Ga naar inhoud
Vespaforum.be

heb px125 zonder draaiende motor kan je niet schakelen klopt


px125

Aanbevolen berichten

bart, wat gaat er moeilijk? de motor moet hiervoor niet draaien, ik heb zo een vermoeden dat je het "schakelkastje" verkeerd heb gemonteerd m.a.w. als je het blokje terug samensteld moet je boite automatisch in vrijloop staan, dan is het gewoon een kwestie van je kabeltjes aan te spannen, janneman

Link naar reactie

ik zou de motor écht niet laten draaien en dan nog 'renereetjes gewijs' aan het vliegwiel draaien...ook van het achterwiel zou ik wijselijk afblijven !!!

maw..de motor moet NIET draaien...

Link naar reactie

Zoals René zei: als de motor niet draait zal het schakelen heel moeilijk of zelfs niet gaan. Je kan best wat vooruit en achteruit met je vespa bewegen om hem in versnelling te krijgen bij niet draaiende motor. Met draaiende motor moet dat vanzelf gaan. Diegenen die beweren dat de motor niet moet draaien of je geen delen (zoals achterwiel of vliegwiel)mag bewegen moeten mij dat maar eens tonen.

Groeten, Mike.

Link naar reactie

ja jongens als ik met krukas draai lukt het om versn. te nemen maar ook moeizaam is da normaal ?Begin al te zweten als blok er terug onderuit moet Oja vraagje die dikke streep op de ontstekingsplaat en de carter is da van de voorontsteking ?en hoeveel graden is dat ? iemand suggesties voor de onsteking heb een dr 177 geplaatst

thx thx

bart

Link naar reactie

Bart,

De ontsteking komt voor een DR177 op 16 tot 18°

Voor ge de 177 kocht zult ge u wel goed ingelicht hebben, toch wil ik het nog eens vermelden.

Hoofdsproeier 106-112

Mengbuis 16 BE 3

Als ge het voor de snelheid doet, en niet voor het sneller optrekken moet ge de primaire overbrenging vergroten naar een 23 of zelfs 24/64 tanden. Uiteraard ook een andere cilinderkop en een Si 24 carburateur.

En omdat er meer kompressie is bestaat de kans op zelfontbranding waardoor ge best super 98 tankt.

Succes

René

Link naar reactie
ja jongens als ik met krukas draai lukt het om versn. te nemen maar ook moeizaam is da normaal ?

Da kan wel wa stroef zijn, kunt ge er eigenlijk pas over oordelen eens uw moteurke draait.

Hebt ge een electronische ontsteking of vis platinees? Recente of oude motorblok?

In ieder geval, als ge een recente motorblok met electronische ontsteking hebt: op het blok heb je een lijn staan.: Op de ontstekingsplaat staan er 2 lijnen gemarkeerd: A = 23° en IT = 18°.Die moet dan overeen komen met de gewenste voorontsteking. Ik zou ze op IT zetten.

Groeten, Mike.

Link naar reactie

ok dan zal ik mor eerst starten of proberen

heb carb van 24 gekocht en sproeier 112 mor die mengbuis is da standaard in die 24 carb ?En is met platinekes de ontsteking wat betekent het dan die twee strepen .Ja ga vooral voor het trekken en nie voor snelheid oja als project klaar is zal ik fotokes onlin zetten ben er best fier op haha

zeg voor de vespisten is het wel een kl##te zomer he mor nu zit ge wel meer achter de comp en kunde tips geven aan amateurs gelijk bibi

alvast bedankt

bart

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...