Ga naar inhoud
Vespaforum.be

wiel bout van de remtrommel kapot


Tleilax

Aanbevolen berichten

Hmmm...

Ik heb gisteren een Sito+ gestoken. Daarbij ben ik erin geslaagd 1 van de bouten waarmee het wiel vaststaat aan de rem trommel los te krijgen. Die bout is er dus aan de andere kant aan het doordraaien. Daarbij komt ook dat den draad op die bout helemaal vervormt is, en dat ik er nu zelfs geen moer meer opkrijg. Is dit boutje los te krijgen, makkelijk zelf te vervangen, of is dit een kwestie van uitboren en een ander boutje steken? Of zelfs de volledige hub of trommel vervangen?

Qua veiligheid is vervangen natuurlijk beter, maar zou uitboren en tijdelijk een andere bout steken om die binnen te doen bij bv. de ScooterMarket een oplossing zijn?

Mercikes voor de hulp op voorhand!

Fotokes kunnen op aanvraag :)

Link naar reactie

Beste

normaal gezien kan je het wiel ook losmaken doormiddel van de centrale grotere bout. Dan komen de bouten vrij die bij jou 'zot' draaien. Deze kan je dan (laten) vastlassen, en dan terug losdraaien.

Ik ben hier wel niet zeker van... Heb hetzelfde meegemaakt met een VNB. Weet niet of een px hetzelfde systeem heeft...

Veel succes

staun

Link naar reactie
  • 2 weken later...

Neje, ni echt...

Ik ga met den Danny bellen volgende week, om die binnen te doen. Ineens volledige motor revisie, nieuwe buitenste deel van de achterrem waar die 5 bouten opstaan, nieuwe remschoenen ook vanvoor, waarschijnlijk nen 177 kit met alles erop en eraan, en alle kabeltjes vervangen! door onze aller geliefde Frank geplaatst! Ik hoop dat ik hem begin december kan binnendoen, en dan snel terug heb, dan kan ik ermee beginnen spelen... Euh rijden, bedoel ik natuurlijk!

Ik rij er af en toe korte stukskes mee op goede ondergrond om de motor wa warm te laten lopen, maar echt ver ga ik ni meer. Ik vertrouw die kapotte bout nimeer, en mijn kruiske is echt op. 2e vitesse is bijna nimeer te gebruiken, 3e lukt meestal nog wel, maar verspringt ook al regelmatig...

Vandaag veel te moe om naar Brasschaat te komen, maar da had een schoon ritje kunnen zijn, schone asfalt onderweg! Volgende week (VCA meeting) zal ook een probleem zijn, maar de week erop, die Special van onze beiaard-verlenging zal ik er wel zijn ;)

Link naar reactie
Ik ga met den Danny bellen volgende week, om die binnen te doen. Ineens volledige motor revisie, nieuwe buitenste deel van de achterrem waar die 5 bouten opstaan, nieuwe remschoenen ook vanvoor, waarschijnlijk nen 177 kit met alles erop en eraan,)

Ik denk niet dat den Danny zo dom zal zijn om in de illegaliteit te stappen door uw PX125E om te bouwen naar een PX177E

Ik vrees dat ge dat zelf zult moeten doen, een professioneel foefelt niet.

Link naar reactie

Je hebt gelijk Peter. Maar laat die maar doen, Danny doet immers niets verkeerd. Daarmee dat ik er ook zo op reageerde. En als je jezelf al zon nickname geeft, dat zegt al genoeg...

Soit, kzal hier es eerst op school den tap gaan controleren ;)

Link naar reactie

Ja, ben ik van op de hoogte. Maar een voertuig moet ook snel genoeg zijn om goed met het verkeer te kunnen meegaan en zelfs wat overschot hebben is geen overdreve luxe. Anders veroorzaak je zelf geregeld situaties.

Zelfs bij een b-klasse vind ik 45km/h niet rap genoeg, aangezien je bij ons binne de bebouwde kom op de baan moet (waar de auto's tegen minstens 50km/h de brommers bijna van de baan rijden). Beter voorkomen dan genezen.

Ik blijf bij mijn standpunt. Als er ongevallen gebeuren ligt het bijna altijd aan de bestuurder zijn verkeersinzicht en niet aan het vermogen.

Maar ja, dit is ijgenlijk weer voor een andere topic.

Link naar reactie

Stef,

Ik ben de eerste om toe te geven dat gebrek aan vermogen/snelheid een gevaar is op de weg maar dat is geen reden om aan het voertuig te foefelen.

Het was niet slim om te kiezen voor een te trage scooter! Waarom geen snellere gekocht? Dan kon je rijden met een voertuig dat beantwoordt aan de papieren, en gebouwd is voor grotere snelheden.

René

Link naar reactie

Mijn vespa 50L waar ik nu mee op de baan kom is niet zwaar opgefuckt en ben ik tevrede mee. Zeg eens waarom een 50L niet gemaakt zou zijn om 55 te gaan. De enige reden waarom ze 45km/u zou lopen is omdat de wet het niet zou toelaten.

Waarom geen snellere gekocht? Omdat ik nu graag eerst voor mijn moto-rijbewijs zou willen gaan. Daar kan ik meer kanten mee uit (ook buite vespa om)

Link naar reactie
Ik ga met den Danny bellen volgende week, om die binnen te doen. Ineens volledige motor revisie, nieuwe buitenste deel van de achterrem waar die 5 bouten opstaan, nieuwe remschoenen ook vanvoor, waarschijnlijk nen 177 kit met alles erop en eraan,)

Ik denk niet dat den Danny zo dom zal zijn om in de illegaliteit te stappen door uw PX125E om te bouwen naar een PX177E

Ik vrees dat ge dat zelf zult moeten doen, een professioneel foefelt niet.

Inderdaad, ik heb beide verkeerd verstaan. Ik moet dat zelf doen, en aangezien ik er de ballen van ken zal da dus niet doorgaan, he... Maar de rest wel ;-)

Mijn excuses aan den Danny, en zijn techniekers...

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...