Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Uitlaat zonder katalysator


koenraad

Aanbevolen berichten

Sito+ geeft inderdaad net ietsjes meer, maar bij sommigen maakt het wel veel meer lawaai. Je kan dus overwegen of je net iets harder wil optrekken en net iets meer snelheid wil hebben (maar dit is niet zo overdreven hoor) maar dan moet je wel de klank erbij nemen. Toen ik mijn katalysator eraf haalde viel me direct op dat er minder remming was en dus soepeler rijden. Sito+ roest wel terwijl je ernaar kijkt maar voor de prijs moet je het ook ni laten hé. Prijs kwaliteit verhouding vind ik dit persoonlijk een goede oplossing. en het extra geluid zorgt ervoor dat de auto's je tenminste horen aankomen, en dat kan je niet zeggen van het zoemgeluid van de katalysator uitlaat.

Link naar reactie

Op een baan van 90km/u heb ik onlangs ne vespa met originele uitlaat vrij vlot ingehaald terwijl die topsnelheid reed. Bij mij steekt er en sito+ onder. Vespa rijdt inderdaad een stuk vlotter en maakt een aangenamer geluid, maar das voor iedereen verschillend!

grts

sam

Link naar reactie
Maar als je een uitlaat zonder katalysator opzet gelijk een sito+ dan moet je een

andere carburator met andere sproeiers opzetten want anders heb je veel kans dat je heel de cilinder verbrand.

Dit is je reinste onzin!!!!

Ik rijd al heel lang met sito+ rond, niks aanpassingen, geen problemen. dit is enkel met tuninguitlaten (expansiepijpen).

Link naar reactie

ik dacht juist hetzelfde erix, er wordt nogal vlug gezegd van grotere sproeiers te steken, zonder enige aanlijding daarvoor, als je de uitlaat veranderd, kan je best eerst eens wat proefrijden en de kleur van de bougie regelmatig controleren, als deze een juist kleur blijft houden is uw mengsel goed, en is er geen reden om aanpassingen aan de carburator te doen.

Link naar reactie
... . wel een grotere sproeier.

Wel Paul, ik volg ook deze gedachtengang. Vermits op een tweetakt in- en uitlaat in balans moeten zijn lijkt het mij geen onzin om de sproeier een ietsje te vergroten.

En het milieu redden moeten de onozelaars maar doen.

René

Link naar reactie

Inderdaad. Madonna was al vrij cool.

Dodi

... . wel een grotere sproeier.

Wel Paul, ik volg ook deze gedachtengang. Vermits op een tweetakt in- en uitlaat in balans moeten zijn lijkt het mij geen onzin om de sproeier een ietsje te vergroten.

En het milieu redden moeten de onozelaars maar doen.

René

Het gaat trouwens al veel beter met de opwarming van de aarde, want ik heb goed naar de concerten gekeken.

Nog een paar concerten en het probleem is opgelost ; )

Link naar reactie
En het milieu redden moeten de onnozelaars maar doen.

René

En waarom probeer ik iets aan het milieu te doen? Omdat ik het vermoeden heb dat de weersverandering iets met de ozonlaag te doen heeft.

Ook vrees ik dat mijn (en jullie) kinderen en kleinkinderen grotere problemen kunnen krijgen dan ons slecht weer.

Ik kan nog aannemen dat, als de uitlaat met katalysator kapot is, vervangen wordt door een gewone uitlaat, maar onkosten maken en een goede uitlaat, die iets doet voor het milieu doet, op de schroothoop gooien vind ik de reinste onzin!!!

René

Link naar reactie

Met Sito+ moet ge normaal niets anders veranderen. Misschien, heel misschien een iets grotere sproeier maar dit is niet zeker.

Er zijn veel grotere vervuilers dan ons Vespakes. Bv grote vrachtschepen met vervuilende 2-takt dieselmotoren die zelfs ni in het Kyoto-protocol zijn opgenomen...

Mike.

Link naar reactie

Groot gelijk Mike! (wat betreft die Vespakes, hé, de rest, daar ken ik niks van)

Dat is gewoon één groot complot om ons, de gewone, kleine man met een joekel van een schuldgevoel op te zadelen terwijl de wereldwijde consortiums big money blijven scheppen! (Kijk naar Irak, Bush en de "Carlyle Group" http://www.hereinreality.com/carlyle.html, das de baas in de wereld!) Alsof al de belgische 2-takt Vespa's opeens het verschil maken als ze een dag minder rijden. Diezelfde dag kunnen die anderen dan gewoon weer iets meer uitstoten met extra winst tot gevolg en 0 verbetering voor het milieu! Vriendelijk verzoek aan iedereen om niet té naief te zijn.

