Ga naar inhoud
Vespaforum.be

PX200 Remlicht doet het niet


Johnny Crash

Aanbevolen berichten

ik zou eerst eens beginnen met het begin

is het lampje nog goed ?niet lachen is hier al voorgekomen dat dit het probleem was

en is dit van de juiste watage ?kan ook invloed hebben

de schakelaar van de achterrem zit bij de PX in de kabeltunnel onder de voeten dus als je langs onder de rempedaal los maakt komt de schakelaar er mee uit

de voorem is een contact tussen de gaine van de voorem als die aangespannen word knijpt deze bijeen deze zit in het stuur daarvoor moet het stuurkapje eraf

grtz sidvespa

Link naar reactie
Het kan ook zijn dat deze schakelaar iets gelost is en onvoldoende speling krijgt om het contact te doen werken. Misschien dit eerst nakijken. Groetjes, nero.

Deze schakelaar ben ik ondertussen al tegengekomen maar dierf er niet teveel aan smossen. Zal het dan toch maar eens opendoen...

Thanks!

Link naar reactie
ik dacht dat bij de oudere modellen enkel de achterrem het stoplicht deed branden, maar nu begin ik te twijfelen...

Bij de oude PX'en en de 200GS gaat het stoplicht met de voor- én de achterrem. Als het stoplicht dus niet werkt zal het niet aan de schakelaar liggen want het zou al wreed veel toeval moeten zijn dat ze beide stuk zijn. Het is pas bij latere PX'en dat het stoplicht alleen met de achterrem werkt. Deze modellen kan je herkennen aan de voorremkabel. Als het er één is met een voorrem die je met een wieltje met de hand kan opspannen, is dit een kabel+gaine in 1 stuk en werkt het stoplicht alleen met de achterrem. Vanaf de PX-disc werkt het stoplicht weer met beide remmen.

Grtz...MIke.

Link naar reactie
  • 2 maanden later...

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...