Ga naar inhoud
Vespaforum.be

stilvallen met passagier


oldie

Aanbevolen berichten

Beste vespafanaten,

Sinds enkele weken ben ik in het bezit van een nieuwe Vespa Px 150.

Het is een zaligheid om ermee rond te toeren.

Indien ik alleen met mijn Vespa rondtoer heb ik geen problemen.

Echter als ik een passagier vervoer; is het of de motor sputtert en de ontsteking niet correct is; nl door het 'naploffen'.

Alsook valt hij gedurend stil indien ik vertraag of terugschakel.

Zelfs op 'ralenti' kan ik hem moeilijk aan de praat houden en dien ik gas bij te geven om niet stil te vallen.

Ik heb hem teruggebracht om de 'ralenti' te verhogen; maar de verkoper melde mij dat de motor perfect draaide.

Kan er iemand van jullie me hieromtrent raad geven.

Bedankt,

een nieuwe vespa-fanaat

Link naar reactie

Ja,dit is dezelfde reaktie die ik kreeg van de verkoper.

Ikzelf vindt dit ook vreemd; maar na 3 ritten met een passagier heb ik de volgende problemen:

bij het rijden met passagier:

- in 'ralenti'stilvallen; zelfs bij terugnemen van gas valt hij stil.

- motor maakt een ander geluid en 'ploft' soms.

Ik heb deze problemen nooit indien ik een solo-rit maak.

Het is wel spijtig want deze vespa dient om in het weekend met mijn vrouw te toeren in stad Antwerpen en de terrasjes aldaar te bezoeken.

Misschien dien ik maar een de verkoper achterop op de vespa te vervoeren.

Groetjes

Link naar reactie
  • 2 maanden later...

Haai, ik weet dat het vrij laat is dat hierop antwoord, maar ik heb net hetzelfde probleem met mijn nieuwe PX125. Enkel en alleen als ik met passagier rijd, valt ie stil als ik tot stilstand moet komen. Als ik alleen rijd, heeft ie dat niet. Best wel lastig, zit dan altijd wat extra gas bij te geven bij rood ;) als je begrijpt wat ik bedoel. Het 'ralenti' probleem kan het volgens mij niet zijn. Als ik alleen rijd draait ie mooi.

Morgen eens naar mijn dealer bellen, is dan terug uit verlof. En eens horen wat hij zegt.

Link naar reactie

@Maurice is hier een oplossing voor?

Moet toch iets met de gewichtsverdeling zijn.

Ik heb had dit gisteren ook.

Ik zat zelf volledig naar achteren om mijn zoontje vooraan te laten plaatsnemen en motor viel uit als ik de koppeling indrukte of in neutrale stond.

Link naar reactie

Heb ook zo ene in de winkel gekregen. De choke kabel zat niet goed waardoor die dus een beetje ingschakeld wordt als men er met 2 opzit en de motor verzuipt. Kabel goed gestoken en probleem was opgelost.

Mike.

Link naar reactie

Het enige wat ik kan bedenken is een te laag niveau in de vlotterkamer door een sterke hellende stand van het motorblok/carburateur. Dit kan het gevolg zijn van een te zwaar beladen vespa, maar ook door het plots afremmen van de vespa waardoor de benzine naar één kant in de vlotterkamer wordt gedrukt. Misschien is het als oplossing mogelijk om het niveau in de vlotterkamer hoger in te stellen door anders instellen van het vlottermechanisme.

Link naar reactie

tis te zien welke passagier ook hé,als het een bloedmooie schone is zou ik toch nog twijfelen ze.

ps soms kan het ook dat de benzineleiding te lang is,maar in uw geval... .?

Link naar reactie

nee beste daivd van vilvoorde ... ik vond gewoon de info in u profiel HILLARISCH..

Info:

Ik heb een knappe Vepsa PX125, nieuw aangekocht. En ben er ontzettend blij mee. Ik zie het als een investering... Niet dat ik hem binnen X-aantal tijd kwijt wil, hoor. Laten we zeggen, een investering in het voortbestaan van Vespa! Van de techniek weet ik niet zo veel. Maar ben nieuwsgierig om bij te leren. Het is vooral het plezier van het rijden. Dat er gekeken wordt naar dat ding. En het is gewoon super!

nu al mijn oprechte excuses hiervoor...

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...