Arista Geplaatst: 24 november 2007 Delen Geplaatst: 24 november 2007 Voor er zijn die zich geroepen voelen om er over te beginnen melken en zagen over weet ik veel wat. Klik dit gewoon weg en laat het voor wat het is (dank daarvoor). Vandaag is dus de 3e spoelpoort gefreest. Eerst alles laten oplassen en nadien is alles nauwkeurig uitgewerkt. Ah ja het blokje is eentje van GLX150 (2 poorten normaal). Meer foto's op onze blog http://ourvespa.blogspot.com Groeten Nick Link naar reactie
dries9260 Geplaatst: 24 november 2007 Delen Geplaatst: 24 november 2007 Mooi werk ! Link naar reactie
gio695 Geplaatst: 25 november 2007 Delen Geplaatst: 25 november 2007 Wow! Zuiver werk...zeer mooi gedaan! Link naar reactie
fabriz Geplaatst: 25 november 2007 Delen Geplaatst: 25 november 2007 Dat is pas proper afgewerkt. Heb je het zelf opgelast en gefreesd of laten doen , had bij mijn oude motor ook wat alu. willen laten bijlassen en frezen. fabriz. Link naar reactie
Marnix_Vespito Geplaatst: 25 november 2007 Delen Geplaatst: 25 november 2007 heel mooi gedaan nu moet je nog met schuurpapier de poorten polieren voor meer doorvloei, geeft meer power. Is da gene PX krukas , k vind em der op lijken? Greetz Link naar reactie
vespolia Geplaatst: 25 november 2007 Delen Geplaatst: 25 november 2007 Dit noemen ze "vakwerk". Link naar reactie
Speedracer Geplaatst: 25 november 2007 Delen Geplaatst: 25 november 2007 heel mooi gedaan nu moet je nog met schuurpapier de poorten polieren voor meer doorvloei, geeft meer power.Is da gene PX krukas , k vind em der op lijken? Greetz Over dat polieren zijn de meningen verdeeld, de één zegt polieren voor meer doorvloei, de ander zegt een oppervlak met textuur zorgt voor betere megeling. Sommigen zeggen dat een gepolierd oppervlak slecht is omdat de benzine in het mengsel dan 'kleeft' aan het gladde oppervlak bij lagere toeren, en dat dat alleen goed is voor racemachines bij hoge toeren... Link naar reactie
Arista Geplaatst: 26 november 2007 Auteur Delen Geplaatst: 26 november 2007 We gaan ze niet polieren tot ze blinken dat is zeker de bedoeling niet. Het oplassen is gebeurt door een kennis die alu kan lassen en het afvlakken en uithalen van de 3 spoelpoort is allemaal zelf handwerk. Het heeft 4.5 u gekost voor Luc om alles mooi te krijgen. Er is geen enkel frees of vlakschuurmachien bij komen kijken. It's all made by hand. Er is gebruik gemaakt van een hand pneumatische dremel met freesjes op. Daarna vijltjes en dan matrijsvijltjes om zo over te gaan op polierstiftjes voor de afwerking. En hoe krijg je nu zoiets vlak zonder dure machienes? Met heel veel geduld, een glazen plaatje en meetplaatjes. Bedankt trouwens voor de leuke goede reacties! En om terug te komen op de krukas ik dacht dat het een sprint krukas was, maar ben er niet 100% zeler van. (Het is mijn blokje namelijk niet). Het type handfreesjes Link naar reactie
stanman Geplaatst: 26 november 2007 Delen Geplaatst: 26 november 2007 heel knap afgewerkt Link naar reactie
Marnix_Vespito Geplaatst: 26 november 2007 Delen Geplaatst: 26 november 2007 Als je te fel gaat polieren vermindert de cohesie kracht tussen de benzine deeltjes (dan moet je al zeer fel polieren), als je een zacht schuurpapierrolletje op de dremel zet en alles even afwerkt heb je een nog smettelozer resultaat. Dit cartertje heeft idd genoten van het betere vakwerk. Greetz Link naar reactie
renoretro Geplaatst: 26 november 2007 Delen Geplaatst: 26 november 2007 het beste is uw spoelpoorten te parelstralen of zeer licht te zandstralen. Een uitlaat mag je dan weer polieren.en... . Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.