Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Uitlaat zonder katalysator


koenraad

Aanbevolen berichten

Bedankt voor de steun.

Ik kreeg het gevoel iets verkeerd gezegd te hebben toen ik over het milieu begon. Als het 'om den brode' gaat kan ik de zondaars wel een beetje vergeven. Maar om enkele kilometers sneller of voor een mooier geluid ?????

Ik ben overtuigd dat de mensen die mij nu aanvallen binnen enkele jaren met het schaamrood op de kaken hun reacties zullen herlezen.

René

Link naar reactie

Tuurlijk zien we het allemaal foutlopen en ja ik denk er over na, alleen ik vind dat René op elk kans springt om de mensen de les te spellen. Wel ik heb zijn uitleg niet nodig en als hij over kinderen begint voel ik me persoonlijk aangevallen. Er zijn mensen die op het gebied van milieuproblematiek veel conpetenter zijn dan hij, beter naar hen luisteren dan naar een vent die op alles en iedereen iets te zeggen heeft. Sans rancune

Link naar reactie
Tuurlijk zien we het allemaal foutlopen en ja ik denk er over na, alleen ik vind dat René op elk kans springt om de mensen de les te spellen. Wel ik heb zijn uitleg niet nodig en als hij over kinderen begint voel ik me persoonlijk aangevallen. Er zijn mensen die op het gebied van milieuproblematiek veel conpetenter zijn dan hij, beter naar hen luisteren dan naar een vent die op alles en iedereen iets te zeggen heeft. Sans rancune

Weer een kogel die zijn doel mist, we gaan verder. Liefst met onze kinderen ja.

Link naar reactie

Ik viel jou helemaal niet aan, René, ik zou niet durven. ;-)

Met het milieu hou ik best rekening en misschien meer dan vele anderen. Het punt is alleen dat die vele kleintjes niet opwegen tegen de groten. Als je echt wil dat het beetje wat je kan doen nut heeft moet je tegelijkertijd grote actie voeren tegen de grote vervuilers. En "om den brode mag het wel" is een nepargument omdat elke firma die vervuild, technologie tot z'n beschikking heeft om minder te vervuilen en perfect economisch bezig te blijven. Alleen met een klein beetje minder winst, en daar wringt meestal het schoentje. En dan laden ze de last en het schuldgevoel op de kleine schouders en de aandacht is afgeleid. In de havens van Antwerpen en Gent zijn nog steeds bedrijven die geen correcte milieuvergunning hebben en alle dagen de grootste vuiligheid in water en lucht spuien. De autoriteiten weten dat maar de dollar of de euro rules!

En dan zullen we maar niet beginnen over de USA zekerst, en Japan en China. Wie van jullie weigert die producten te kopen, om maar iets te zeggen??? Dat zou pas een nuttige actie zijn voor het milieu (en mensenrechten en kinderarbeid enz...)!!!

Niet op iemand specifiek bedoelt maar algemeen!

Groeten,

Peter.

Link naar reactie
Tuurlijk zien we het allemaal foutlopen en ja ik denk er over na, alleen ik vind dat René op elk kans springt om de mensen de les te spellen. Wel ik heb zijn uitleg niet nodig en als hij over kinderen begint voel ik me persoonlijk aangevallen. Er zijn mensen die op het gebied van milieuproblematiek veel conpetenter zijn dan hij, beter naar hen luisteren dan naar een vent die op alles en iedereen iets te zeggen heeft. Sans rancune

Weer een kogel die zijn doel mist, we gaan verder. Liefst met onze kinderen ja.

Ik ga stoppen met kogels schieten want wat kan ik doen tegen de grote René bende,zeker een bende met zoveel humor.

Link naar reactie

Hi David

De Vespa Prijs voor Literatuur zal wel niemand van ons ontvangen. (Toch zou ik Paul Bolderik graag nomineren)

Wij schrijven soms dingen die geïnterpreteerd worden zoals we het eigenlijk niet bedoelen.

