting te voorzien,sierlijsten op billen en spatbord vooraan en 2 volwaardig enkele zadels te monteren.

Maar wat kan of moet ik nu gebruiken ik om het te laten kloppen met het jaartal 1958?

Werden ze bvb toen gemaakt met 2 zadels? Of was dit eerder een optie?Of kan dit niet?

Bestond toen de chrome beenschildomlijsting?

En welke sierlijsten hoor dan wel op de billen en spatbord?

Ps: Er staat bij de meeste vespa's die ik op de foto's heb gezien een ander achterlicht dan op de mijne.Is dat van mij wel origineel?

Mvg Vital

Link naar reactie

Jouw achterlicht ziet er mij redelijk origineel uit.

Is het belangrijker dat het klopt met het jaartal of dat jij het mooi vindt ? Alles kan, alles mag... maar optisch gezien zou ik er eerlijk gezegd niks aan veranderen, ook geen sierlijsten en zweefzadels... maar dat is persoonlijke smaak. Ik heb het graag clean zonder al die chromé rommel.

Maar, gezien je zelf hierover begint, zou ik enkel gaan voor de beenschildomlijsting. Het is dan nuttig ook.

Link naar reactie

Wil je hem een curry-look geven misschien? Als de beenschildrand niet beschadigd is zou ik geen omlijsting plaatsen. Ook het sportzadel zou ik behouden, je vespa is zo beter afgewerkt en sportiever. Moest ik van jou zijn, zou ik hem eerst mechanisch in orde zetten. Nadien kun je hem nog altijd "opsmukken" ofwel je vespa appreciëren zoals hij nu is. Groetjes, nero.

Link naar reactie

Ik ben het eens met Jurgen & Nero, ik vind hem ook het mooist zo als m nu is! Zeker niet te veel aan veranderen.

En zeker het achterlicht niet veranderen, want het is best een stijlvol exemplaar.

Een vespa mag er wat "geleefd" uitzien, dat geeft m karakter.

Ik zou er zelfs die reservebandhoes afgooien, die hangt er ook maar wat sipjes bij.

Vital, je hebt een knappe vespa...

Link naar reactie
Ik zou er zelfs die reservebandhoes afgooien, die hangt er ook maar wat sipjes bij.

Vital, je hebt een knappe vespa...

B-man je hebt volkomen gelijk.

Ik heb vandaag de reservebandhoes er af gehaald en het ziet er en stuk beter uit.

Ik heb de reserveband ook eens achter de zetel geplaatst en vindt dit nog beter staan.

Ik ga mischien toch voor 2 afzonderlijke zweefzadels(persoonlijke mening)

Voor de rest heb ik hem vandaag ook nog eens vlug gesimuliseerd en ben er potverdorie vree content van.(bijna gene roest te vinden)

Nu nog men moteurke in orde krijgen :( (zie topic : techniek)

Link naar reactie

ge kunt er ook een andere motor ondersteken bv. iets recenter zoals een px125 of px200 motor? dan moet je wel een aanpassing doen naar 8". ik zou er verder niets aan veranderen, misscien enkel de zadels ja, ik vind persoonlijk het mooiste met 1 zweefzadel en een bagagerekje. ik denk dat n!ce dit nog te koop heeft?

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...