Ga naar inhoud
Vespaforum.be

rodatie vespa px 125


-pablo-g-

Aanbevolen berichten

ji , ik heb een goeie 3 weken geleden een vespa px 125 gekocht ,

en heb al een 750 km .

mar er zijn een paar mankementen aan : men kick starter werkt niemer

soms wil hij niemer starten , en start aleen maar met de choke open , als hij start maakt hij soms verschrikkelijk veel rook , soms valt hij gwn uit , en kan ik er ook andere banden op steken die een breder profiel hebben want keb schrik van die banden , heb een platte achterband gehad tegen 90

Link naar reactie

ai zoiets klinkt niet leuk...

Maar mij is er wel bij verteld geweest dat ik hem enkel mag starten met choke aan...

Mijne start wel zonder, maar toch ook moeilijker of idd zelfs niet.

Best choke altijd gebruiken dus , ik doe het zelfs al staat hem maar eventjes stil.

ivm rook ..de choke moet afstaan en er mag niet teveel gas gegeven worden met de rook idd..Zodra hem gestart is dus onmiddelijk choke uit en in neutrale versnelling houden.

Hierna kan het idd dat je hem even op toeren moeten houden, hem staat dan nog 'tekoud' ... en dan kan je gewoon vertrekken zonder probs normaal. Tevens mits de choke niet automatisch afslaat (enkel manueel dus!) kan het zijn als je zo gaat rijden dat ie gaat stilvallen tijdens het opschakelen...heb ik ook al aan de hand gehad als ik het vergat.

Dan nog iets ..de kickstarter ..mij lukte het in het begin ook niet..eist wat meer gevoel en finesse denkik , maar best is elektrisch te starten .

Tip : handleiding lezen !!!

En goede raad, probeer voor je vertrekt de stappen heel rustig te doen dat je zeker niets vergeet.

je stapt op de vespa , zet in neutraal en houd koppeling in , benzinekraantje open , choke open ...contact en starten .Choke sluiten en in neutraal laten vallen (koppeling loslaten) , desnoods wat gas bijgeven tot hem zelf op zijn 'rolantie' valt en je kan vertrekken...

Vespa rijden is even wennen en dan doe het best even rustig aan ..ik zeg nu niet direct dat jij ook deze stappen niet doet heh , maar het zou hier wel aan kunnen liggen . alles moet wennen , zowel de bestuurder als de vespa .

ps: ivm bredere banden , dat wou ik ook wel graag , in ieder geval als het dan 'tubeless' zou kunnen ..zou tof zijn . maar moet zeggen , ik ben aardig verbaasd van deze originele bandjes ..veel stabieler danik zou gedacht hebben , niet van te klagen. Enkel vind ik het stom dat het nog met binnenband is.

Mvg

Link naar reactie

Dat doe je met je auto toch ook als je start. Wanneer je je koppeling niet in houdt moet de startmotor niet alleen de krukas laten draaien, maar ook de koppeling en de hele ingaande as van de versnellingsbak. Voor je koppeling kan dat helemaal geen kwaad...

Happy scooterstarting

Link naar reactie

en de koppeling intrekken of niet ze draaid toch altijd mee,deze zit toch op de krukas dus... ...

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...