Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Op z'n Erix'


Kim

Aanbevolen berichten

Veel beterschap. En hopelijk zijn jullie snel terug op de baan.

Nog een wijsheid die ik van een vriend heb gekregen:

Er zijn twee soorten motorrijders:

- Je hebt er die al gevallen zijn,

- En je hebt er die nog moeten vallen.

Spijtig genoeg zit ik dus nog in de 2de groep

Groeten Gerd

Link naar reactie

heb Kim gisteren op school gezien met de gehavende vespa en helm. Eerste zichtbare schade : spatbord aan vervanging toe, stuurkapje ook, nieuwe cromé sierlijst en deuk in beenschild, linkerachterbil gekrast maar valt wel te fiksen.Helm ook beschadigd (krassen). Dan weet je direct waarom je een helm moet dragen. Voor de rest geen noemenswaardige problemen. Kim was er echt niet goed van (wat natuurlijk begrijpelijk is) maar ben blij dat ze er "heelhuids" is uitgekomen.

Link naar reactie
...ik ben het wel niet eens met de titel van je topic! ;-) Bij mij was het door een kale band, nat weer,... anders was ik niet gevallen hoor.

Sorry Erixje... Er zijn er zoveel gevallen dat ik soms de oorzaken niet meer kan onderscheiden! Het enige wat ik me herinnerde was dat natte weer, een val en krassen op de zijbil van uw vespaatje. Voldoende linken met mijn voorval helaas :(

@Iedereen: Dank je voor de 'beterschap'-wensen. Ik heb de indruk dat ze helpen, want ik voel me eigenlijk al vrij goed... Overmorgen sta ik terug op de werkvloer :) Vakantie genoeg gehad!

Link naar reactie
  • 3 maanden later...
...Ondanks ik ondertussen wel WEET dat ik van mijn voorrem moet afblijven...

Dat moet zowat de grootste Vespa onzin ooit zijn.

ALTIJD je beide remmen gebruiken!

Je hebt er maar twee en dan maar ééntje gebruiken???? 50 % remkracht i.p.v. 100% ???

Het enige dat je moet leren in DOSEREN...en AFSTAND houden.

Probeer eens een aantal noodstops met je Vespa op een rustige plaats tegen verschillende snelheden, dan weet je wat "ze" kan en niet kan.

Spijtig om te horen weeral, al een geluk enkel wat schrammen...

voorrem heeft zelfs meer remkracht als achterrem;)

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...