Ga naar inhoud
Vespaforum.be

PX 125 of 150


Lannoy

Aanbevolen berichten

Beste vrienden,

(Voor alle duidelijkheid gebruikt een vriend van me ook dit account aangezien hij nog geen activatiemail heeft gekregen, - of mail met gegevens -, en zodoende nog niet kan inloggen, alle andere topics of vragen zijn van hem)

Ik heb een goeie week geleden mij een nieuwe PX 125 (zilver) gekocht. De winkel zet deze even opzij totdat ik ermee op baan mag (26 april, want dan heb ik 2 jaar mijn rijbewijs). Het enige waar ik nu eventueel aan twijfel is het feit of ik zou omschakelen naar een PX 150. De winkel heeft deze alleen nog maar in de zwarte kleur staan. Om te beginnen vind ik de zilvere kleur net iets mooier (weinig verschil maar mijn voorkeur gaat iets meer naar zilver). Op het forum heb ik tientallen meningen gelezen dat de PX 150 een stuk aangenamer rijdt.

Voor de € 200 verschil zou ik dus wel misschien kiezen voor de Vespa PX 150, als dit zeker de moeite is volgens jullie.

Groeten

Louis Lannoy

Link naar reactie

Heb je dan een motorijbewijs? want die heb je nodig met een 150.

Met een 125 kun je rijden met een autorijbewijs.

En ja een 150 zal iets meer kracht hebben, dus vlotter rijden. En qua kleur. Dat kan alleen jij beslissen of je zwart of zilver wilt. Maar als je kiest voor een 150 en je wil een grijze dan kun je nog altijd wat verder zoeken.

Je komt vroeg of laat wel een tegen tweedehands of misschien nog nieuw bij een of andere dealer.

Succes met je zoektocht!

Link naar reactie

Andere cilinder en piston steken. Dus 150cc ipv 125cc. Ik dacht toch dat voor de rest alles identiek was tussen die twee modellen. Hopelijk vergis ik me niet anders gaan de techneuten hier op het forum me weer afschieten...

Link naar reactie

hallo, zoals erix reeds aangaf, gewoon een cylinder en piston van een 150cc monteren, voor de rest zijn de blokjes hetzelfde, een kit kost ongeveer een 100 euro als ik me niet vergis! janneman

Link naar reactie
  • 1 maand later...
hallo, zoals erix reeds aangaf, gewoon een cylinder en piston van een 150cc monteren, voor de rest zijn de blokjes hetzelfde, een kit kost ongeveer een 100 euro als ik me niet vergis! janneman

Is de motor juist hetzelfde? Ben ook aant twijffelen want weet een PX 125 te koop staan met wat opties op en de juiste kleur maar wil eigenlijk een PX 150...dus enkel cylinder en piston vervangen en je hebt een 150cc?

En wat als ik een kit 177cc wil, zijn de kosten en prestaties dan hetzelfde voor een 125cc of 150cc ? Voor sommige mischien stomme vragen maarja ben nog beetje grote leek hé ;)

ps. Heb een rijbewijs hé.

Link naar reactie

Ikzelf heb me een recente (4 jaar oud en 1500km op de teller) PX200 gekocht.

Ik heb altijd al met een 200cc gebold. Een tijdje terug heb ik eens met een nieuwe PX125 van een vriend gereden, een tijdje erna met een PX150 en dan nog eens met dezelfde PX150 maar met een 177cc-kit eronder.

Conclusie van iemand die gewoon is van met een 200cc te rijden : 125cc is weinig, 150cc evt. met een 177cc-kit gaat toch wel wat beter vooruit (evt. autosnelweg) en 200cc is de max. Dus als je toch een geldig rijbewijs hebt, ga voor een 200cc (2dehands ?). Heb je al gekocht, steek er dan een zwaardere kit onder.

Bart

Link naar reactie
Ikzelf heb me een recente (4 jaar oud en 1500km op de teller) PX200 gekocht.

Ik heb altijd al met een 200cc gebold. Een tijdje terug heb ik eens met een nieuwe PX125 van een vriend gereden, een tijdje erna met een PX150 en dan nog eens met dezelfde PX150 maar met een 177cc-kit eronder.

Conclusie van iemand die gewoon is van met een 200cc te rijden : 125cc is weinig, 150cc evt. met een 177cc-kit gaat toch wel wat beter vooruit (evt. autosnelweg) en 200cc is de max. Dus als je toch een geldig rijbewijs hebt, ga voor een 200cc (2dehands ?). Heb je al gekocht, steek er dan een zwaardere kit onder.

Bart

Waar kan ik nog een PX200 vinden? Moet wel een betrouwbare zijn want wil hem dagelijks gebruiken en enkel PX model.

Grtz

Peter

Link naar reactie

Erik, ik denk dat er een verschil zit in het tandwiel en de sproeiers. Tandwiel van een 150 is 23, dacht ik. 125 is 21. Hopelijk schieten ze me nu ook niet af, de techneuten. Maar ik ben het redelijk zeker. Dit betekent dat je pas echt de kracht van je 150 cc ondervindt als je ook je tandwiel aanpast (en desnoods je sproeier, maar kan zijn dat dit niet hoeft).

Op een 150 cc een 177 cc kit steken vergt geen aanpassingen.

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...