Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Geen vermogen in 3de versnelling


RoelRoel

Aanbevolen berichten

Hallo !

Onlangs deed ik een testrit op een GL van 1961. In eerste en tweede trok hij redelijk op maar in derde zat er totaal niks meer in. Zou dit duiden op een compressieprobleem? Motor 'op'? Omdat er nog veel meer problemen waren heb ik hem maar niet gekocht maar ik zou toch graag willen weten wat de oorzaak van het zwakke motorvermogen zou kunnen zijn. Hij ging ocharme 40 (topsnelheid) in tweede.

Bijkomend vraagje : weet er iemand een GL te koop staan ?

Link naar reactie
Gij zijt duidelijk de leukste thuis. Proficiat !

Beste Roelroel: op leuke vragen krijg je leuke antwoorden en gasten die zichzelf "serieus" vinden komen soms nogal belachelijk over.

Dit terzijde, moest je iets duidelijker zijn in je vraagstelling zou het misschien mogelijk zijn om een serieuzer antwoord te formuleren:

- maximum kostprijs

- welke staat (te restaureren of in orde)

- alleen GL of eventueel een ander model

Internet is een prachtig medium, als je even de moeite doet om "GL te koop" in te typen wordt je al heel wat wijzer, of dit grappig is weet ik niet maar het helpt.

ps: mijn schoonmoeder is een zaag, kan mij iemand zeggen hoe dat komt of wat de oorzaak hier van zou kunnen zijn. Dank bij voorbaat, nero.

Link naar reactie

Wel ik dacht aan een maximum van 2000 euro. Afhankelijk van de staat. Te restaureren mag ook maar dan wil ik minder betalen. Liefst een jaren 60 model. Het moet niet absoluut een GL zijn maar dat vind ik wel een hele mooie. Als hij maar een lekker rond kontje heeft.

'GL te koop' heb ik al ingetikt hoor. Ik weet ook wel hoe internet werkt. Maar ik heb nog niks goed gevonden.

Weet je eigenlijk iets van dat vermogentekort in derde versnelling?

Groeten

Link naar reactie

Hier staat er ook eentje:

http://www.kapaza.be/Motoren/Vespa/5673 … _1963.html (oeps , is intussen verdwenen)

Ik ken de prijzen niet die de gl's tegenwoordig gaan, maar voor 2000€ eentje vinden die tiptop in orde staat lijkt mij juist iets te weinig.

Neem je tijd en speur regelmatig internet of de plaatselijke kranten af en vroeg of laat vind je je vespa van je dromen.Ikzelf heb zo'n 6 maanden gezocht naar een ss voor mijn gading te hebben gevonden.

Weet ook dat er in Belgie gemaakte gl's bestaan. Deze hebben een rond voorlicht terwijl de in Italie gefabriceerde gl's een trapeziumvormig licht hebben. Ik dacht ook dat de bilvorm bij de belgische vespa's ronder is dan de italiaanse (correct me if I'am wrong).

Je hebt ook nog de vnb's en de vvb's, maar die hebben 8 inch-wielen en zijn zodoende iets kleiner. Als je een vvb overweegt, oppassen dat je geen curry op de kop tikt! Op 10 inch heb je nog de gs'en en latere modellen, sprint ed... Op http://www.scooterhelp vind je (bijna) het heel gamma van vespamodellen terug. Hier kan je zien welke modellen je voorkeur genieten of kan je een eventuele koop toetsen om te zien dat er niet aan "gefoefeld" is (chasisnummer + model).

Je kan ook je oor eens te luisteren leggen bij Nico (alias renoretro). Hij is specialist in gl's. Zijn gegevens kun je vinden in zijn profiel.

Zoals ik reeds zei kan de reden waarom die gl maar tot 40 km/uur gaat in tweede vele oorzaken hebben (gaat de kilometerteller juist?)... Ik kan je hier een tiental redenen opgeven, maar ga dit niet doen omdat van op afstand , zonder die vespa te hebben gezien dit een pure gok is. Veel zoekgenot (dit is dikwijls het leukste) en succes met je aankoop, nero.

Link naar reactie

Ja hoor !

Vandaag de naftbak er al uitgehaald om te laten behandelen. Ze gaan er een epoxy inspuiten (eerst stralen natuurlijk). Ik krijg de benzinekraan er wel niet af. Ik durf geen kracht zetten aan de buitenkant dus wil ik die moer aan de binnenzijde graag losdraaien maar dat lijkt me nog niet zo eenvoudig door de tankopening.

Daar moet ik nog eens over nadenken. Kijk eens naar mijn login-foto daar staat hij op. Een VL1T van 1955. Groetjes !

Link naar reactie

Proficiat. Zeer mooie vespa en volgens de foto zeker zijn geld waard.

Voor het losmaken van de naftkraan bestaan er fijne haakse sleutels (zelf te maken of aan te kopen). Eerst goed inspuiten met "decale tout" en eventueel dit enkele dagen herhalen, dan komt die moer gemakkelijk los.

Misschien eerst rijdend maken en een zomertje mee rond tuffen, dan eventueel overwegen om een grondige restauratie te doen. Groetjes, nero.

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...