Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Restauratie van een Gran Turismo (1966)


toots

Aanbevolen berichten

Hallo iedereen

Ik kocht een GT uit '66 in honderden losse onderdelen van een vriend die er de moed aan verloren had. Ikzelf ben mechanieker van beroep, en het leek me wel eens de moeite om eraan te beginnen. Op scooterhelp vond ik reeds een algemene service manual waarin ik het een en ander uit kon terugvinden, maar heeft iemand van U toevallig een specifieke service manual voor de gran turismo, met explosietekeningen? De motor is in revisie bij De Nies, en de carrosserie is sinds deze week terug, dus daar ben ik gelukkig al zeker van dat het goed gedaan is :-) De rest is nog puzzelwerk.

Dus heb je ergens nog een vergeeld pak papier liggen van uw gerestaureerde GT, graag een reactie, dan rij ik des noods van Hasselt naar de kust om eens een paar kopiekes te maken :-))

Ik zal een paar foto's proberen toe te voegen op deze thread... wees gerust deze vespa zal opvallen

Mvg Dirk Reyners, Hasselt

Link naar reactie

f_Fotos0003m_cdef536.jpg

dit was even een dirty jobke, maar het was nodig! de grote lager zit serieus vast. Geen slecht idee om alle rollementen te vervangen

marnix bedankt voor de reactie, idd ik ga er gene kerstboom van maken. Misschien wel zo'n baggagedrager. Het reservewiel weet ik nog niet. Is het nodig om een reservewiel bij te hebben op zondagsritjes?

Link naar reactie

f_onderdelennm_e0753d5.jpg

Het grootste deel van de benodigde onderdelen vond ik vandaag dankzij een goeie tip bij classicscooter in Nieuwrode. Ik kwam aan ongeveer dezelfde prijs uit die ik bij scootershop.de had uitgeteld. Helaas past de km-teller niet in het stuur met het bijgeleverd beugeltje. Dat wordt dus zelf een beugeltje maken. De dichting van het achterlicht was alleen in het grijs te krijgen. Die moet dus zwart worden gespoten.

Link naar reactie

f_nieuwelagerm_f19836e.jpg