djdjc Geplaatst: 13 december 2007 Delen Geplaatst: 13 december 2007 IK heb sommige vragen over men vespa 50L van 1969 . -ik heb geen achterlampke niemeer voor mijn vespa . Ik zou de maat en aantal volt moete wete om een nieuwe te kope .weschien weet iemand dat ? -Hoe doen jullie uw vespa op slot ? ma met extra slot zoals ketting ofzo ... dat ik weet dat die niet work gestolen als ik men vespa alleen laat ? Heeft iemand tips ? Merci voor het lezen groetjes Tibo . Link naar reactie
Gette Geplaatst: 13 december 2007 Delen Geplaatst: 13 december 2007 toetsenbord stuk? Link naar reactie
larscobbaut Geplaatst: 13 december 2007 Delen Geplaatst: 13 december 2007 IK heb sommige vragen over men vespa 50L van 1969 .-ik heb geen achterlampke niemeer voor mijn vespa . Ik zou de maat en aantal volt moete wete om een nieuwe te kope .weschien weet iemand dat ? -Hoe doen jullie uw vespa op slot ? ma met extra slot zoals ketting ofzo ... dat ik weet dat die niet work gestolen als ik men vespa alleen laat ? Heeft iemand tips ? Merci voor het lezen groetjes Tibo . hmm, tis de wattage die belangrijk is e. als ge naar nen erkende dealer gaat dan weet die da meestal wel. ge kunt ook altijd het aflezen op de vorige lampjes e. ik heb een extra kabelslot dat ik tussen mijn voorvork en band steek en dan rond een paal of iets anders dat aan de grond verankerd is. greets lars Link naar reactie
vespaleek Geplaatst: 13 december 2007 Delen Geplaatst: 13 december 2007 als de lampjes hetzelfde zijn van een 50L als van een Special of N, dan zal het achterlicht een 6V 10Wat zijn,(scooterhelp.com)en anders heb ik niks gezegd :-) Domi. Link naar reactie
djdjc Geplaatst: 13 december 2007 Auteur Delen Geplaatst: 13 december 2007 vorig lampje heb ik niemeer ma ik kan niks door men band steke .. merci Link naar reactie
djdjc Geplaatst: 13 december 2007 Auteur Delen Geplaatst: 13 december 2007 aaah ok merci Link naar reactie
fajes Geplaatst: 13 december 2007 Delen Geplaatst: 13 december 2007 ja ik denk echt dat zijn toetsenbord kapot is... Link naar reactie
vespapostino Geplaatst: 13 december 2007 Delen Geplaatst: 13 december 2007 vorig lampje heb ik niemeer ma ik kan niks door men band steke .. merci Toch wel: een goei tournavis als ge wet wa dat es. Link naar reactie
marcdax Geplaatst: 13 december 2007 Delen Geplaatst: 13 december 2007 Maar kan dat dan geen kwaad ? Link naar reactie
Marnix_Vespito Geplaatst: 13 december 2007 Delen Geplaatst: 13 december 2007 IK heb sommige vragen over men vespa 50L van 1969 .-ik heb geen achterlampke niemeer voor mijn vespa . Ik zou de maat en aantal volt moete wete om een nieuwe te kope .weschien weet iemand dat ? -Hoe doen jullie uw vespa op slot ? ma met extra slot zoals ketting ofzo ... dat ik weet dat die niet work gestolen als ik men vespa alleen laat ? Heeft iemand tips ? Merci voor het lezen groetjes Tibo . hmm, tis de wattage die belangrijk is e. als ge naar nen erkende dealer gaat dan weet die da meestal wel. ge kunt ook altijd het aflezen op de vorige lampjes e. ik heb een extra kabelslot dat ik tussen mijn voorvork en band steek en dan rond een paal of iets anders dat aan de grond verankerd is. greets lars Een erkende Piaggio dealer weet nix over de oude vespa's meer. Ze kunnen zelfs geen stukken krijgen. Een Belgische piaggio dealer kan alleen inkopen bij de erkende importeur van piaggio in de benelux.Piaggio maakt zelf nog veel onderdelen en motoreb maar als de invoerders deze noet willen aankopen krijgen de dealers ze ook niet. Onafhankelijke scootershops zoals SDN in hasselt, Classic scooter in aarschot en eentje in brugge waarvan de naam me ontsnapt kunnen alle stukken nog wel krijgen omdat ze SIP dealer zijn en ook nog stukken aankopen op andere sites ed. Oppassen als je cilinder meer toeren draait als standaard (opgedreven) kan je lampje springen door een te hoge balasting. Greetz Link naar reactie