Groeten,

Peter.

Link naar reactie
Maar als je een uitlaat zonder katalysator opzet gelijk een sito+ dan moet je een

andere carburator met andere sproeiers opzetten want anders heb je veel kans dat je heel de cilinder verbrand.

Dit is je reinste onzin!!!!

Ik rijd al heel lang met sito+ rond, niks aanpassingen, geen problemen. dit is enkel met tuninguitlaten (expansiepijpen).

Erik heeft gelijk. Gewoon Sito+ steken en rijden. Vooral in het geval van die nieuwe PX'en. Daar zitten al hogere sproeiers op dan de oudere PX'en, omwille van de automatische oliemengeling. Blijkbaar steken ze daarvoor hogere sproeiers op die nieuwe PX'en. Kan zijn dat dit laatste ook onzin is, maar weet anders niet waarom ze anders hogere sproeiers in nieuwe PX'en steken.

Link naar reactie

Dat er mensen zijn die zich van het milieu niets aantrekken tot daar.

In plaats van met excuses voor de dag te komen, waar mijn broek van afzakt, dacht ik dat het verstandiger is gewoon te zwijgen en niet te reageren op mijn opmerking.

Denk ook aan de mensen die wel iets voor het milieu doen !!!!

Het was vandaag prachtige weer aan de kust, misschien is dat een beloning voor de mensen van goede wil.

Frans, in een motor met automatische smering zit een grotere sproeier dat klopt. Maar als je de uitlaat vervangt door een model met minder tegendruk loop je kans dat er een gedeelte van het benzine/lucht mengsel al in de uitlaat zit als de compressie begint. Keihard beweren dat dit onzin is vind ik sterk.

Stanmans komt met een oplossing van ‘Comme en Afrique’ en dat zou wel eens een indicatie kunnen geven.

Goetjes

René

Link naar reactie
En het milieu redden moeten de onnozelaars maar doen.

René

En waarom probeer ik iets aan het milieu te doen? Omdat ik het vermoeden heb dat de weersverandering iets met de ozonlaag te doen heeft.

Ook vrees ik dat mijn (en jullie) kinderen en kleinkinderen grotere problemen kunnen krijgen dan ons slecht weer.

Ik kan nog aannemen dat, als de uitlaat met katalysator kapot is, vervangen wordt door een gewone uitlaat, maar onkosten maken en een goede uitlaat, die iets doet voor het milieu doet, op de schroothoop gooien vind ik de reinste onzin!!!

René

Laat onze kinderen a.u.b er buiten of moet ik me schuldig voelen omdat ik met een sito+ rijd, no way. Er zijn inderdaad veel grotere vervuilers dan wij, een beetje voorzichtig zijn met je wereldverbeterende uitspraakjes, Dank U

Link naar reactie

@rené: blij dat er toch nog mensen zijn die iets aan het milieu willen proberen te doen, akkoord 'k zou zelf ook wat meer de fiets moeten nemen dan de Vespa, maar die is (gelukkig al volgens Euro-3norm en bovendien) minder vervuilend dan een 2e auto denk ik, verder bijna overal thuis spaarlampen, probeer minder water te verbruiken, etc.

als iedereen zo denkt van da klein beetje helpt niet, denk dan verdorie is 2 keer na (niet alleen voor jezelf maar ook voor de volgende generaties), alle kleintjes maken een groot... maar ja, misschien hebben we hier in ons Vlaamse achtertuin nog niet genoeg signalen, wie geregeld naar het nieuws kijkt, ziet het toch foutlopen, grote overstromingen, extreme hitte, ...

Link naar reactie

Iedereen is verantwoordelijk voor zijn eigen shit. Samen is het één grote berg shit.

Veronderstellen dat je niets aan een beter millieu kan doen is naief. Iedereen hoort zijn verantwoording te nemen. Met je kop in het zand zie je niks maar het is er wel. Ik durf de bewering aan dat het iets te maken heeft met intelligentie. Een

echt intelligente mens geeft om zijn omgeving (het millieu) net zoveel als om zichzelf. Eenvoudigweg omdat hij kan zijn wie hij is bij de gratie van een gezond millieu. Dit besef is nog lang niet bij iedereen ontwikkeld wat doodzonde is. Misschien dat het hopelijk ooit nog zover komt, voor we naar de kloten gaan. Ergens ben ik wel optimistisch, de druk om iets te doen wordt steeds hoger omdat de noodsignalen steeds duidelijker worden.

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...