Yves px Geplaatst: 1 december 2007 Delen Geplaatst: 1 december 2007 dag allemaal, kheb men vespa net drie weken en de pret is al uit . Het is een P125x van 1980. Ik ben vanmiddag een toertje van 40 km gaan maken en op de terug weg viel de motor opeens uit. Na 5 min wachten ging hij terug aan. Toen heb ik er nog een kleine 5 km mee gereden en opnieuw viel hij uit. Bij het kicken gaat hij soms even aan en valt dan terug uit. Als ik hem in gang duw hoor ik de motor aan gaan, dan moet ik even gas geven vooraleer ik hoor dat em echt gas begint te geven. Vervolgens valt hij uit van het moment dat ik probeer de schakelen of gas los. heeft iemand een idee waar dit aan kan liggen? Ik hoop dat iemand mij hiermee kan helpen, het is echt om te wenen nu al problemen. alvast bedankt Yves Link naar reactie
jeansprint Geplaatst: 1 december 2007 Delen Geplaatst: 1 december 2007 hallo, ik zou het bij de ontsteking gaan zoeken, bobijn en/of visplatiné vervangen... . ge moet ergens beginnen niewaar! doen, jan Link naar reactie
Dr Who Geplaatst: 1 december 2007 Delen Geplaatst: 1 december 2007 Hoe, da was toch zogezegd ne nieuwe motor? Link naar reactie
coney T-town Geplaatst: 1 december 2007 Delen Geplaatst: 1 december 2007 Ik zou eerst eens naar de bougie zien. Het zou kunnen dat er wat vuil tussen de electrodes zit. Link naar reactie
Yves px Geplaatst: 1 december 2007 Auteur Delen Geplaatst: 1 december 2007 Hey, Goed onthouden dr who dat was het idd, toch een probleem Update: heb de sproeikoppen zuiver gemaakt. En toen merkte ik dat er geen benzine in de kabel naar de carburator liep. Nu zat de tank op ongeveer 1/4e en ik dacht als em vol zit gaat er meer druk opzitten. heb ik em volgetankt en hij startte weer. DUS: krijgt de motor bij een lager tankniveau niet genoeg benzine gezogen. Waar zou da nu aan kunnen liggen? Link naar reactie
sidvespa Geplaatst: 1 december 2007 Delen Geplaatst: 1 december 2007 benzine leiding die te lang is waardoor ze in een bocht naar boven zit en boven het benzine kraantje uitkomt grtz sidvespa Link naar reactie
Yves px Geplaatst: 2 december 2007 Auteur Delen Geplaatst: 2 december 2007 Wel wat je zegt is idd zo. als ik de luchtfilter eraf draai zie ik de laatste 5 centimeter van de benzine leiding lopen en die loopt van onder naar boven en komt ruimschoots boven het kraantje uit. Maar hoort dat dan niet zo? ik kan me niet indenken dat die constructie op een andere manier kan worden gezet? ge kunt toch moeilijk de carburator ondersteboven hangen? Of kijk ik naast een oplossing? Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.