Ga naar inhoud
Vespaforum.be

ideale uitlaat primavera 125


steelio

Aanbevolen berichten

hallo,

ik heb een maandje geleden van stijn (sprima)

zijn grijze primavera gekocht, de motor is volledig

gereviseerd, deze loopt lekker! de vesp haalt zo'n

90 km/u. er zit een een sito uitlaat onder, nu

wil ik motorisch nix meer veranderen maar ik dacht

misschien een andere uitlaat te steken, zo zal hij

nog wat sneller gaan. mijn vraag is nu, welke uitlaat,

op sip-scootershop staan er veschillende..., maar weet

niet welke het best presteerd. de prijs speelt weinig

rol, als hij maar vlotter bolt en optrekt.

Link naar reactie

Hello Antoon,

Blij te horen dat (mijn) madam het goed maakt. Ivm de uitlaat laat ik aan de experts over, de banaan komt van bij scootermarket, ik ging zelf de originele uitlaat terug steken maar die persoon bij scootermarket zei op dat moment dat deze (banaan) beter was (iets sneller-5km/u) en aangenamer om rijden (veronderstel dat dat over het optrekken ging). Ik vrees dus dat er niet zoveel mogelijkheden meer zijn.

Ten andere, als ge goed gelanceerd 100km/u haalt (en dat lukt) dan zal je merken dat 90km/u voldoende is. De lol is er dan af aangezien je alles moet vasthouden en zien wat je doet. Ik zou er dus niet teveel snelheid meer bijsteken, de bandjes blijven klein hé (maar das persoonlijk). In elk geval véél succes ermee en plooit ze nie rond nen boom hé!! ;-))

Groeten,

S.

Link naar reactie

Polini "SNAKE" is veruit het meest gebruikte uitlaatje voor de primi's. Betaalbaar ook.

"Very good price/performance ratio. The Lefthand belongs to the quietest on the market, making it very popular. The exhaust is sealed with transparent paint. Recommended for all 50-130cc cylinders. The exhaust is tucked away under the left side."

00005666003gi7.jpg

Link naar reactie

i will never bang the smallframe around a tree eh stijn :).

ja idd deze heb ik ook zien staan en zie je ook onder veel

smallframes hangen, maar er zitten er vele tussen, van de

prijsklasse 50€ tot 520€ nu lijkt me vrij logisch, hoe duurder

hoe beter, of heb ik het daar mis...?

Link naar reactie

Heb zelf ook een primavera in restauratie,moet nog gereviseerd worden,ik denk dat ik ook een DR of Polini cilinder zal plaatsen.Frank van Scootermarket zei me ook dat de "banaan" uitlaat voor de standaard cilinder de beste keuze is,best die van Piaggio is minder luidruchtig dan de sito.

De Zirri Silent en Simonini Down&forward zou ook een goede keuze zijn samen met een polini cilinder.Heb ergens gelezen dat de Jim Lomas Down&Forward het summum zou zijn samen met een polini 133cc,maar dan praten we niet meer over standaard natuurlijk.

Laat even weten wat je uiteindelijk aangeschaft hebt,ben ook geïnteresseerd

Grtjs,Kalle.

Link naar reactie

Ik heb die polini ook onder mijn rode primavera. Heb die nu even veranderd door een sitoplus. Ze zeiden dat die hetzelfde reed maar dat was dus niet helemaal waar bij mij. Merkte toch dat die een pak trager reed (+-5 a 10km/u). Moet deze nu nog wel terug veranderen maar ga dat wel doen. Cilinder is wel origineel. Is een goede keuze denk ik.

Onder mijn blauwe ET3 steekt een leovinci. Deze maakt wel veel lawaai maar dat komt wel door de combi met 133 polini, 24 carbu,... :-)

Link naar reactie

Hangt er een beetje vanaf. Mijn rode primavera maakt een beetje meer lawaai maar is idd wel nog cool.

Den andere die jankt zo echt gelijk een crosmoto en dat is voor de lange afstanden soms een beetje teveel van het goede (lees koppijn ;-))

Link naar reactie

ik heb nu een sito-banaantje zitten en da zoemt echt eh,

chilly geluidje, nu met de polini zal het wel anders zijn,

dat kan mij eigelijk ni zo veel schelen, als het maar niet

klinkt zoals een originele 50cc schakelbrommer, een honda

nsr ofzo, dit geluid is veel te schel, ma ne vespa- motor

draait toch op veel lagere toeren dus ja,...

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...