Ga naar inhoud
Vespaforum.be

demontage ss180cc-motor.


nero

Aanbevolen berichten

Omdat de kickstarter langzaam aan meer en meer "doorschiet" bij het kicken overweeg ik om de de motor een volledige revisie te geven. Zijn er dingen waar je moet op letten om geen brokken te maken bij de (de)montage van de carterhelften ed?

(Bij een gs150 moet men bijvoorbeeld best eerst het schakelmechanisme verwijderen voor men de helften splitst). Zijn de lagers, onderdelen en dichtingen nog courant verkrijgbaar? En heeft er iemand een idee wat de oorzaak (welk onderdeel dat defect is) is van het "doortrappen"? Het ligt niet aan de koppeling, en het kickpedaal komt terug naar boven als men kickt. Die veer lijkt me dus ook ok. Kan het liggen aan een versleten "kam" of zijn er andere mogelijkheden? Alvast bedankt voor de hulp! Groetjes, nero.

Link naar reactie

aangezien de motor lijkt op die van een GS160, denk ik dat je ook een speciale vliegwiel-sleutel/trekker moet hebben. Is andere draad dan bij PX of Lambretta.

Ik geloof dat het kickstartertandwiel van een SS180, net als bij een GS160, niet door een veer, maar door een ijzeren plaatje tegen de tandwielas gedrukt wordt. Het zou dus kunnen dat daar niet genoeg druk meer ok zit.

Geen idee of je dat soort onderdelen nog makkelijk vindt. Pakkingset en dichtingen etc, dat vindt je wel eenvoudig.

gelieve mij te corrigeren als ik weer onzin uit aan het kramen ben ;-)

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...