Ga naar inhoud
Vespaforum.be

oldtimer


alfredo

Aanbevolen berichten

  • 4 maanden later...

ik heb een oude 150 super (1966) gekocht zonder pinkers

en er moeten geen op staan volgens de wet.

maar nu heb ik een vraag.

ik moet het licht branden als ik rij , nu dan gaat mijn stoplicht niet meer

want stop licht en achterlicht is het zelfde is dit volgens de wet?

dus als ik zonder licht rij brand mijn stoplicht wel als ik rem met mijn voetrem.

wat moet ik nu doen

alvast bedankt

marc

Link naar reactie

Vespa's zijn vanaf eind jaren 50 voorzien van een gescheiden stop/achterlicht, zeker de Belgische. Ben je zeker dat het originele achterlicht gemonteerd is? Volgens mij is er iets verkeerd met je bedrading of met je achterlicht. Kun je geen foto posten van het licht? Groetjes, nero.

Link naar reactie

Marc, ik heb ook een super, maar dan van 1965. Er staat zeker wél een stoplicht op hoor, er is namelijk plaats voorzien voor twee lampjes. Het lampje van het stoplicht brandt véél feller dan het normale achterlicht. Misschien heb je een lampje met teveel wattage voorzien voor het achterlicht, waardoor je het stoplicht niet meer ziet? Check alleszins of je het juiste model achterlicht hebt. Op een super ziet dat er zo uit:

00007012_001.jpg

Link naar reactie

en spiegels ?

Is dat niet verplicht ? Ik heb eens gehoord dat ze iemand daar in Duitsland voor van de weg gehaald hebben. Die duitsers moeten geloof ik ook pinkers zetten op oldtimers die er oorspronkelijk geen hadden. Dan krijg je van die pinkers aan je handvaten ;-)

Link naar reactie
en spiegels ?

Is dat niet verplicht ? Ik heb eens gehoord dat ze iemand daar in Duitsland voor van de weg gehaald hebben. Die duitsers moeten geloof ik ook pinkers zetten op oldtimers die er oorspronkelijk geen hadden. Dan krijg je van die pinkers aan je handvaten ;-)

duitsers moeten naar keuring hé jos, wij niet...

Link naar reactie
en spiegels ?

Is dat niet verplicht ? Ik heb eens gehoord dat ze iemand daar in Duitsland voor van de weg gehaald hebben. Die duitsers moeten geloof ik ook pinkers zetten op oldtimers die er oorspronkelijk geen hadden. Dan krijg je van die pinkers aan je handvaten ;-)

duitsers moeten naar keuring hé jos, wij niet...

... nog niet... ;-)

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...