Ga naar inhoud
Vespaforum.be

px200 restauratie


Banaan

Aanbevolen berichten

Mijn vader heeft enkele weken geleden een px200 op de kop kunnen tikken voor 25euro. Nu, hij ziet er niet uit maar hij draait wel na 1 keer kicken op de kickstarter. Ik veronderstel dat dit al een goed begin is.

Nu zijn er ook enkele problemen, allereerst de papieren. De vespa is ingevoerd uit Spanje maar ik heb er geen papieren bij, enkel een papier waarop vermoedelijk staat dat hij uitgeschreven is in Spanje. Ik heb al naar Vespa België gebeld om te vragen hoe ik aan nieuwe papieren moet geraken, zij wisten me te vertellen dat ik deze moest aanvragen bij Vespa Spanje. Zijn er mensen die ook zoiets hebben moeten doen? Ik wil er namelijk geen geld insteken als ik niet aan de papieren kan geraken...

In de veronderstelling dat de papieren in orde zijn zou ik er dus wel geld in willen steken. Het grootste probleem is dat de voorvork krom staat, er zou er dus een nieuwe in moeten. Nu heb ik al nieuwe voorvorken gevonden op internet winkels enzo, maar die zijn van een px150. Mijn vraag is dus of een voorvork van een px150 ook zonder problemen in een px200 past.

De px zou van 1987 zijn volgens hetgene wat vermeld staat op het uitschrijvingspapier, het is dus het model met de trommelrem.

Groeten Gert

Link naar reactie

Hey Banaan, als je het niet erg vindt ga ik je Gert noemen. Welkom!

Begrijp ik goed dat het vijfentwintig euro is of ben je een nulletje vergeten?

Als je in de zoekfunctie "papieren" ingeeft ga je legio topics vinden waar het hele papierenverhaal uit de doeken wordt gedaan. Het beste is om eruit te halen wat voor jou (Spanje enz) van toepassing is, want 20 papierzoekers zijn 20 verschillende verhalen en soms lijdenswegen. Goeie tip: probeer de telefoon te gebruiken, dat gaat sneller dan brieven en email, en menselijk contact helpt bij het oplossen van problemen.

Moest onverhoopt, ik wens je het NIET toe, de papierhandel niet in orde komen ben ik zeker dat je de Vespa hier kwijt kan, en voor iets meer dan 25 euro. Ik ben alvast kandidaat.

In elk geval succes en misschien kan je wat foto's posten van de huidige toestand?

Groeten,

Peter.

Link naar reactie

Oké dan weet ik al meer over de papierhandel, in ieder geval al bedankt voor de info.

En nee, geen nulletjes vergeten. Het was echt 25 euro, van iemand in Brussel, hij had ook nog een vespa te koop die wel in orde was maar iets duurder wist mijn vader me te vertellen.

Ik zal dit weekend wat foto's posten want momenteel ben ik op mijn kot en hier heb ik er geen foto's van.

Link naar reactie

Papieren gaan een probleem vormen, de Belgische markt wordt meer en meer afgeschermd

op het vlak van motorvoertuigen uit het buitenland, zelfs de EU!!

Heb al vaak opgevangen van medewerkers van DIV en Piaggio dat het een steeds groter wordend probleem wordt gezien België als enige met PVG-nummers werkt (gelijkvormigheid) en dit in andere landen niet gebeurt.

Komt er concreet op neer dat een bepaald type Vespa in Duitsland wel gekend is (bv. P80X) maar geen PVG-nummer heeft in België... Dus is het voertuig niet gekend en begint het geld te kosten.

Beste wat je kan doen als je een voormiddag tijd hebt (ma-woe-vrij) naar de DIV bellen en precies uitleggen wat je hebt en wat er moet gebeuren.

Van deze mensen kan je precies te weten komen wat er gebeuren moet.

Doe dat vooraleer je naar Spanje gaat bellen.

Link naar reactie

Naar het schijnt met uitvoerbewijs hier in Gent bij de douane 10cent en in orde. (Heb dit gehoord van iemand die het zo in orde gebracht heeft)

Link naar reactie

Ik ga me volgende woensdag eens bezig houden met het bellen naar de DIV, ik hoop dat zij me meer kunnen vertellen.

Overigens, ik ben het vergeten te zeggen de 1ste maal maar de px200 is een motovespa, dus Spaanse vespa ( of hoe je het ook wilt noemen ). Kan het hieraan liggen dat mijn framenummer niet overeenkomt met hetgeen ik op het internet vindt? Ik heb al gelezen dat de elecktriciteit anders zou zijn bij motovespa evenals de ontsteking, maar zijn er nog andere dingen die eraan verschillen?

Overigens, met die post van Il Postino nog eens te lezen, Motovespa wordt/werd niet verkocht in België dus dat type is hier dan niet gekend zoals de px80 in zijn voorbeeld?

groet

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...