fastpx Geplaatst: 14 december 2007 Delen Geplaatst: 14 december 2007 Een erkende Piaggio dealer weet nix over de oude vespa's meer. Ze kunnen zelfs geen stukken krijgen. Een Belgische piaggio dealer kan alleen inkopen bij de erkende importeur van piaggio in de benelux.Piaggio maakt zelf nog veel onderdelen en motoreb maar als de invoerders deze noet willen aankopen krijgen de dealers ze ook niet.Greetz Nu wordt het toch echt tijd da ge oplet met wat ge post. Bvb Legendsbike is wel een officiele Piaggio Dealer en daar kun je wel terecht voor raad en stukken van oude en nieuwe Vespa's. En zo zijn er zeker nog anderen. Een officiele dealer kan gerust inkopen bij andere invoerders zoals SIP of SCK. Stop ook met te denken dat Piaggio nog veel stukken maakt, gij die die handel volgt zou moeten weten dat dit financieel niet interessant is voor Piaggio. Veel stukken worden op een ander gemaakt (bvb. LML) en zijn zeker van even goede kwaliteit en nog eens goedkoper bovenop. En het is niet omdat ge stukken koopt in een zakje met "made in Italy" erop dat dat zo is. Ga maar eens kijken in Engeland, een LML Stella is na vervangen van wat prullen en emblemen niet te onderscheiden van een PX. Waarom? Check : http://www.provoscooter.com/px150/thefacts.htm Ik zeg niet dat alle aftermarket stukken goed zijn maar ze zijn ook niet allemaal slecht. Link naar reactie
djdjc Geplaatst: 14 december 2007 Auteur Delen Geplaatst: 14 december 2007 Een erkende Piaggio dealer weet nix over de oude vespa's meer. Ze kunnen zelfs geen stukken krijgen. Een Belgische piaggio dealer kan alleen inkopen bij de erkende importeur van piaggio in de benelux.Piaggio maakt zelf nog veel onderdelen en motoreb maar als de invoerders deze noet willen aankopen krijgen de dealers ze ook niet. Onafhankelijke scootershops zoals SDN in hasselt, Classic scooter in aarschot en eentje in brugge waarvan de naam me ontsnapt kunnen alle stukken nog wel krijgen omdat ze SIP dealer zijn en ook nog stukken aankopen op andere sites ed. Oppassen als je cilinder meer toeren draait als standaard (opgedreven) kan je lampje springen door een te hoge balasting. Greetz wa moet ik dan doen om die dan niet te overbelasten als ik al een hogere cilinder heb ? Link naar reactie
fastpx Geplaatst: 14 december 2007 Delen Geplaatst: 14 december 2007 Het ging hier over lampjes, 6v - 5w achteraan( normaal banaanvorm), indien stopschakelaar nog eentje van 6v - 10w, vooraan 6v - 15w. De voorste is een speciaal lampje. Best origineel meenemen naar de winkel om zeker met de juiste terug te komen. Voor je je zorgen maakt eerst zien of de lampen nog wel springen, zo ja dan zien voor spanningsbegrenzer te plaatsen. (om te muggenziften): een lamp kan je niet overbelasten omdat een lamp de belasting zelf is. Je kan ze wel oversturen door een te hogespannig te geven. Het is de spanningsbron die je kan overbelasten door te veel vermogen te vragen d.w.z. lampjes van een te hoge wattage plaatsen. Mike. Link naar reactie
geertvespa Geplaatst: 14 december 2007 Delen Geplaatst: 14 december 2007 ik ken anders ook nog wel enkele dealers waar je met je oude vespa terechtkan. Trouwens lampjes zijn niet echtondrdelen die ik bij SIP of sck zou bestellen. Link naar reactie
djdjc Geplaatst: 14 december 2007 Auteur Delen Geplaatst: 14 december 2007 merci voor tip Mike. maar ik heb wel een voor voorlamp maar achterlamp heb ik nie gekregen toen ik hem gekocht had dus ik weet nie hoe de orginele er echt uitziet .. ma wel ongeveer ik denk dat ik al weet waar ik da kan kope .. waar ik men verf ga kope voor men vespa daar hebbe ze alle soorte lampjes .. Tibo Link naar reactie
Marnix_Vespito Geplaatst: 15 december 2007 Delen Geplaatst: 15 december 2007 Met mijn pinasco heb ik ook het probleem gehad van springende lampen, er zit nu een koplamp in waar eew lamp met een hogere wattage inkan. Met veel meer licht als gevolg en geen problemen meer. Greetz Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.