RoelRoel Geplaatst: 11 juni 2007 Delen Geplaatst: 11 juni 2007 Hallo ! Onlangs deed ik een testrit op een GL van 1961. In eerste en tweede trok hij redelijk op maar in derde zat er totaal niks meer in. Zou dit duiden op een compressieprobleem? Motor 'op'? Omdat er nog veel meer problemen waren heb ik hem maar niet gekocht maar ik zou toch graag willen weten wat de oorzaak van het zwakke motorvermogen zou kunnen zijn. Hij ging ocharme 40 (topsnelheid) in tweede. Bijkomend vraagje : weet er iemand een GL te koop staan ? Link naar reactie
nero Geplaatst: 11 juni 2007 Delen Geplaatst: 11 juni 2007 Voor een GL, zoek eens op kapaza, ebay, enz... Ik heb er op 2 minuten al 3 gevonden. Slecht rijden kan vele oorzaken hebben: oude benzine, carbu of naftkraan half verstopt, slecht afgesteld, cilinder gegroefd of versleten. Als je een vespa wilt kopen lees dan eerst de faq hieromtrent: http://www.vespaforum.be/?p=42 Groetjes, nero. Link naar reactie
RoelRoel Geplaatst: 11 juni 2007 Auteur Delen Geplaatst: 11 juni 2007 Gij zijt duidelijk de leukste thuis. Proficiat ! Link naar reactie
bolderik Geplaatst: 11 juni 2007 Delen Geplaatst: 11 juni 2007 Roelroel, vul eerst je profiel eens in. Dat is pas leuk. Link naar reactie
RoelRoel Geplaatst: 11 juni 2007 Auteur Delen Geplaatst: 11 juni 2007 Bolderik, dat is bij deze gedaan... Link naar reactie
nero Geplaatst: 11 juni 2007 Delen Geplaatst: 11 juni 2007 Gij zijt duidelijk de leukste thuis. Proficiat ! Beste Roelroel: op leuke vragen krijg je leuke antwoorden en gasten die zichzelf "serieus" vinden komen soms nogal belachelijk over. Dit terzijde, moest je iets duidelijker zijn in je vraagstelling zou het misschien mogelijk zijn om een serieuzer antwoord te formuleren: - maximum kostprijs - welke staat (te restaureren of in orde) - alleen GL of eventueel een ander model Internet is een prachtig medium, als je even de moeite doet om "GL te koop" in te typen wordt je al heel wat wijzer, of dit grappig is weet ik niet maar het helpt. ps: mijn schoonmoeder is een zaag, kan mij iemand zeggen hoe dat komt of wat de oorzaak hier van zou kunnen zijn. Dank bij voorbaat, nero. Link naar reactie
josse Geplaatst: 11 juni 2007 Delen Geplaatst: 11 juni 2007 ps: mijn schoonmoeder is een zaag, kan mij iemand zeggen hoe dat komt of wat de oorzaak hier van zou kunnen zijn. Dank bij voorbaat, nero. strikvraag of is het antwoord gewoon zoals iedereen denkt : de schoonzoon ? Link naar reactie
RoelRoel Geplaatst: 12 juni 2007 Auteur Delen Geplaatst: 12 juni 2007 Wel ik dacht aan een maximum van 2000 euro. Afhankelijk van de staat. Te restaureren mag ook maar dan wil ik minder betalen. Liefst een jaren 60 model. Het moet niet absoluut een GL zijn maar dat vind ik wel een hele mooie. Als hij maar een lekker rond kontje heeft. 'GL te koop' heb ik al ingetikt hoor. Ik weet ook wel hoe internet werkt. Maar ik heb nog niks goed gevonden. Weet je eigenlijk iets van dat vermogentekort in derde versnelling? Groeten Link naar reactie
TheFox Geplaatst: 12 juni 2007 Delen Geplaatst: 12 juni 2007 Kleine greep uit een momentje internetten, misschien zit er iets tussen. Succes met de zoektocht! http://www.kapaza.be/Motoren/Vespa/5594513/Vespa_GL_Vespa_Sprint_V.html http://www.vespavanlaar.nl/gebruikt/oldtimers.htm http://cgi.benl.ebay.be/Vespa-GL-150-cc-1963_W0QQitemZ290127317477QQihZ019QQcategoryZ22932QQssPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem http://www.myvespa.com/index.php?page_id=8 http://www.motoplanet.nl/scooters/motorscooter13/ Groeten, Peter. Link naar reactie
