Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Vespa 50L vraagjes (weeral)


djdjc

Aanbevolen berichten

IK heb sommige vragen over men vespa 50L van 1969 .

-ik heb geen achterlampke niemeer voor mijn vespa . Ik zou de maat en aantal volt moete wete om een nieuwe te kope .weschien weet iemand dat ?

-Hoe doen jullie uw vespa op slot ? ma met extra slot zoals ketting ofzo ... dat ik weet dat die niet work gestolen als ik men vespa alleen laat ? Heeft iemand tips ?

Merci voor het lezen :)

groetjes Tibo .

Link naar reactie
IK heb sommige vragen over men vespa 50L van 1969 .

-ik heb geen achterlampke niemeer voor mijn vespa . Ik zou de maat en aantal volt moete wete om een nieuwe te kope .weschien weet iemand dat ?

-Hoe doen jullie uw vespa op slot ? ma met extra slot zoals ketting ofzo ... dat ik weet dat die niet work gestolen als ik men vespa alleen laat ? Heeft iemand tips ?

Merci voor het lezen :)

groetjes Tibo .

hmm,

tis de wattage die belangrijk is e. als ge naar nen erkende dealer gaat dan weet die da meestal wel. ge kunt ook altijd het aflezen op de vorige lampjes e.

ik heb een extra kabelslot dat ik tussen mijn voorvork en band steek en dan rond een paal of iets anders dat aan de grond verankerd is.

greets lars

Link naar reactie
IK heb sommige vragen over men vespa 50L van 1969 .

-ik heb geen achterlampke niemeer voor mijn vespa . Ik zou de maat en aantal volt moete wete om een nieuwe te kope .weschien weet iemand dat ?

-Hoe doen jullie uw vespa op slot ? ma met extra slot zoals ketting ofzo ... dat ik weet dat die niet work gestolen als ik men vespa alleen laat ? Heeft iemand tips ?

Merci voor het lezen :)

groetjes Tibo .

hmm,

tis de wattage die belangrijk is e. als ge naar nen erkende dealer gaat dan weet die da meestal wel. ge kunt ook altijd het aflezen op de vorige lampjes e.

ik heb een extra kabelslot dat ik tussen mijn voorvork en band steek en dan rond een paal of iets anders dat aan de grond verankerd is.

greets lars

Een erkende Piaggio dealer weet nix over de oude vespa's meer. Ze kunnen zelfs geen stukken krijgen. Een Belgische piaggio dealer kan alleen inkopen bij de erkende importeur van piaggio in de benelux.Piaggio maakt zelf nog veel onderdelen en motoreb maar als de invoerders deze noet willen aankopen krijgen de dealers ze ook niet.

Onafhankelijke scootershops zoals SDN in hasselt, Classic scooter in aarschot en eentje in brugge waarvan de naam me ontsnapt kunnen alle stukken nog wel krijgen omdat ze SIP dealer zijn en ook nog stukken aankopen op andere sites ed.

Oppassen als je cilinder meer toeren draait als standaard (opgedreven) kan je lampje springen door een te hoge balasting.

Greetz

Link naar reactie
Een erkende Piaggio dealer weet nix over de oude vespa's meer. Ze kunnen zelfs geen stukken krijgen. Een Belgische piaggio dealer kan alleen inkopen bij de erkende importeur van piaggio in de benelux.Piaggio maakt zelf nog veel onderdelen en motoreb maar als de invoerders deze noet willen aankopen krijgen de dealers ze ook niet.

Greetz

Nu wordt het toch echt tijd da ge oplet met wat ge post. Bvb Legendsbike is wel een officiele Piaggio Dealer en daar kun je wel terecht voor raad en stukken van oude en nieuwe Vespa's. En zo zijn er zeker nog anderen. Een officiele dealer kan gerust inkopen bij andere invoerders zoals SIP of SCK. Stop ook met te denken dat Piaggio nog veel stukken maakt, gij die die handel volgt zou moeten weten dat dit financieel niet interessant is voor Piaggio. Veel stukken worden op een ander gemaakt (bvb. LML) en zijn zeker van even goede kwaliteit en nog eens goedkoper bovenop. En het is niet omdat ge stukken koopt in een zakje met "made in Italy" erop dat dat zo is. Ga maar eens kijken in Engeland, een LML Stella is na vervangen van wat prullen en emblemen niet te onderscheiden van een PX. Waarom?

Check : http://www.provoscooter.com/px150/thefacts.htm

Ik zeg niet dat alle aftermarket stukken goed zijn maar ze zijn ook niet allemaal slecht.

Link naar reactie

Een erkende Piaggio dealer weet nix over de oude vespa's meer. Ze kunnen zelfs geen stukken krijgen. Een Belgische piaggio dealer kan alleen inkopen bij de erkende importeur van piaggio in de benelux.Piaggio maakt zelf nog veel onderdelen en motoreb maar als de invoerders deze noet willen aankopen krijgen de dealers ze ook niet.

Onafhankelijke scootershops zoals SDN in hasselt, Classic scooter in aarschot en eentje in brugge waarvan de naam me ontsnapt kunnen alle stukken nog wel krijgen omdat ze SIP dealer zijn en ook nog stukken aankopen op andere sites ed.

Oppassen als je cilinder meer toeren draait als standaard (opgedreven) kan je lampje springen door een te hoge balasting.

Greetz

wa moet ik dan doen om die dan niet te overbelasten als ik al een hogere cilinder heb ?

Link naar reactie

Het ging hier over lampjes, 6v - 5w achteraan( normaal banaanvorm), indien stopschakelaar nog eentje van 6v - 10w, vooraan 6v - 15w. De voorste is een speciaal lampje. Best origineel meenemen naar de winkel om zeker met de juiste terug te komen. Voor je je zorgen maakt eerst zien of de lampen nog wel springen, zo ja dan zien voor spanningsbegrenzer te plaatsen.

(om te muggenziften): een lamp kan je niet overbelasten omdat een lamp de belasting zelf is. Je kan ze wel oversturen door een te hogespannig te geven. Het is de spanningsbron die je kan overbelasten door te veel vermogen te vragen d.w.z. lampjes van een te hoge wattage plaatsen.

Mike.

Link naar reactie

merci voor tip Mike.

maar ik heb wel een voor voorlamp maar achterlamp heb ik nie gekregen toen ik hem gekocht had dus ik weet nie hoe de orginele er echt uitziet .. ma wel ongeveer ik denk dat ik al weet waar ik da kan kope .. waar ik men verf ga kope voor men vespa daar hebbe ze alle soorte lampjes ..

Tibo

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...