Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Vraagje GS


fastpx

Aanbevolen berichten

Ik ken niets van de oudere Vespa's en heb me dus laten vertellen dat de oude GS 150 niet zouden rijden zonder batterij. Kan iemad mij dit bevestigen?? Heeft er iemand al iets op gevonden zodat dat wel mogelijk zou zijn?

Mike.

Link naar reactie

Bedankt Stanman maar ik krijg uwe link ni open. Heb ook al gezien op de schema's dat de VS1 anders is als de latere modellen. De VS1 heeft de batterij blijkbaar ni nodig.

Zou het ook lukken om te rijden zonder batterij en de 12V conversie? Kwestie van de originaliteit zoveel mogelijk te behouden maar toch van dat vervelende probleem af te zijn.

Mike.

Link naar reactie

Het batterijsysteem bij een gs 150 werd ontworpen om altijd, dus ook bij laag toerental een goede vonk en dito verbranding te krijgen. Om die reden komt de stroom die de bobijn voedt altijd via de batterij. Dit is dan ook de reden waarom je zonder batterij niet kunt starten met een gs. Echter, eenmaal de motor draait kan je de batterij ontkoppelen zonder dat de motor stilvalt. Hij gaat dan wel beginnen stotteren of onregelmatig beginnen draaien met neiging tot stilvallen.

Een 12v convertie is mogelijk, maar vraagt wel enige ingrepen, oa de aanpassing van de kabelboom. Het contact zal waarschijnlijk ook anders werken.

Zoals je misschien al begrepen hebt, ik ben er voorstander van om geen veranderingen uit te voeren aan het 6v- systeem. De gs 150 is ongeveer 7 jaar geproduceerd geweest, moest het systeem niet werken was de oplage waarschijnlijk veel minder geweest zijn. Als het electrisch gedeelte in orde is, kun je zonder problemen verre ritten maken. Groetjes, nero.

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...