Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Floorrails vepa vna2T


tanskai

Aanbevolen berichten

Best een onnozele vraag eigenlijk maar ik moet enkel nog de floorrails monteren. Heb ik gekocht bij classicscooter maar die "nageltjes" zijn eigenlijk te klein van diameter. Ze klemmen niet in het frame. Is dat normaal? Moeten die omgeplooid worden of gestuikt? Ik snap het niet.

Link naar reactie

Misschien zijn de gaten in de loop der tijd eens vergroot of waren de rails bevestigd met grotere klinknagels.

Waarom gebruik je geen revetten samen met een revettentang. Zo heb je geen kans op lakschade en staan je rails 'goed' vast. "pouprevetten" vind je in alle diameters en lengtes. Groetjes, nero.

Link naar reactie

gebruik de zoekfunktie eens, er is al eens uitgelegd hoe je dat best doet. Ik heb wel onthouden dat je er eerst een stukje af moet knippen en dan platkloppen. Heel lastig jobje vind ik zelf.

ALs je het 100% origineel wil hebben : klinknagels , anders : poeprivetten en enkel de eindstukjes met klinknagels of boutjes.

(tip voor de boutjes : koop M4 bolkopimbus-boutjes in RVS voor die eindstukjes. Ziet eruit als klinknagel en je kan het veel beter vastvijzen)

(Tip voor het poeprivettenmachien : steek er een doek rond, bij het afbreken van de poeprivet, durft je al eens uitschieten met een flinke kras als gevolg)

Link naar reactie

Klopt Josse, was ik vergeten te vermelden, eerst afknippen. En, het is eigenlijk simpel als je het goeie materiaal hebt. Een speciaal ijzeren blokje om uit te blutsen (die ene die in je handpalm past met een randje aan) en een dun uitblutshamertje. Zo gepiept!

Groeten,

Peter.

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...