nero Geplaatst: 12 juni 2007 Delen Geplaatst: 12 juni 2007 Hier staat er ook eentje: http://www.kapaza.be/Motoren/Vespa/5673 … _1963.html (oeps , is intussen verdwenen) Ik ken de prijzen niet die de gl's tegenwoordig gaan, maar voor 2000€ eentje vinden die tiptop in orde staat lijkt mij juist iets te weinig. Neem je tijd en speur regelmatig internet of de plaatselijke kranten af en vroeg of laat vind je je vespa van je dromen.Ikzelf heb zo'n 6 maanden gezocht naar een ss voor mijn gading te hebben gevonden. Weet ook dat er in Belgie gemaakte gl's bestaan. Deze hebben een rond voorlicht terwijl de in Italie gefabriceerde gl's een trapeziumvormig licht hebben. Ik dacht ook dat de bilvorm bij de belgische vespa's ronder is dan de italiaanse (correct me if I'am wrong). Je hebt ook nog de vnb's en de vvb's, maar die hebben 8 inch-wielen en zijn zodoende iets kleiner. Als je een vvb overweegt, oppassen dat je geen curry op de kop tikt! Op 10 inch heb je nog de gs'en en latere modellen, sprint ed... Op http://www.scooterhelp vind je (bijna) het heel gamma van vespamodellen terug. Hier kan je zien welke modellen je voorkeur genieten of kan je een eventuele koop toetsen om te zien dat er niet aan "gefoefeld" is (chasisnummer + model). Je kan ook je oor eens te luisteren leggen bij Nico (alias renoretro). Hij is specialist in gl's. Zijn gegevens kun je vinden in zijn profiel. Zoals ik reeds zei kan de reden waarom die gl maar tot 40 km/uur gaat in tweede vele oorzaken hebben (gaat de kilometerteller juist?)... Ik kan je hier een tiental redenen opgeven, maar ga dit niet doen omdat van op afstand , zonder die vespa te hebben gezien dit een pure gok is. Veel zoekgenot (dit is dikwijls het leukste) en succes met je aankoop, nero. Link naar reactie
nero Geplaatst: 14 juni 2007 Delen Geplaatst: 14 juni 2007 Advertentie terug gevonden: http://www.kapaza.be/Motoren/Vespa/5673 ... _1963.html @roelroel: heb je het "machientje" van je dromen al gevonden? Link naar reactie
RoelRoel Geplaatst: 14 juni 2007 Auteur Delen Geplaatst: 14 juni 2007 Ja hoor ! Vandaag de naftbak er al uitgehaald om te laten behandelen. Ze gaan er een epoxy inspuiten (eerst stralen natuurlijk). Ik krijg de benzinekraan er wel niet af. Ik durf geen kracht zetten aan de buitenkant dus wil ik die moer aan de binnenzijde graag losdraaien maar dat lijkt me nog niet zo eenvoudig door de tankopening. Daar moet ik nog eens over nadenken. Kijk eens naar mijn login-foto daar staat hij op. Een VL1T van 1955. Groetjes ! Link naar reactie
bolderik Geplaatst: 14 juni 2007 Delen Geplaatst: 14 juni 2007 Snel gevonden! Mooie vespa, succes met je restauratie. Hou ons een beetje op de hoogte. Link naar reactie
nero Geplaatst: 14 juni 2007 Delen Geplaatst: 14 juni 2007 Proficiat. Zeer mooie vespa en volgens de foto zeker zijn geld waard. Voor het losmaken van de naftkraan bestaan er fijne haakse sleutels (zelf te maken of aan te kopen). Eerst goed inspuiten met "decale tout" en eventueel dit enkele dagen herhalen, dan komt die moer gemakkelijk los. Misschien eerst rijdend maken en een zomertje mee rond tuffen, dan eventueel overwegen om een grondige restauratie te doen. Groetjes, nero. Link naar reactie
RoelRoel Geplaatst: 14 juni 2007 Auteur Delen Geplaatst: 14 juni 2007 Nero dat is precies wat ik van plan was. Eerst rijklaar maken en dan naarmate ik meer tijd (lees geld) heb wil ik hem helemaal restaureren. Groeten en bedankt voor de info! Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.