steelio Geplaatst: 28 november 2007 Delen Geplaatst: 28 november 2007 hallo, ik heb een maandje geleden van stijn (sprima) zijn grijze primavera gekocht, de motor is volledig gereviseerd, deze loopt lekker! de vesp haalt zo'n 90 km/u. er zit een een sito uitlaat onder, nu wil ik motorisch nix meer veranderen maar ik dacht misschien een andere uitlaat te steken, zo zal hij nog wat sneller gaan. mijn vraag is nu, welke uitlaat, op sip-scootershop staan er veschillende..., maar weet niet welke het best presteerd. de prijs speelt weinig rol, als hij maar vlotter bolt en optrekt. Link naar reactie
geertvespa Geplaatst: 28 november 2007 Delen Geplaatst: 28 november 2007 bij een standaard motor zou ik voor de standaard uitlaat gaan of eventueel sito + of de "banaan" op een et3. Veel vermogenwinst ga je niet halen door enkel de uitlaat te vervangen Link naar reactie
sprima Geplaatst: 29 november 2007 Delen Geplaatst: 29 november 2007 Hello Antoon, Blij te horen dat (mijn) madam het goed maakt. Ivm de uitlaat laat ik aan de experts over, de banaan komt van bij scootermarket, ik ging zelf de originele uitlaat terug steken maar die persoon bij scootermarket zei op dat moment dat deze (banaan) beter was (iets sneller-5km/u) en aangenamer om rijden (veronderstel dat dat over het optrekken ging). Ik vrees dus dat er niet zoveel mogelijkheden meer zijn. Ten andere, als ge goed gelanceerd 100km/u haalt (en dat lukt) dan zal je merken dat 90km/u voldoende is. De lol is er dan af aangezien je alles moet vasthouden en zien wat je doet. Ik zou er dus niet teveel snelheid meer bijsteken, de bandjes blijven klein hé (maar das persoonlijk). In elk geval véél succes ermee en plooit ze nie rond nen boom hé!! ;-)) Groeten, S. Link naar reactie
Progetto 300 Geplaatst: 29 november 2007 Delen Geplaatst: 29 november 2007 Polini "SNAKE" is veruit het meest gebruikte uitlaatje voor de primi's. Betaalbaar ook. "Very good price/performance ratio. The Lefthand belongs to the quietest on the market, making it very popular. The exhaust is sealed with transparent paint. Recommended for all 50-130cc cylinders. The exhaust is tucked away under the left side." Link naar reactie
steelio Geplaatst: 29 november 2007 Auteur Delen Geplaatst: 29 november 2007 i will never bang the smallframe around a tree eh stijn . ja idd deze heb ik ook zien staan en zie je ook onder veel smallframes hangen, maar er zitten er vele tussen, van de prijsklasse 50€ tot 520€ nu lijkt me vrij logisch, hoe duurder hoe beter, of heb ik het daar mis...? Link naar reactie
steelio Geplaatst: 29 november 2007 Auteur Delen Geplaatst: 29 november 2007 http://img227.imageshack.us/img227/105 Racing exhaust JL SEIGIORNI Vespa 125/PV/ET3/PK for QUATTRINI M1 125 cylinder special design deze kost een kleine 300€, nu is mn vraag gaat deze dan ook presteren, heeft er nog iemand ervaring met een goede uitlaat voor een primavera? thanx Link naar reactie
steelio Geplaatst: 29 november 2007 Auteur Delen Geplaatst: 29 november 2007 den uitlaat Link naar reactie
Kalle Geplaatst: 29 november 2007 Delen Geplaatst: 29 november 2007 Heb zelf ook een primavera in restauratie,moet nog gereviseerd worden,ik denk dat ik ook een DR of Polini cilinder zal plaatsen.Frank van Scootermarket zei me ook dat de "banaan" uitlaat voor de standaard cilinder de beste keuze is,best die van Piaggio is minder luidruchtig dan de sito. De Zirri Silent en Simonini Down&forward zou ook een goede keuze zijn samen met een polini cilinder.Heb ergens gelezen dat de Jim Lomas Down&Forward het summum zou zijn samen met een polini 133cc,maar dan praten we niet meer over standaard natuurlijk. Laat even weten wat je uiteindelijk aangeschaft hebt,ben ook geïnteresseerd Grtjs,Kalle. Link naar reactie
steelio Geplaatst: 29 november 2007 Auteur Delen Geplaatst: 29 november 2007 ik ben voor de polini gegaan, zojuist besteld. als hij eronder zit laat ik iets weten, greetz Steelio. Link naar reactie
singelee Geplaatst: 29 november 2007 Delen Geplaatst: 29 november 2007 Ik heb die polini ook onder mijn rode primavera. Heb die nu even veranderd door een sitoplus. Ze zeiden dat die hetzelfde reed maar dat was dus niet helemaal waar bij mij. Merkte toch dat die een pak trager reed (+-5 a 10km/u). Moet deze nu nog wel terug veranderen maar ga dat wel doen. Cilinder is wel origineel. Is een goede keuze denk ik. Onder mijn blauwe ET3 steekt een leovinci. Deze maakt wel veel lawaai maar dat komt wel door de combi met 133 polini, 24 carbu,... :-) Link naar reactie
teddy kgb Geplaatst: 2 december 2007 Delen Geplaatst: 2 december 2007 ik heb nog n polini 133 liggen, met simonini down and forward en 24mm carbu met reedvalve... t wordt n leuke winter... ;-) Link naar reactie
sardegna Geplaatst: 3 december 2007 Delen Geplaatst: 3 december 2007 Hallo , Heb nog zo een Polini snake liggen zoals afgebeeld. Link naar reactie
steelio Geplaatst: 3 december 2007 Auteur Delen Geplaatst: 3 december 2007 ja sardegna, je bent al een beetje te laat he, kheb hem vorige week op sip besteld... toch bedankt. Link naar reactie
Yves px Geplaatst: 5 december 2007 Delen Geplaatst: 5 december 2007 even een klein beetje off topic: Vinden jullie lawaai zo slecht aan die uitlaatpijpen? Ik heb gewoon nen originele onder mijne 125cc ligge en die buldert gelijk nen triumph 1000cc vind t geweldig!! Link naar reactie
singelee Geplaatst: 5 december 2007 Delen Geplaatst: 5 december 2007 Hangt er een beetje vanaf. Mijn rode primavera maakt een beetje meer lawaai maar is idd wel nog cool. Den andere die jankt zo echt gelijk een crosmoto en dat is voor de lange afstanden soms een beetje teveel van het goede (lees koppijn ;-)) Link naar reactie
steelio Geplaatst: 5 december 2007 Auteur Delen Geplaatst: 5 december 2007 ik heb nu een sito-banaantje zitten en da zoemt echt eh, chilly geluidje, nu met de polini zal het wel anders zijn, dat kan mij eigelijk ni zo veel schelen, als het maar niet klinkt zoals een originele 50cc schakelbrommer, een honda nsr ofzo, dit geluid is veel te schel, ma ne vespa- motor draait toch op veel lagere toeren dus ja,... Link naar reactie
Marnix_Vespito Geplaatst: 5 december 2007 Delen Geplaatst: 5 december 2007 Een banana geeft idd een zalig gelui. Onder de GTR heb k een JL samen met nog wat extra's en dat geluid kan je het best omschrijven als racetraktor, echt zalig , luid en heel bassig maar in hoge toeren echt snerpend. Greetz Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.