Ga naar inhoud
Vespaforum.be

koppeling doet het niet


krikke

Aanbevolen berichten

(Goede)avond,

Kan er iemand me even uitleggen waar de koppelingskabel zich bevindt ter hoogte van het motorblok.

Ik wilde net naar huis vertrekken maar men koppeling doet het niet.( deze morgen nog wel trouwens)

Het koppelingshendel biedt nog wel weerstand maar er staat plots wel heel veel speling op. Kan het zijn dat ik de kabel gewoon wat moet aanspannen of is die gegarandeerd om zeep?

Ik weet dus wel waar hij vertrekt(aan de linkerkant van het stuur ), maar ik heb geen flauw idee van waar de koppeling zelf zich bevindt.Klinkt stom, maar het is zo.

Iemand die een zeer onhandig iemand wil verder helpen ?

Alvast bedankt,

Link naar reactie

Als achter je vespa staat heb je links op de motor het koppelingsdeksel. Onderaan dit deksel komt er een hendel uit van een 5 centimeters. Hierop is een kabel verbonden. Anders, als je onder de motor duikt en de koppelingshendel aan het stuur in duwt, ga je direkt zien welke hendel er beweegt, daar komt de kabel van de koppeling toe. Als de kabel plots niet meer aantrekt is je kabel waarschijnlijk ver "door". Je kunt hem voorlopig nog wat bijregelen, maar de kans dat je ergens te velde in panne gaat vallen is vrij groot. Best de kabel even (laten) vervangen. Groetjes, nero.

Link naar reactie
(Goede)avond,

Kan er iemand me even uitleggen waar de koppelingskabel zich bevindt ter hoogte van het motorblok.

Ik wilde net naar huis vertrekken maar men koppeling doet het niet.( deze morgen nog wel trouwens)

Het koppelingshendel biedt nog wel weerstand maar er staat plots wel heel veel speling op. Kan het zijn dat ik de kabel gewoon wat moet aanspannen of is die gegarandeerd om zeep?

Ik weet dus wel waar hij vertrekt(aan de linkerkant van het stuur ), maar ik heb geen flauw idee van waar de koppeling zelf zich bevindt.Klinkt stom, maar het is zo.

Iemand die een zeer onhandig iemand wil verder helpen ?

Alvast bedankt,

Awel das hetzelfde als ik heb gehad chris. Die van touring heeft ze nog proberen aanspannen maar geen succes. Ik heb ze dus (laten :D) vervangen!

grts

sam

Link naar reactie

Je zal uw twee handen toch volledig nodig hebben vrees ik. ;-)

Best is ook dat je de kabel aantrekt en tegelijk de haak opspant met een tang die je kan vastklikken zodat die haak niet telkens opnieuw verschuift.

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...