Ga naar inhoud
Vespaforum.be

versnellingen vm2


stanman

Aanbevolen berichten

beste,

Ik heb de grootste moeilijkheden om de versnellingen te laten werken, met de hand kan je de selector goed in iedere vesnelling duwen als je wat met het achterwiel draait, de kabels bewegen goed in de gainen, en gaan mooi in en uit door het draaien aan het versnellings handvat, wanneer ik de kabels aansluit, lukt het me praktisch niet om een versnelling te selecteren, en moet er toch wat kracht op de versenllingshendel worden uitgevoerd om beweging in de selector te krijgen.Ik heb het nog niet getest als de motor draait, door het feit dat de koppeling doorslipt als ik kik, deze staat waarschijnlijk wat droog en moet er terug uit om een nachtje in olie te leggen.

groetjes

Link naar reactie

Zit er olie in het carter?

Als de motor niet draait, zal je alleen kunnen verleggen van versnelling als de tandwielen correct naast elkaar staan, anders zit je met je schakelkruis gewoon te duwen tegen het tandwiel ernaast. Probeer eerst eens als de motor draait voor je alles begint te demonteren..

Link naar reactie

er zit olie in het carter, nu ik weet dat een faro basso niet zo soepel schakelt als een jonger model, maar het feit is wel dat de koppeling doorslipt als ik kik met bougie, zonder bougie is de compressi beduidend lager en dan slipt ze niet door, ik ga alleszins de koppeling toch even in olie leggen.

in ieder geval al bedankt voor de reactie

Link naar reactie

Mijne gaat aan bijna niet in versnelling als hij niet draait ,maar als hij draait gaan ze heel soepel .Probeer hem eerst te laten draaien dan weet ge meer .Hou ons op de hoogte gr Jeroen

Link naar reactie

het schakelen ligt niet aan de koppeling.

Want normaal kan je iedere vespa gewoon in versnelling steken zonder de koppeling te hebben ingedrukt,wat natuurlijk niet gezond is voor mens en vespa.

Ik hoop dat je het juiste schakelkruis hebt gestoken,want bij een VM zijn ze anders dan een VNB,VL,VB enz.

Van een VM zijn ze echt plat en van een VL iets gebogen.

Maar aangezien je ze met de hand goed kan verzetten... ...

Gewegen uw kabels goed in de gaine maar ook als je ze vanonder ziet uitkomen?

Zit uw gaine-kabel aanslag of houden onderaan de motor erop?

Dus de plaats waar de de kabels regeld.

Heb medelijden met u stany...:(

Link naar reactie

dat bedoelde ik,hmm rare situatie heb je daar...

Link naar reactie

Heb je al eens nagekeken of er geen speling zit op de as van de selector. Als het wieltje achteraan de selector niet mooi in het midden van de selector komt kan dit ook problemen geven bij het schakelen.

Heb je nieuwe gainen gestoken of de andere behouden?

Het kan ook zijn dat de kabels hun "vorm" nog niet helemaal hebben aangenomen, dit kan het schakelen in het begin bemoeilijken.

Als je de versnellingskabels te hard aanspant kan dit ook problemen geven.

Een gs heeft hetzelfde schakelsysteem als je FB, alleen heeft die er een vitesje meer. Als de motor niet draait is het idd niet zo gemakkelijk om de vitessen af te gaan. Hem in eerste krijgen lukt nog net, van eerste naar neutraal lukt zeer goed maar het is bijna niet mogelijk om hem van neutraal in tweede te krijgen. Bij het rijden gaat het schakelen wel vlot, misschien toch eerst proberen de motor aan de praat te krijgen. Succes, nero.

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...