Bij mij is het zo en ik denk dat het bij jou ook zo is.

Daarom neem ik uw reacties met een flinke korrel zout

Van zoveel zout kreeg ik toch een droge keel en ga een slok wijwater drinken.

René

Link naar reactie

Neem het maar met een flinke korrel zout, een discussie uitlokken om achteraf de reacties erop te lezen kan soms interessant zijn. Het is een manier als een ander om het beestje te doen los barsten. En Bolderik's beestje barst nogal snel los, de Pulitzer prijs van literatuur kan hij misschien wel winnen maar die van beschijdenheid zeker niet. Maar zoal ik al zei,sans rancune

Link naar reactie

ergens op het forum zweeft er al een foto rond waar renereetje zijn broek laat zakken...daar kan je meteen z'n bolle rode kaken ontwaren...misschien van al dat wijwater...

tevens ontwaarde ik een renereetjes foto waar ie zelf in je reinste reine gewaad poseerd...ik bedoel maar zo wit krijg je het enkel met dash en iedereen weet dat dat slecht is voor het milieu...

en oh ja beste renereetje...volgende keer als je de haven binnenvaart gebruik dan niet die vieze vuile stinkende hulpmotor maar heis tegen beter weten in je zeiltjes en manouvreer er lustig op los...

ik bedoel maar ..we zijn allemaal een beetje schuldig en we doen er rustig verder mee...alleen zie ik onze aller renee niet met 500 eurookes boven water komen...ik ook niet trouwens...

maar voor de rest gaat alles goed met me ...

ps...schelmke-gewijs groet ik u oh grote rene

Link naar reactie

Jo de manne,

Ik durf wedden als ik Paul Bolderik in een kroeg tegen kom wij na een uur aan de toog staan te zingen “Zo stoer, zo charmant en zo aardig" uit het liedje - Het is moeilijk bescheiden te blijven -

Groetjes uit 5/8 bewolkt maar droog Oostende.

Rene

Link naar reactie

Ik ben slechts een slap manneke dat wel eens wild tekeer moet gaan om te overleven. Daarom ben ik als onkruid, mij uitroeien is mogelijk edoch niet gemakkelijk. Ik heb altijd een giftige 'pijl' achter de hand ;+)

Uit mijn plantenboekje de volgende tekst:

De bolderik is een dieproze tot paars gekleurd bloemetje. Hij is giftig en kan bij opname maag en darmkrampen veroorzaken. Tevens staat hij op de Nederlandse Rode lijst van planten als zeer zeldzaam en zeer sterk afgenomen. De Bolderik komt voor op löss en zandige klei en groeit tussen het graan, vooral tussen rogge, verder op braakliggende terreinen. De plant is vrij slap en heeft steun nodig van de graanplanten. Het was vroeger een algemeen voorkomend onkruid.

@rene, komend weekeinde zomerse temperaturen !

Link naar reactie
Ik ben slechts een slap manneke dat wel eens wild tekeer moet gaan om te overleven. Daarom ben ik als onkruid, mij uitroeien is mogelijk edoch niet gemakkelijk. Ik heb altijd een giftige 'pijl' achter de hand ;+)

Uit mijn plantenboekje de volgende tekst:

De bolderik is een dieproze tot paars gekleurd bloemetje. Hij is giftig en kan bij opname maag en darmkrampen veroorzaken. Tevens staat hij op de Nederlandse Rode lijst van planten als zeer zeldzaam en zeer sterk afgenomen. De Bolderik komt voor op löss en zandige klei en groeit tussen het graan, vooral tussen rogge, verder op braakliggende terreinen. De plant is vrij slap en heeft steun nodig van de graanplanten. Het was vroeger een algemeen voorkomend onkruid.

@rene, komend weekeinde zomerse temperaturen !

Zwijnsoren, schaapsoren, ezelsoren, Christusoog, Godsoog, koeienoog, schoonoog, akkervlam, steekneusken

Kunnen je bijnamen zijn dan ... .

