px125 Geplaatst: 23 juli 2007 Delen Geplaatst: 23 juli 2007 Helabakes heb revisie van blokje gedaan en ook lagers Motor heeft nog niet gedraaid maar ben schakelkabels aan het afstellen maar da gaar zeer moeilijk moet de motor daar voor draaien ? Groetjes Bart Link naar reactie
jeansprint Geplaatst: 23 juli 2007 Delen Geplaatst: 23 juli 2007 bart, wat gaat er moeilijk? de motor moet hiervoor niet draaien, ik heb zo een vermoeden dat je het "schakelkastje" verkeerd heb gemonteerd m.a.w. als je het blokje terug samensteld moet je boite automatisch in vrijloop staan, dan is het gewoon een kwestie van je kabeltjes aan te spannen, janneman Link naar reactie
René Geplaatst: 23 juli 2007 Delen Geplaatst: 23 juli 2007 Bart Als de motor niet draait wordt het schakelen wel heel moeilijk. Draai aan het vliegwiel of aan het achterwiel dan lukt het schakelen wel. Rene Link naar reactie
schelmke Geplaatst: 23 juli 2007 Delen Geplaatst: 23 juli 2007 ik zou de motor écht niet laten draaien en dan nog 'renereetjes gewijs' aan het vliegwiel draaien...ook van het achterwiel zou ik wijselijk afblijven !!! maw..de motor moet NIET draaien... Link naar reactie
fastpx Geplaatst: 23 juli 2007 Delen Geplaatst: 23 juli 2007 Zoals René zei: als de motor niet draait zal het schakelen heel moeilijk of zelfs niet gaan. Je kan best wat vooruit en achteruit met je vespa bewegen om hem in versnelling te krijgen bij niet draaiende motor. Met draaiende motor moet dat vanzelf gaan. Diegenen die beweren dat de motor niet moet draaien of je geen delen (zoals achterwiel of vliegwiel)mag bewegen moeten mij dat maar eens tonen. Groeten, Mike. Link naar reactie
px125 Geplaatst: 23 juli 2007 Auteur Delen Geplaatst: 23 juli 2007 ja jongens als ik met krukas draai lukt het om versn. te nemen maar ook moeizaam is da normaal ?Begin al te zweten als blok er terug onderuit moet Oja vraagje die dikke streep op de ontstekingsplaat en de carter is da van de voorontsteking ?en hoeveel graden is dat ? iemand suggesties voor de onsteking heb een dr 177 geplaatst thx thx bart Link naar reactie
René Geplaatst: 24 juli 2007 Delen Geplaatst: 24 juli 2007 Bart, De ontsteking komt voor een DR177 op 16 tot 18° Voor ge de 177 kocht zult ge u wel goed ingelicht hebben, toch wil ik het nog eens vermelden. Hoofdsproeier 106-112 Mengbuis 16 BE 3 Als ge het voor de snelheid doet, en niet voor het sneller optrekken moet ge de primaire overbrenging vergroten naar een 23 of zelfs 24/64 tanden. Uiteraard ook een andere cilinderkop en een Si 24 carburateur. En omdat er meer kompressie is bestaat de kans op zelfontbranding waardoor ge best super 98 tankt. Succes René Link naar reactie
fastpx Geplaatst: 24 juli 2007 Delen Geplaatst: 24 juli 2007 ja jongens als ik met krukas draai lukt het om versn. te nemen maar ook moeizaam is da normaal ? Da kan wel wa stroef zijn, kunt ge er eigenlijk pas over oordelen eens uw moteurke draait. Hebt ge een electronische ontsteking of vis platinees? Recente of oude motorblok? In ieder geval, als ge een recente motorblok met electronische ontsteking hebt: op het blok heb je een lijn staan.: Op de ontstekingsplaat staan er 2 lijnen gemarkeerd: A = 23° en IT = 18°.Die moet dan overeen komen met de gewenste voorontsteking. Ik zou ze op IT zetten. Groeten, Mike. Link naar reactie
nero Geplaatst: 24 juli 2007 Delen Geplaatst: 24 juli 2007 Nie op letten. t' Oud zot... Link naar reactie
px125 Geplaatst: 24 juli 2007 Auteur Delen Geplaatst: 24 juli 2007 ok dan zal ik mor eerst starten of proberen heb carb van 24 gekocht en sproeier 112 mor die mengbuis is da standaard in die 24 carb ?En is met platinekes de ontsteking wat betekent het dan die twee strepen .Ja ga vooral voor het trekken en nie voor snelheid oja als project klaar is zal ik fotokes onlin zetten ben er best fier op haha zeg voor de vespisten is het wel een kl##te zomer he mor nu zit ge wel meer achter de comp en kunde tips geven aan amateurs gelijk bibi alvast bedankt bart Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.