Ga naar inhoud
Vespaforum.be

vespa valt steeds stil tijdens het rijden


vespadimi

Aanbevolen berichten

Hey

mijn vespa valt steeds stil tijdens het rijden. Wanneer ik dan een paar minuten wacht start hij weer probleemloos en kan ik weer even (een halve km) rijden alvorens hij het weer begeeft.

Ik heb de bobijn al vervangen, maar daar ligt het dus niet aan.

Heeft iemand suggesties?

tnx

Dimi

Link naar reactie
dat moet ik eens checken dan... Ga ik morgen meteen doen. Maar kan het niet zuiver aan de benzinetoevoer liggen? leiding verstopt of vuil in de tank?

Als er roestvorming is in het benzinereservoir alles eens checken beginnende met de naftkraan,dan leiding, filtertje, vlotter en sproeiers.

In geval van roestvorming kan je best je tank reinigen en eventueel behandelen, anders gaat het probleem telkens opnieuw opduiken. Groetjes, nero.

Link naar reactie

vorige week heb ik hetzelfde probleem gehad bij mijne vbb.

had de carbu eens volledig uitgekuist en daarna viel die ook steeds stil toen ik volle gas gaf!

Heb die toen terug open gesmeten en zag toen dat mijn naftdarmpje niet recht erop gemonteerd stond zodat de naft er niet goed doorkon!

Heb dat er terug recht opgezet en het probleem was opgelost.

Maar heb alleen een probleem (en dat is al een tijdje) als de motor warm staat dat ik die dan terug moeilijk kan starten!

En tijdens stationair draaien en bij warme motor valt die stil!

Maar zou dat beter in een ander topic schrijven.

Grtz michel

Link naar reactie

tnx allemaal voor de goede suggesties. Ik heb vandaag zowat alles dat hier vermeld werd gecheckt en volgens mij was het een combi van verstopte sproeiers en een bougie die niet schitterend werkt. Het lijkt nu opgelost maar zodra het mooi weer is ga ik dat ne keer testen.

D

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...