Link naar reactie

Momenteel breder wordende opklaringen aan de kust

Ja Paul tropische hitte in het weekend.

Dat doet mij denken aan onweer. Bangelijk als je op zee zit. Vonken overal, vooral op het metaal, zoals aan het windaanwijzertje dat op de mastkloot van houten schepen staat.

Ik denk dat de nieuwe spelling in 1947 ingevoerd werd, daarvoor schreven wij klooten met twee O’s - Nu met één schamel otje.

Jongens, jongens gaan we erop vooruit? Straks zonder O!! Lege zak ?

Goed nieuws ! er komt al een bredere opklaring voorbij. Zeker van 2 meter!

Groetjes uit……

René

Link naar reactie

over lege zaken gesproken, rene..ik schrijf de mannelijke genitalieen ook zonder 'o'...ben ik er nu op vooruit-of achteruit gegaan ...of gewoon een lege zak !!!

vergeet niet dat in deze maatschappij alle vooruitstrevende dingen achteruitgang betekenen...

@ pieken paultje...man,man over u voorbestemde toestanden...iemand heeft dan toch de touwtjes in handen !!!

jij ongelovige snaak...en nu dit beweren ????

Link naar reactie
Ik ben slechts een slap manneke dat wel eens wild tekeer moet gaan om te overleven. Daarom ben ik als onkruid, mij uitroeien is mogelijk edoch niet gemakkelijk. Ik heb altijd een giftige 'pijl' achter de hand ;+)

Zwijnsoren, schaapsoren, ezelsoren, Christusoog, Godsoog, koeienoog, schoonoog, akkervlam, steekneusken

Kunnen je bijnamen zijn dan ... .

Schelmke, let op

Bescheiden als ik ben kan ik het niet laten om dit balletje in te koppen. Als ik dan toch gedwongen word hieruit te kiezen ben ik ... .godsoog.

hahahahaaaaaaa ! Wat ben ik toch een hufter ;+B

@rene, met een man zijn kloten werd altijd al gespeeld. Niet alleen in de manier van spelling. Het begon eigenlijk allemaal met eva die zonodig met adam's ballen moest spelen ;+B

Link naar reactie

hiermee is de eerste stelling bewezen...het is de vrouw die de man verleid !!!

dus erix...gewoon rustig wachten jongen...

en beste pieken paultje het verontrust me een beetje dat JIJ het bent die in de meeste vlaamsche huiskamers hangt onder het mom van ' pieken paultje ziet u '

Link naar reactie

Ik zie niet zoveel. Met één slecht linkeroog en het rechter dat wel goed is kan ik weinig diepte zien. Ik krijg het wel voor elkaar om heel diep in een glas te kijken. Een god die houdt van den duvel. Dit komt niet goed denk ik. Je bent dus terecht ongerust ;+B

Link naar reactie
hiermee is de eerste stelling bewezen...het is de vrouw die de man verleid !!!

dus erix...gewoon rustig wachten jongen...

Wachten? Op wie? Wat weet jij dat ik niet weet???? Je bent weer compleet van de planeet zenne!

Link naar reactie
in een motor met automatische smering zit een grotere sproeier dat klopt. Maar als je de uitlaat vervangt door een model met minder tegendruk loop je kans dat er een gedeelte van het benzine/lucht mengsel al in de uitlaat zit als de compressie begint.

Mogelijk heeft het er niets mee te maken, maar deze stelling van René zegt me wel iets. Ik rij met een nieuwe px met katalysator en zeker in het begin merkte ik dat hij last had van naverbranding in de uitlaat. Dit geeft dan af en toe kleine knalletjes in de uitlaat.

M.i. is dat benzine/luchtmengsel dat al in de uitlaat zit en door de hitta van de katalysator een naverbranding geeft.

Het lijkt me dus dat dit evengoed kan bij de modellen met katalysator.

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...