Ga naar inhoud
Vespaforum.be

straffe kost !!!


wijlen vespista

Aanbevolen berichten

ik ben vandaag een toereke gaan doen met m'n scootertje na dat ik er een nieuwe cilinder had opgezet, en deze is 2X vastgelopen zonder dat ik daar iets buitengewoon heb gedaan !

en nu komt het:

hij startte telkens weer van de eerste kick, blijft perfect op ralentie draaien en verder doet hij ook niets abnormaals

whatthefuck kan dat zijn ?

iemand ook eens zoiets meegemaakt ?

Link naar reactie

er kunnen verschillende redenen zijn waarom een cilinder vastloopt

- ontsekings tijdstip niet juist

- te weinig olie in de smering

- te weinig benzine toevoer (d8 ik ook )

- verkeerde bougie

- probleem met de koeling ( defecte schoepen op de ventilator)

enz

anders moet je eens proberen de bil aan de motor zijde eraf te nemen als ook de afdekking over de cilinder en eens op wind koeling proberen of hij het nog heeft (wel niet te lang stil blijven staan aan lichten enz )

grtz sidvespa

Link naar reactie

maurice, if i understand correctly* you have fitted a new 2 port cylinder and it is seizing more than you would like?

some of these cylinders are delivered without having been properly "honed" the clearance between the piston and the cylinder is too tight and as the piston heats up...you seize all the time. happens a lot on the "factory" 175 cylinders for lambretta. take it to and engineer and have him hone it for you. I think speedracer knows someone in oostende who can do this. all you need to know is the correct clearance for a vespa piston.

Anyone?

* of course if i have misunderstood then ignore this post.

Link naar reactie

econtroleerd, maw de segmenten zonder de piston i nde cilinder plaatsen en de speling tussen de uiteinden meten, als deze te klein is kunnen de segmenten niet (genoeg) uitzetten en klemt de boel ook rap...

Misschien zuigt hij ergens valse lucht waardoor het mengsel te arm komt te staan en hij niet genoeg smering krijgt...

Aangezien het je eerste scooter nie is ga ik ervan uit dat je genoeg olie in je nafte gedaan hebt.

Link naar reactie

Ik denk niet dat het probleem bij het uitzetten van de piston ligt, hij start namelijk onmiddelijk terug, ik moet hem nie eerst laten afkoelen.

Wat mij wel opviel is dat hij vastliep na een stuk constant +/- 60 km/h in 4e gereden te hebben...

ik gok eerder op de afstelling, ik heb wel gezien dat de aansluiting van cilinder en cilinderkop anders is de originele heeft een kraagje waar de kop in past, maar volgens mij is de verbrandings kamer dezelfde...

alvast bedankt !

Link naar reactie

er zijn 2 strepen in de cilinder, de doormeter van de piston is 56.9mm en de cilinder 57.1 mm dit lijkt mij toch redelijk normaal niet ?

ik heb de oude er terug opgezet en die rijdt veel beter !?

de kleur van de bougie is koffie met melk en de ontsteking staat ook juist !

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...