Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Kleine afstelling


Gette

Aanbevolen berichten

Hallo,

Ik rij nu al enkele manden zonder al te veel problemen met mijn Px125.

Toch heb ik nog enkele kleine probleempjes.

1) Als ik meestal vertrek (aan kruispunt en dergelijke) val ik nogal makkelijk stil.

Hij blijft zonder probleem stationair draaien, maar vanaf ik gas geef, valt hij uit. Als ik echter wanneer ik stil sta een klein beetje gas geef, en het toerental dus een beetje hoger leg. Heb ik geen problemen.

Moet ik de relanti een beetje hoger draaien? of kan dit ook aan het mengsel liggen?

2) Als ik op volle snelheid ben, en terugschakel, gaat het toerental soms de hoogte in (zelfontbranding??). Heeft dit iets met het mengsel te maken? of is dit valse lucht?

Alvast bedankt voor jullie reacties.

Groeten Gerd

Link naar reactie
1 => Dit is volkomen normaal... heb je nu eenmaal met een koude motor...

2 => Dit is ook volkomen normaal... Als je terugschakelt zal je motor minder weerstand krijgen (kleiner vertanding) en hij dus in toeren gaan...

Groeten dries

1) Ik heb dit niet enkel bij een koude motor, ook als hij warm staat

2) Ik heb het mischien een beetje onduidelijk uitgelegd. Ik weet ook wel als ik zomaar terugschakel dat het toerental hoger zal liggen. Maar ik bedoel, als ik op volle snelheid heb gereden. verminder voor een bocht of dergelijke, ontkoppel, en bij het ontkoppelen gaat het toerental de hoogte in...

Greets Gerd

Link naar reactie

probleem nr 1 :

-vlotterkamer vastzetten

-cilinderkop aanspannen en zien of de bougie niet loszit

-regelvijs achteraan carbu naar binnendraaien en 2.5 keer terug naar buiten

-benzinetoevoer kontroleren

-filterje carbu reinigen

probleem nr 2 :

als ge terugschakelt is het normaal dat je de toeren ingaat zoals dries zegt...

Link naar reactie

Ik heb spijig genoeg nog geen tijd gehad.

Toen ik van plan was het na te kijken zag ik dat mijn achterband redelijk glad was, dus die had even prioriteit om hem met het reservewiel te vervangen.

En dan kwam er plots ook nog een andere vespa uit de lucht vallen.

Maar van het weekend ga ik er toch hopelijk werk van maken.

Als het toerental zo de hoogte in gaat, kan ik het enkel verminderen door terug naar 4de te schaklen en de ontkoppeling te lossen. 1 keer heb ik voor gehad toen ik eens heel snel stopte, en hem direct wou stilleggen, dat ik met de sleutels in mijn handen stond, en het toerental bleef hoog...

Kan het dan de gasschuif zijn??

Link naar reactie

@Erix : maar dat is zo illegaal als de pest ;-) (en nu ophouden hé of er worden binnenkort weer exotische model-combinaties aangeboden op Kapazaa : PX125GS ?) Overlaatst ook een T5, maar dan met PX125-motor eronder, je zal maar even van de correctheid van de verkoper uitgaan...

@GETTE : Levenslang...mja als je nu al 95 was ok dan. Ik wil gerust het dubbel geven van wat jij betaald hebt ;-) Overigens te hopen voor u dat hij niet gestolen is. Aan heel dat verhaal (en prijs) lijkt een reukje te zitten. Misschien eens een foto posten, misschien weet iemand hier de achtergrond ? Soit, je hebt een koopje gedaan en ik had maar wat sneller moeten reageren.

Link naar reactie
  • 2 weken later...

Eindelijk heb ik eens een beetje tijd gehad om mijn probleempjes eens na te kijken.

Gasschuif nagekeken, bleek normaal te werken.

Eens een beetje spelen met carburator, en rara, alles lijkt opgelost te zijn.

Stilvallen is weg, en de ongecontroleerde hoge toeren zijn ook weg.

Toch nog een klein vraagje,

Als ik de mengselschroef indraai (rechts draaien dus) zet ik het dan armer of rijker...

(waarschijnlijk een domme vraag, maar ja).

Thanx

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...