Ga naar inhoud
Vespaforum.be

spiegelgaten


Jordi1880

Aanbevolen berichten

Hi boys & girls,

ik zit met een klein probleemke. Vorig jaar is de linkerspiegel van mijn nieuwe PX125 afgebroken, ik heb een tijd met 1 spiegel rondgereden en in januari bij het jaarlijks onderhoud heb ik het bij staar en co laten maken, nu komt die om de haverklap terug los met als gevolg dat ik hem voorlopig met doorschijnende tape aan mijn windscreen heb vastgemaakt. Geen zicht natuurlijk en da kan zo ni blijven duren. Ik heb het overlaatst bij staar nog eens laten vastzetten, maar mens was daar precies ook ni al te opgezet over en ik kan daar moeilijk om de 14 dagen langsrijden om da te laten vastzetten. Nu zou ik de spiegels er liefst gewoon volledig afhalen en er een nieuw kapje laten overzetten. Is da ergens te krijgen zonder spiegelgaten en ineens in de kleur van de rest van menne vespa (Smokey Grey).

Verder zoek ik iemand die zich graag met zo'n dingen bezig houdt (aangezien ik twee linkerhanden en geen gereedschap heb), veel werk kan daar voor ne kenner niet aan zijn en uiteraard wil ik daar wel een billijke vergoeding voor betalen.

Alle nuttige tips hier of op jordi1880@pandora.be, alvast bedankt, J.

Link naar reactie

Iemand heeft van mijn nick afgekeken =D Indergeval val welkom opt forum...

In de auto 5 vind je dop voor de gaten ( vraag naar dopje voor antennegaten gaten )

Je kan ik in een sanitairwinkel binnenstappen en dopje vragen voor lavobo's ...

Deze 2 zijn wel chrome maar geven toch een mooi uiterlijk...

groeten dries

Link naar reactie

@Dries: ik denk dat Jordi al langer op het forum zit dan vandaag, heb zijn topic ivm Engelse vlag op zijbil eens gelezen op t forum...

ivm nickname: ik denk (ben er zelfs zeker van) dat zijn 1880 het "geboortejaar" van stammnummer 1 RAFC bedoelt. Ik denk niet dat uw 9260 iets met voetbal te maken heeft ? :)

Link naar reactie
  • 2 weken later...

Of je steekt in je spiegelgaten een stel spiegels. Nooit geen last van gaten en nog een goed zicht naar achter ook. Zoals hierboven vermeld doet loctite wonderen. Je hoeft niet in wonderen te geloven natuurlijk, maar makkelijker kan het niet. Een vespa zonder spiegels is mooi. Wie mooi wilt zijn moet pijn lijden. In dit geval slaat dat vooral op degene die op de grond ligt na een ongeval. Het verwonderd mij nog steeds dat mensen op dit forum het er voor over hebben op hun bek te gaan omdat ze geen spiegel hebben, ECHT ! Ook voldoende zicht naar achter toe is van levensbelang. Noem me een zeveraar, maar heb ik gelijk of niet ?

Groeten,

Paul.

Link naar reactie

@bolderik

Je hebt volkomen gelijk. Ik vind het ook raar dat er per se die spiegels af moeten gehaald worden bij scooters. t Is misschien wel mooi, maar volgens mij ronduit

gevaarlijk om tegen die snelheden rond te toeren zonder zicht naar achter. Bovendien denken bestuurders achter je vaak onterecht dat je hun maneuvers gezien hebt.

Op de primavera die ik onlangs kocht stond er ook geen spiegel, nu wel. Veiligheid boven alles.

Dodi

Link naar reactie

jordi, zo'n stuurkapjes zijn niet te koop in de kleur van je scooter. je moet dus een nieuw kopen en laten spuiten. Vervolgens moeten die zwarte dingen uit je stuur en die kunnen er enkel uit als je je gasstang en je schakelstang demonteerd wat wil zeggen kabes losmaken ed. Alemaal niet onoverkomelijk natuurlijk maar je bent er toch even mee bezig.

stuurkap kost zo'n 25 euro, kleur aanmaken + spuiten een kleine 100 euro (heb ik toch betaald)

Link naar reactie

Hi Jordi, laat er gewoon een nieuwe spiegel opzetten en vraag dat de technieker het goed doet. Er rijden duizenden PX met spiegels, die trouwens verplicht zijn. Het is niet omdat een spiegel breekt dat je zonder mag rijden.

René

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...