Ga naar inhoud
Vespaforum.be

bandendruk en benzinemengsel


red star

Aanbevolen berichten

Wat is de juiste bandendruk voor mijn vespa? Kan ik voortgaan op wat er op de banden zelf staat, of moet je dat zelf een beetje aanvoelen. Ik heb het graag wat stabiel in de bochten, maar hij mag niet te hard sturen... Zou dat veel invloed hebben op het verbruik?

Er werd mij gezegd dat mijn px 125 een mengsel van ong. 2% olie moet hebben, maar aangezien ik altijd tank aan een gewoon tankstation vind ik dat nogal vervelend. ik giet er 200 ml. olie in en gooi hem dan vol met benzine, maar ik heb het gevoel dat dat niet de ideale manier is... Hij rijdt wel goed maar misschien hebben jullie tips hoe het beter en preciezer kan.

groetjes

Link naar reactie

Voor de bandendruk: 1,8kg vooraan en 2kg achteraan vind ik niet slecht. De druk is wel afhankelijk van oa de soort banden, het gewicht van de persoon die er mee rijdt en of je hard of zacht wil rijden. Als je rond de aangegeven bandendruk blijft zit je volgens mij altijd goed.

Wat betreft de tweetaktolie: volg de gegevens van de fabrikant en wijk daar nooit van af, anders krijg je vroeg of laat misérie met je motor. Op de bussen staat duidelijk een onderverdeling per 100cl. Tank altijd 4/5/6... liter op de kop en voeg dan je olie toe. Zie wel dat je nog voldoende ruimte hebt voor je olie toe te voegen. Ze hoeft niet tot boven te zijn gevuld (meestal loopt de benzine er dan toch terug uit). Groetjes, nero.

Link naar reactie
Er werd mij gezegd dat mijn px 125 een mengsel van ong. 2% olie moet hebben, maar aangezien ik altijd tank aan een gewoon tankstation vind ik dat nogal vervelend. ik giet er 200 ml. olie in en gooi hem dan vol met benzine, maar ik heb het gevoel dat dat niet de ideale manier is...

Als dit het antwoord zou zijn op een vraagstuk "hoe mengel ik 2%" zou je zeker geen 10/10 halen, of geven... ..

Mengeling is belangrijk, bepaald levensduur bougie, prestaties,... ..

Mijn banden: voor = 2kg , achter 2.3 kg

Mike.

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...